بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 18 اکتبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ زک افرون

به گزارش کامینگ سون موزیک: زکری دیوید الکساندر افران (به انگلیسی: Zachary David Alexander Efron؛ زاده ۱۸ اکتبر ۱۹۸۷) بازیگر و خوانندهٔ آمریکایی است. او بازیگری را به‌طور حرفه‌ای از سال‌های آغازین قرن ۲۱ شروع کرد. او با بازی در فیلم سینمایی شبکه والت دیزنی پیکچرز موزیکال دبیرستان، سریال سرزمین تابستانی از شبکه دبلیو بی، فیلم موزیکال دبیرستان ۲ و اسپری‌مو در میان تماشاگران نوجوان به شهرت و محبوبیت رسید. افران تا به حال در فیلم‌هایی نظیر دوباره ۱۷(۲۰۰۹)، من و اورسن ولز (۲۰۰۸)، چارلی سنت کلاود (۲۰۱۰)، شب سال نو (۲۰۱۱)، خوش شانس (۲۰۱۲)، پسر روزنامه فروش (۲۰۱۲)، همسایه‌ها (۲۰۱۴)، بابابزرگ کثیف (۲۰۱۶)، گارد ساحلی (۲۰۱۷)، بزرگ‌ترین شومن (۲۰۱۷)، فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست (۲۰۱۹) و اسکوب (۲۰۲۰) بازی کرده‌است.

نام در زمان تولد زکری دیوید الکساندر افران
زادهٔ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۷ ‏(۳۳ سال)
سان لوئیس اوبیسپو، کالیفرنیا، ایالات متحده
پیشه
  • بازیگر
  • خواننده
سال‌های فعالیت ۲۰۰۲–اکنون
کارهای برجسته
  • موزیکال دبیرستان
  • اسپری مو
  • بزرگ‌ترین شومن

زندگی

افران در سان لوئیس اوبیسپو، کالیفرنیا به دنیا آمد و چند سال بعد به همراه خانواده‌اش به آرویو گراند، کالیفرنیا نقل مکان کردند. پدرش دیوید افران یک مهندس الکترونیک در نیروگاه برق و مادرش استارلا بسکت منشی سابق همان نیروگاه برق، در محل کار پدر افران کار می‌کرد. افران برادر کوچکتری به نام دیلن دارد و در یک خانوادهٔ متوسط بزرگ شده‌است. او ریشهٔ یهودی دارد و یک ندانم گرا است. نام خانوادگی افران، در زبان عبری به معنی چکاوک و نام مکانی در کتاب مقدس است و این نام از پدربزرگ پدری یهودی لهستانی او ریشه می‌گیرد.

پدر زک افران او را به بازیگری تشویق می‌کرد. او بازیگری را هنگامی که ۱۱ سال داشت شروع کرد. او با ایفای نقشی همراه با رقص و آواز در فیلم دبیرستان موزیکال، تبدیل به تازه‌ترین چهره هالیوود شد. افران با حضور در فیلم دوباره ۱۷، همزمان بازی در نقشی غیر موزیکال و همچنین ایفای نقش اصلی در یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی را تجربه کرد.

تحصیلات

افران در سال ۲۰۰۶ از دبیرستان آرویو گراند فارغ‌التحصیل شد و سپس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پذیرفته شد اما به دلیل کار بر روی پروژه‌های سینمایی در این دانشگاه ثبت نام نکرد. وی همچنین در کنسرواتوار هنرهای نمایشی پاسیفیک، (یک کالج محلی واقع در سانتا ماریا، کالیفرنیا) جایی که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ در آنجا اجرا داشت، پذیرفته شد.

حرفه

۲۰۰۲–۲۰۰۶: شروع بازیگری

افران بازیگری را در اوایل دهه ۲۰۰۰ شروع کرد. او به عنوان بازیگر میهمان در چند سریال تلویزیونی که شامل فایرفلای، بخش فوریت‌های پزشکی (ای آر) و نگهبان ظاهر شد. در سال ۲۰۰۴، او در نقشی فرعی در فصل اول سریال شبکه تلویزیونی برادران وارنر، به نام سرزمین تابستانی در نقش کامرون بیل ظاهر شد. برای فصل دوم این سریال که در سال ۲۰۰۵ به روی آنتن رفت، نقش شخصیت داستانی او به بازیگران اصلی سریال ارتقا یافت و در کنار سایر بازیگران این سریال درخشید. او همچنین در مجموعه تلویزیونی شبکه لایف‌تایم، به نام امتداد معجزه حضور یافت که نامزد دریافت جایزه هنرمند جوان به خاطر بازی در نقش یکی از دو دوقلو مبتلا به اوتیسم شد.

بعد از بازی او در سریال سامرلند، او نقش‌های کوتاهی در سریال‌های CSI: Miami ,NCIS ,The Suite Life of Zack & Cody و The Replacements گرفت.

در سال ۲۰۰۵، او در نقش اصلی موزیک ویدئوی Hope Partlow به نام Sick Inside بازی کرد. همچنین در سال ۲۰۰۵، او نقش پاتریک مک کارل (پسری در فیلم، که علاقهٔ زیادی به اسب‌ها دارد) در فیلم مسابقهٔ اسبدوانی (The Derby Stallion) ایفا کرد. در این فیلم، کاراکتر او می‌خواهد که قهرمان مسابقهٔ اسبدوانی شهر را در مسابقهٔ اسبدوانی شکست دهد.

۲۰۰۶–۲۰۰۹: دبیرستان موزیکال و پیشرفت

در سال ۲۰۰۶ افران در فیلم سینمایی دبیرستان موزیکال در نقش تروی بولتون، یک دانش آموز محبوب و کاپیتان تیم بسکتبال را بازی کرد. این فیلم که با انتظار کمی روبرو بود به بیشتر شناخته شدن افران در بین بینندگان نوجوان هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان خواننده کمک کرد. بر اساس آمار، او مقام چهارم را در بانک اطلاعات فیلم (IMDB) در لیست IMDBPro’s STARMeter در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۶ کسب کرد. در آگوست ۲۰۰۶، افران برنده جایزهٔ انتخاب نوجوانان به‌طور مشترک با ونسا هاجنز شد. کلیهٔ بازیگران به همراه افران، تورهایی در سیدنی، استرالیا، لندن، انگلیس و سایر نقاط برای تبلیغ فیلم برگزار کردند.

مدّت کمی پس از پخش دبیرستان موزیکال در ۴ فوریهٔ ۲۰۰۶، افران با اجرای دو آهنگ پر فروش در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد همراه با ونسا هاجنز برای اولین بار در عموم ظاهر شد. در همین لیست آهنگ‌های پر فروش هفته، افران ۵ آهنگ از فیلم دبیرستان موزیکال داشت که به‌طور همزمان در لیست قرار گرفته بود.

آهنگ Breaking Free در همان زمان رکورد سریع‌ترین صعود در تاریخ جدول بیلبورد، از ردهٔ ۸۶ به ردهٔ ۴ را در طول دو هفته به ثبت رساند، البته این رکورد با آهنگ دروغگوی زیبا از بیانسه و شکیرا شکسته شد. افران همچنین در سال ۲۰۰۶ در بازی‌های ویدئویی کانال دیزنی به عنوان کاپیتان تیم قرمز ظاهر شد.

در ۷ آوریل ۲۰۰۷، افران در قسمتی از برنامه پانکد ظاهر شد که طی برنامه‌ای از پیش تعیین شده او را دست انداختند. افران در موزیک ویدئوی ونسا هاجنز به نام بگو باشه (Say Ok) بازی کرد که به عنوان عشق ونسا هاجنز بود، موزیک ویدئو در شبکهٔ دیزنی در ۱۶ مارس، ۲۰۰۷ پخش شد.

در سال ۲۰۰۶ افران در فیلم اسپری‌موی در نقش لینک لارکین بازی کرد که در ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۷ اکران شد. افران از صدای اصلی خودش برای نقشش استفاده کرد، او موهایش را کوتاه کرد و به رنگ قهوی تیره رنگ کرد و حدود ۱۵ پوند (۶٫۸ کیلوگرم) وزن اضافه کرد. این فیلم در تورنتو، انتاریو از ۵ سپتامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۰۶ فیلمبرداری شده‌است. بازی افران و فیلم نتاج مثبتی را دربرداشت. به دلیل حضور در فیلم اسپری‌مو افران قادر به حضور در کنسرت دبیرستان موزیکال و اجرا در کنار دوستانش نبود؛ و Drew Seeley به جای او در این کنسرت خوانندگی کرد.

دبیرستان موزیکال ۲ در اوت ۲۰۰۷ اکران شد و رکوردی ثبت کرد، پربیننده‌ترین فیلم از طریق برنامه تلویزیون کابلی در تاریخ آمریکا با ۱۷٫۲ میلیون بیننده شد. به علاوه موتور جستجوی Lycos اعلام کرد که ۸۱ در صد جستجوهای انجام شده در این سایت، مربوط به زک افران بوده‌است. افران همچنین بر روی جلد مجلهٔ رولینگ استون چاپ اوت ۲۰۰۷ ظاهر شد. مقاله‌ای در مورد علاقه‌اش، که او آرزو داشت روزی در نقشی اکشن بازی کند، منتشر شد. افران همراه با Queen Latifah برندهٔ جایزهٔ انتخاب نوجوانان برای محبوب‌ترین فیلم را معرفی کرد؛ و یکسال بعد، او با گروه The Veronicas مجری Nickelodeon Australian Kid’s Choice Awards در ۱۰ اکتبر در سیدنی شد.

افران نقشش را دوباره در دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر تکرار کرد که در ۲۴، اکتبر ۲۰۰۸ اکران شدن شد.

نقش بعدی افران در فیلم دوباره ۱۷ بود که یک کمدی درام با کارگردانی آدام شانکمن بود. داستان فیلم دربارهٔ شخصی بزرگسال است که به دوران ۱۷ سالگی (نقشش را افران بازی کرده) در دبیرستان هایدن برمی‌گردد، جایی که ستارهٔ تیم بسکتبال است و پسری کاملاً جذاب و کسی که همکلاسی‌هایش دوستش دارند، این فیلم در سال ۲۰۰۹ اکران شد. در اوایل سال ۲۰۰۹، افران در فیلمی بنام من و اورسن ولز بازی کرد. مبنی بر رمان رابرت کاپلو به همین نام. داستان (که در دههٔ ۱۹۳۷ در نیویورک به وقوع می‌پیوندد) نوجوانی است که در گروه تئاتر اورسن ولز استخدام می‌شود تا نقش جولیوس سزار را ایفا کند، و او به دستیار اورسن ولز علاقه‌مند می‌شود. این فیلم در جزیره من، در نیویورک و لندن، در بین فوریه و آوریل ۲۰۰۸ فیلم‌برداری شده‌است. این فیلم با شرکت در جشنوارهٔ فیلم تورنتو در ۵، ۶ و ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸ به آمریکای شمالی معرفی شد و در سال ۲۰۰۹ اکران شد.

افران همچنین در برنامه‌ریزی ساخت دوبارهٔ فیلم موزیکال شرکت پارامونت پیکچرز Footloose حضور داشت. او گفت که دوست داشت کمی از استعداد خودش را به نقش اضافه کند که در فیلم قبلی توسط Kevin Bacon اجرا شده بود. در مارس ۲۰۰۹، او را از فیلم کنار گذاشتند. او گفت پروژه را به دلیل این که در جستجوی نقشی جدید بود و این یک فیلم موزیکال دیگر بود، ترک کرد.

در ۸ آوریل ۲۰۰۹، زک افران در ویدئوی کمدی کوتاهی به نام Zac Efron’s Pool Party برای سایت Funny Or Die شرکت کرد که برای نمایش عمومی عرضه شد. . در ۱۱ آوریل ۲۰۰۹ افران مجری یکی از قسمت‌های برنامه ساتردی نایت لایو بود. در اوایل ژوئن ۲۰۰۹ اعلام شد که افران به عنوان مهمان در فصل ششم سریال کمدی شبکه اچ‌بی‌او، Entourage ظاهر خواهد شد.

۲۰۰۹–۲۰۱۴: سایر فعالیت‌ها

افران در یک سری از تبلیغات، همراه با Kristen Bell و Sean Combs برای تبلیغ ۲۰۱۰ MTV Movie Awards و مجری برنامه Aziz Ansari درخشید. در سال ۲۰۰۹، افران قرار دادی برای بازی در فیلم چارلی سنت کلاود امضا کرد، این فیلم در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۰ اکران شد.

فیلم بعدی افرون درام دوره من و اورسون ولز از ریچارد لینکلیتر بود که در سپتامبر ۲۰۰۸ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و در اواخر سال ۲۰۰۹ اکران گسترده‌ای دریافت کرد. این فیلم بیشتر مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. وی بعداً در عنوان فوق‌العاده عاشقانه درام عاشقانه چارلی سنت ابر (۲۰۱۰) نقش اصلی را بازی کرد، که علی‌رغم دریافت نظرات منفی منتقدان، در گیشه موفق شد.

افرون بعداً به عنوان بخشی از بازیگران گروه بزرگ در شب سال نو گری مارشال (۲۰۱۱) ظاهر شد که مجموعه ای از ویکت‌های تعطیلات از گروه‌های مختلف شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد. این فیلم تقریباً به اتفاق آرا از نظر منتقدین منفی شد، اما در گیشه موفق شد. وی همچنین در هنرهای موفق لیبرال (۲۰۱۲) که در جشنواره فیلم ساندنس برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۲ اکران شد و در اواخر همان سال اکران محدودی را دریافت کرد، نقش مکمل را ایفا کرد. وی همچنین در کنار نیکول کیدمن، متیو مک کاناهی، دیوید اویلوو و جان کوزاک در فیلم The Paperboy (2012) بازی کرد که در جشنواره فیلم کن در مه ۲۰۱۲ اکران شد و در اواخر همان سال اکران گسترده‌تری دریافت کرد. این فیلم با انتقادات متفاوت و منفی از سوی منتقدان روبرو شد.

وی پس از وام دادن به صدای موفق خود به فیلم انیمیشن رایانه ای موفق تجاری The Lorax (2012)، وی به عنوان نقش اول مرد درام عاشقانه The Lucky One (2012)، بر اساس رمانی به همین نام از نیکلاس اسپارکس ظاهر شد. این فیلم با وجود نقدهای منفی منتقدان، به موفقیت بزرگی در گیشه تبدیل شد. وی همچنین در درام به هر قیمتی که در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد و درام تاریخی Parkland که در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد، بازی کرد. هر دو فیلم با انتقادات مختلف منتقدان روبرو شدند.

اولین اکران افرون در سال ۲۰۱۴ کمدی رمانتیک آن لحظه ناجور بود که وی همچنین تهیه‌کننده اجرایی آن بود. این فیلم که افرون را در کنار مایلس تلر و مایکل بی جوردن به عنوان سه لیسانس در شهر نیویورک بازی کرد، علی‌رغم دریافت نظرات منفی منتقدان، به یک موفقیت تجاری متوسط دست یافت.

۲۰۱۴-اکنون: موفقیت تجاری

سپس در سال ۲۰۱۴، افرون در کمدی بزرگسالان همسایه‌ها (۲۰۱۴)، با همبازی شدن ست روگن دیده شد. این فیلم حول یک زوج جوان با بازی روگن و رز برن بود که در حالی که در کنار خانه یک برادری وحشی به رهبری رئیس‌جمهور آن و با بازی افرون زندگی می‌کردند برای تربیت فرزند دختر خود تلاش می‌کنند. این فیلم به یک موفقیت بزرگ تجاری تبدیل شد و بیشتر منتقدان نظر مثبت را به دست آوردند، آنها همچنین اضافه کردند که افرون با موفقیت تصویر «پسر خوشگل دیزنی» را از بین برد.

تنها نسخه افرون در سال ۲۰۱۵ موفقیت متوسط We Are Your Friends (2015) بود، که در آن وی یک دی جی مبارز را بازی کرد. در ژانویه ۲۰۱۶، او در کنار رابرت دنیرو در کمدی بزرگسالان پدر بزرگ کثیف بازی کرد، در مورد یک جوان قشر درهم و برهنه که با بردن او به تعطیلات به فلوریدا، با بی پروایی به شخصیت بدون درد پدربزرگ خود می‌پردازد. این فیلم بیشتر به دلیل شوخ‌طبعی خشن از منتقدین نظرات منفی دریافت کرد اما با اکران به موفقیت تجاری رسید. وی بعداً در دنباله کمدی Neighbours 2: Sorority Rising با ست روگن، رز بیرن و کلوئه گریس مورتز همبازی شد که با اکران در مه ۲۰۱۶ به یک موفقیت تجاری و انتقادی بدل شد. این فیلم از همان زوج (روگن و بیرن) پیروی کرد) که با رقیب سابق خود (افرون) همکاری می‌کنند تا یک جنجال سرسخت را به رهبری یک دانشجوی تازه‌وارد (مورتز) بردارند. سومین کمدی او در سال ۲۰۱۶ که در ژوئیه منتشر شد، مایک و دیو نیاز به عروسی دارند که در آن با آدام دیوین (در نقش خواهر و برادر) و همچنین آنا کندریک و اوبری پلازا همبازی بود.

در سال ۲۰۱۷، افرون در Baywatch، نسخه کمدی اکشن مجموعه تلویزیونی به همین نام، که در ماه مه منتشر شد، بازی کرد. در این فیلم دواین جانسون و افرون با بازیگران گروه از جمله الکساندر داداریو، کلی روهرباخ، جون باس، ایلفنش هادرا و پریانکا چوپرا حضور دارند. همچنین در سال ۲۰۱۷، افرون در دو فیلم بیوگرافی که در ماه دسامبر اکران شد، نقش مکمل را بازی کرد: The Disaster Artist، یک درام کمدی به کارگردانی و بازیگری جیمز فرانکو و به عنوان فیلیپ، در نمایش موزیکال The Greatest Showman، در کنار هیو جکمن. هر دو نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم متحرک – موزیکال یا کمدی شدند.

در سال ۲۰۱۹، افرون در فیلم هارمونی کورین، The Beach Bum، مقابل ستاره متیو مک کاناگی، لیبرتین اعتیاد آور بازی کرد. او همچنین در نقش قاتل سریالی تد باندی در فیلم‌های Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile، در کنار لیلی کالینز به عنوان دوست دختر Bundy بازی کرد. این فیلم در اوایل سال ۲۰۱۹ در Sundance اکران شد و توسط نتفلیکس در تاریخ ۳ مه منتشر شد. افرون بعد از آن صدای فرد جونز را در برادران وارنر صدا زد. ‘ فیلم انیمیشن Scooby-Doo 2020، Scoob!

پروژه‌های آینده

افرون به همراه برادرش در یک سریال واقعیت زنده ماندن به نام Kill the Afronها بازی خواهد کرد، جایی که این زوج به مناطق دوردست جهان فرستاده می‌شوند. اولین سریال فقط برای موبایل در سال ۲۰۲۰ و در Quibi به نمایش در می‌آید.

زندگی شخصی

افران دارای دو آپارتمان در لس آنجلس، کالیفرنیا است. در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۸ افران در یک مرکز درمانی در لس آنجلس، به دلیل وضعیت اورژانسی آپاندیسش بستری شد. افران همچنین در مجلهٔ فوربس از بین ۱۰۰ سلبریتی در سال ۲۰۰۸ در مقام ۹۲ با درآمد ۵٫۸ میلیون دلار از ژوئن ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ قرار گرفت.

در ۵ آوریل ۲۰۰۹ ثروت او حدود ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شد.

ونسا هاجنز در مصاحبه‌ای با مجلهٔ تین گفت که او و زک افران از سال ۲۰۰۵ در طی فیلم‌برداری دبیرستان موزیکال با همدیگر قرار می‌گذاشتند. این زوج در دسامبر ۲۰۱۰ از یکدیگر جدا شدند. همچنین مجله پیپل در سال ۲۰۰۷ عنوان کرد که افران و ونسا هاجنز در طول مدت فیلم‌برداری دبیرستان موزیکال در سال ۲۰۰۵ شروع به قرار گذاشتن کردند، اگرچه مجله یو اس، بعد از جدا شدن این زوج در دسامبر ۲۰۱۰، نوشت که ملاقات آن دو در سال ۲۰۰۵ هنگام ساخت دبیرستان موزیکال اولین تلنگر بود برای شروع یک ماجرای عشقی که در حدود دو سال بعد شروع شد.

فیلم‌شناسی

سینما
سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۰۳ دنیای ملیندا استوارت واسر
۲۰۰۵ اسب دربی پاتریک مک کارتل
۲۰۰۷ اسپری‌مو لینک لارکین
۲۰۰۸ من و اورسن ولز ریچارد ساموئلز
۲۰۰۸ دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر تروی بولتون
۲۰۰۹ دوباره ۱۷ مایک اُدانِل (نوجوان)
۲۰۱۰ چارلی سنت کلاود چارلی سنت کلاود
۲۰۱۱ شب سال نو پائول
۲۰۱۲ لیبرال آرتس نت
۲۰۱۲ لوراکس (انیمیشن سینمایی) تد ویگینز صداپیشه
۲۰۱۲ خوش شانس لوگان تیبو
۲۰۱۲ پسر روزنامه فروش جک جانسن
۲۰۱۲ به هر قیمتی دین ویپل
۲۰۱۳ پارکلند دکتر چارلز “جیم” کاریکو
۲۰۱۴ آن لحظه مزخرف جیسون فلین همچنین به عنوان تهیه‌کننده
۲۰۱۴ همسایه‌ها تدی سندرز
۲۰۱۵ ما دوستان تو هستیم کول کارتر
۲۰۱۶ بابابزرگ کثیف جیسون کلی
۲۰۱۶ همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد تدی سندرز
۲۰۱۶ مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند دیو استانگل
۲۰۱۷ گارد ساحلی مت برودی
۲۰۱۷ بزرگ‌ترین شومن فیلیپ کارلایل
۲۰۱۹ فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست تد باندی همچنین به عنوان تهیه‌کننده
۲۰۱۹ بطری ساحلی فلیکر
۲۰۲۰ اسکوب فِرِد جونز صداپیشه
تلویزیون
سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۰۲ فایرفِلای سایمون تَم (جوانی) قسمت «امن»
۲۰۰۳ بخش فوریت‌های پزشکی (ای آر) بابی نویل قسمت «اَبی عزیز»
۲۰۰۳ دنیای بزرگ کارل لامکه پیت لامکه فیلم تلویزیونی (فیلم کوتاه)
۲۰۰۴ نگهبان لوک تامِلّو قسمت «بدون رضایت»
۲۰۰۴ بازی سه‌گانه هری فولر فیلم تلویزیونی (فیلم کوتاه)
۲۰۰۴ امتداد معجزه استفان مورگان فیلم تلویزیونی
۲۰۰۴–۲۰۰۵ سرزمین تابستانی کامرون بِیل ۱۶ قسمت
۲۰۰۵ سی‌اس‌آی: میامی سِت داوسون قسمت «سکس و مالیات»
۲۰۰۶ ان‌سی‌آی‌اس دانیل آستین قسمت «فریب»
۲۰۰۶ دبیرستان موزیکال تروی بولتون فیلم تلویزیونی
۲۰۰۶ زندگی سوئیت زاک و کودی تِرِوِر قسمت «زوج عجیب»
۲۰۰۶ سرقت پیک پیتزا فروشی قسمت «خلبان»
۲۰۰۶ اگر اینجا زندگی می‌کردید، اکنون خانه خواهید بود کودی فیلم تلویزیونی
۲۰۰۶ ریپِلِسمِنت (انیمیشن) دِیوی هانکِرهوف قسمت «Davey Hunkerhoff / Ratted Out»
۲۰۰۷ دبیرستان موزیکال ۲ تروی بولتون فیلم تلویزیونی
۲۰۰۹ دارودسته خودش قسمت «کدهای امنیتی»
۲۰۰۹ ساتردی نایت لایو خودش ۲ قسمت
۲۰۰۹–۲۰۱۶ مرغ ربات صداپیشه چند شخصیت ۵ قسمت
۲۰۱۹ اکتشافات انسانی گری (صداپیشه) هنرپیشه اصلی و تهیه‌کننده
۲۰۲۰ اعماق کره زمین با زک افران (مستند تلویزیونی) خودش همچنین به عنوان تهیه‌کننده
موزیک ویدئو
سال عنوان خواننده آلبوم
۲۰۰۵ از درون مریض هوپ پارتلو ما کی هستیم
۲۰۰۷ بگو باشه ونسا هاجنز وی

جوایز و نامزدی‌ها

جوایز:

  • ۲۰۰۶: جوایز انتخاب نوجوانان: ستارهٔ غیرمنتظره
  • ۲۰۰۶: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین صحنهٔ عاطفی برای فیلم دبیرستان موزیکال (با ونسا هاجنز)
  • ۲۰۰۷: جوایز انتخاب کودکان: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دبیرستان موزیکال ۲
  • ۲۰۰۷: جوایز انتخاب نوجوانان: جذاب‌ترین بازیگر مرد
  • ۲۰۰۷: جوایز فیلم هالیوود: گروه بازیگری سال برای فیلم اسپری‌مو (با کلیهٔ بازیگران فیلم)
  • ۲۰۰۷: جوایز MTV Movie: تأثیرگذارترین بازیگر مرد برای فیلم اسپری‌مو
  • ۲۰۰۷: جوایز Young Hollywood: بهترین برای تماشا (One to Watch)
  • ۲۰۰۸: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر
  • ۲۰۰۸: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین بازیگر در رقص و آواز برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر
  • ۲۰۰۹: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین بازیگر در ژانر کمدی برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۰۹: جوایز انتخاب نوجوانان: جایزه Choice Rockstar Moment برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۱۰: جوایز مجله Bravo Otto: بهترین ستارهٔ مرد
  • ۲۰۱۱: جوایز انتخاب مردم: محبوب‌ترین ستارهٔ زیر ۲۵ سال سینما
  • ۲۰۱۱: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین لباس مراسم فرش قرمز

نامزدی‌ها:

  • ۲۰۰۵: جوایز هنرمند جوان: بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم معجزه
  • ۲۰۰۷: جوایز هنرمند جوان: بهترین بازیگر مرد در فیلم تلویزیونی برای فیلم دبیرستان موزیکال
  • ۲۰۰۸: جوایز انجمن منتقدان: بهترین آهنگ برای اسپری‌مو با Queen Latifah ,Nikki Blonsky و Elijah Kelley برای آهنگ Come So Far
  • ۲۰۰۸: جوایز Astra: بهترین بازیگر برای فیلم دبیرستان موزیکال ۲
  • ۲۰۰۹: جوایز MTV Movie: داغ‌ترین بوسه برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر (با ونسا هاجنز)
  • ۲۰۱۰: جوایز انتخاب کودکان: محبوب‌ترین بازیگر مرد برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۱۰: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۱۱: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم چارلی سنت کلاود

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45980

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا