بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲۵ اکتبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ گونل زینالوا

به گزارش کامینگ سون موزیک:  گونل زینالوا (به ترکی آذربایجانی: Günel Zeynalova)، (زادهٔ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ در منطقهٔ آق‌دام، اتحاد جماهیر شوروی) خواننده اهل آذربایجان است.

زندگی و فعالیت

گونل زینالوا در اکتبر ۱۹۸۵ در آق‌دام در شوروی (جمهوری آذربایجان فعلی) به دنیا آمد. پدرش رحمان زینالوا خواننده و مادرش زهره زینالوا نوازندهٔ پیانو بودند. ۱۳ ساله بود که در یکی از کنسرت‌های ابراهیم تاتلیسس در آذربایجان حضور پیدا کرد و پس از شناساندن خودش و نشان دادن استعدادش در موسیقی و پس از مشورت خانواده‌اش با تاتلیسس به ترکیه رفت و زیر نظر او به یادگیری موسیقی پرداخت.

گونل در سال ۲۵ دسامبر ۱۹۹۸ نخستین آلبوم خود به نام Ne olur Allahim (چی می‌شه خدای من؟) را منتشر کرد که شامل ۱۲ آهنگ از جمله Dedim و Kimlere Kaldı Dünya بود. این دو ترانه شنوندگان زیادی در ترکیه، ایران و آذربایجان داشت و بسیاری پس از شنیدن این دو ترانه طرفدار وی شدند.

نام شناسنامه‌ای گونل زینالوا
نام(های) دیگر گونل
زاده ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ ‏(۳۵ سال)
آقدام، اتحاد جماهیر شوروی
ژانر پاپ، موسیقی فولکلور آذربایجانی
سال‌های فعالیت ۱۹۹۸ تاکنون
وبگاه www.gunel.tv
تحصیلات موسیقی
دانشگاه آکادمی موسیقی ترکیه
استاد(ها) ابراهیم تاتلیسس

در سال ۲۰۰۲ رضا ضراب میلیاردر ایرانی در یک مجلس میهمانی از گونل خواستگاری کرد و با پاسخ مثبت گونل مواجه شد. این دو ۸ سال با هم رابطه داشتند و سپس از هم جدا شدند که جدایی آن‌ها از هم در رسانه‌های ترکیه‌ای بازتاب زیادی داشت.

گونل در ۱۲ نوامبر ۲۰۰۳ دومین آلبوم خود به نام Azeri kızı Günel را منتشر کرد که حاوی ۱۲ آهنگ بود و پس از ۵ سال در ۲۰۰۸ آلبوم سوم خود را با نام Adı yok منتشر کرد که ۱۶ ترانه داشت. وی پس از این آلبوم تا کنون آلبوم دیگری منتشر نکرده و فعالیت خود در موسیقی را با انتشار چندین تک آهنگ ادامه داده‌است که از زیباترین انها می توان از degmeyin keyfime(کیفم را به هم نزنید)وmenim dostummusan yoxa sevgilim (دوست من هستی یا معشوقه ام؟)و…نام برد.

گونل در سال‌های اخیر و پس از چندین عمل زیبایی که بر روی صورت خود انجام داده چهره‌ای کاملاً متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده و انتشار تصاویرش در حالی که ظاهری بسیار متفاوت نسبت به گذشته داشته، با واکنش زیادی از سوی مردم و رسانه‌ها مواجه شده‌است.

وی در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کند و در این کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ترانه‌شناسی

آلبوم‌ها

  • (Ne olur Allahım (۱۹۹۸
  • (Azeri kızı Günel (۲۰۰۳
  • (Aaldı Yok (۲۰۰۸

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=46308

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا