کنسرتموسیقیموسیقی ایران

کنسرت می خواهی به جزیره بُرو

به گزارش کامینگ سون موزیک:  درخواستی برای اجرای کنسرت‌های موسیقی در تهران نمی‌شود.

این روزها سالن‌های سینما و تئاتر فعالیت خود را با اکران فیلم‌های جدید و نمایش‌های در صف اجرا، از سر گرفته‌اند. گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت هم درهایشان به روی مراجعه‌کنندگان باز است، اما انگار کسی که بخواهد کنسرت موسیقی برود، جایی را برای رفتن نمی‌یابد و تنها چاره‌اش این است که سفری به کیش داشته باشد.

دفتر موسیقی وزارت ارشاد که این روزها همچنان با مدیریت محمد ‌اللهیاری اداره می‌شود (مدیری که حکمش برای مدیریت کل دفتر توسعه کتاب توسط وزیر ارشاد زده شده است) در برنامه خود برگزاری جشنواره‌هایی چون موسیقی جوان و نواحی را دارد. به‌نظر هیچ تهیه‌کننده‌ای برای گرفتن مجوز اجرای کنسرت در پایتخت اقدام نمی‌کند؛ موضوعی که جوابش در وضعیت اقتصادی مردم و درآمدزایی کنسرت‌ها خلاصه می‌شود.

درست است که سالن‌های نمایش باز شده‌اند و اکران در سینماها با فیلم‌های جدید ادامه دارد، اما همچنان کرونا وجود دارد. حالا دیگر کرونا تنها نیست و با رسیدن سرما آنفلوآنزا هم در کمین مردم است. واکسیناسیون ادامه دارد و همین واکسیناسیون امیدی برای مردمی است که نزدیک به 2سال منتظر تماشای تئاتر و دیدن فیلم‌ و حتی رفتن به کنسرت‌های موسیقی هستند. هم‌اکنون، اقتصاد هنر و درآمد شخصی هنرمندان از عوامل تأثیرگذار بر موسیقی پاپ است.

در ماه‌های گذشته بیشتر مجوز‌های صادر شده برای انتشار تک‌آهنگ‌ها و آلبوم‌های موسیقی بوده و هست. براساس آخرین آمار در سال گذشته به 4هزارو500 تک‌آهنگ تنها به‌صورت رسمی از طرف وزارت ارشاد مجوز داده شده که فراهم‌کننده حدود 377 آلبوم رسمی است. عدم‌رغبت تهیه‌کنندگان برای اجرای کنسرت‌ها در پایتخت جنبه اقتصادی دارد. کنسرت‌هایی که باید با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود، بلیت‌های گرانی که ممکن است خریداری نشوند و… باعث شده ریسک برگزاری کنسرت در پایتخت زیاد باشد.

با این اوصاف تهیه‌کنندگان و برگزار‌کنندگان موسیقی نمی‌توانند درآمد لازم یا دلخواه خود را داشته باشند و به همین جهت عطای برگزاری کنسرت در تهران را به لقایش می‌بخشند. به‌نظر می‌رسد حتی برگزاری کنسرت‌های آنلاین هم با توجه به وضعیت زیرساختی پلتفرم‌ها باصرفه نباشد؛ چراکه در طول 2سال گذشته تالار وحدت اقدام به برگزاری کنسرت‌ها می‌کرد که این موضوع هم ادامه‌دار نبود.

در این میان برخی از خوانندگان هم ترجیح می‌دهند در کشورهای دیگر کنسرت داشته باشند. در همین شهریور‌ماه خوانندگانی چون علیرضا قربانی، رضا صادقی و برادران آرش و مسیح عدل‌پرور تصمیم به برگزاری کنسرت در قونیه و کانادا و… داشتند.

کنسرت‌های جزیره کیش

این روزها از نگاه تهیه‌کنندگان جزیره کیش بهترین جا برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی است. در این روزهای آخر مهر‌ماه نزدیک به 10کنسرت موسیقی در کیش برگزار می‌شود؛ کنسرت‌هایی که تاریخ اجرایشان گاهی تمدید می‌شود؛ کنسرت‌هایی که بلیتشان حداقل 300هزار تومانی به فروش می‌رود و سقف فروش این بلیت‌ها به 500هزار تومان هم رسیده است.

البته برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کیش هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مخاطبان برگزار می‌شود و داشتن کارت واکسیناسیون برای رفتن به کنسرت الزامی است. در روزهای آینده کیش میزبان خوانندگانی چون علیرضا طلیسچی، گروه ماکان‌بند، امید حاجیلی، بهنام بانی و جهانبخش خواهد بود

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=46158

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا