بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 16 اکتبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ اینا

به گزارش کامینگ سون موزیک: النا الکساندرا آپوستولیانو (زاده ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶)، که با نام حرفه‌ای اینا (‎/ˈinə/‎ E-n-ə) شناخته می‌شود، یک خواننده و ترانه‌نویس اهل رومانی است. او که در منگلیا زاده شد و در نپتون بزرگ شد، پیش از ملاقات با گروه موسیقی سه نفر رومانیایی پلی اند وین، در رشته علوم سیاسی در دانشگاه اویدیوس به تحصیل پرداخت و حرفه موسیقی را دنبال کرد. او در سال ۲۰۰۸ نام هنری «الساندرا» را برای خود پذیرفت و یک سبک پاپ راک را به کار گرفت؛ در اواخر همان سال، او نام خود را به «اینا» تغییر داد و شروع به پخش موسیقی هاوس کرد.

نخستین تک‌آهنگ او با عنوان «داغ»، در سراسر جهان یک موفقیت تجاری بود و میان دیگر جدول‌های فروش موسیقی، در صدر جدول‌های رتبه‌بندی رقص/میکس‌شوو ایرپلی بیلبورد و رومانیایی قرار گرفت. نخستین آلبوم استودیویی اینا با نام همین تک‌آهنگ در اوت ۲۰۰۹ دنبال شد و گواهینامه‌های طلایی و پلاتینیوم را دریافت کرد. این آلبوم با چندین تک‌آهنگ موفق دیگر در اروپا، از جمله دومین تک‌آهنگ رتبه یک او در رومانی، «شگفت‌انگیز» (۲۰۰۹) همراه بود.

دومین آلبوم استودیویی اینا، من خواننده باشگاه هستم (۲۰۱۱)، موفقیت جهانی را برای تک‌آهنگ «خورشید طلوع کرده» (۲۰۱۰) به همراه داشت. این قطعه برنده جایزه ارودانس‌وب شد و اینا را به نخستین و تنها هنرمند رومانیایی تبدیل کرد که این جایزه را از آن خود می‌کند. در سال ۲۰۱۱، اعلام شد که اینا پردرآمدترین هنرمند رومانیایی و اروپای شرقی است. آلبوم استودیویی بعدی او، مهمانی بی‌انتها (۲۰۱۳)، برای دو سال متوالی نامزد بهترین آلبوم در جوایز موسیقی رومانی بود و به ده رتبه برتر در جدول فروش موسیقی مکزیک رسید. این آلبوم با «بالاتر از دوستی»، یک موفقیت برتر معتدل اروپایی با همکاری ددی یانکی همراه بود. در سال ۲۰۱۴، اینا قراردادی با آتلانتیک رکوردز امضا کرد و تک‌آهنگ از نظر تجاری موفق «ترانه کولا» را با جی بالوین منتشر کرد که در آن سال برای تبلیغ جام جهانی فیفا استفاده شد.

چهارمین آلبوم استودیویی و هم‌نام اینا در اکتبر ۲۰۱۵ منتشر شد و شامل «همه‌چی‌تموم»، سومین تک‌آهنگ رتبه یک خواننده در رومانی بود. از سال ۲۰۱۷، اینا به عنوان مربی در برنامه استعدادیابی Vocea României Junior در کنار آندرا و ماریوس موگا مربی بوده‌است. در همان سال، او همچنین پنجمین آلبوم استودیویی خود، نیروانا را منتشر کرد، که تک‌آهنگ‌های آنها موفق به کسب موفقیت در جدول‌های فروش موسیقی کشورهای اروپایی مانند رومانی و ترکیه شدند. او در سال ۲۰۱۸ یک قرارداد ضبط با راک نیشن بست تا در مه ۲۰۱۹ ششمین آلبوم استودیویی خود با نام یو را منتشر کند.

نام در زمان تولد النا الکساندرا آپوستولیانو
زادهٔ ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ ‏(۳۴ سال)
منگلیا، رومانی
تحصیلات دانشگاه Ovidius
پیشه
  • خواننده
  • ترانه سرا
سال‌های فعالیت ٢٠٠٨–تاکنون
آثار ترانه‌شناسی
شریک(های)
زندگی
  • Lucian Ștefan (٢٠٠٣–٢٠١٣)
  • جان پرز (John Perez) (٢٠١٣–۲۰۲۰)
جایزه(ها) Full list
وبگاه
innaofficial.com
پیشه موسیقی
ژانر EDM
ناشر(ان)
  • Roton
  • آتلانتیک
  • وارنر
  • Global
  • یونیورسال
  • Ultra
  • راک نیشن
همکاری‌های مرتبط پلی اند وین

زندگی و حرفه

۱۹۸۶–۲۰۰۷: زندگی زود هنگام و شروع کار

النا الکساندرا آپوستولیانو در ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ در منگلیا، رومانی، پدر و مادر او Giorgic و ماریا آپوستولیانو هستند. او در نپتون به دنیا آمد، جایی که پدرش به عنوان یک نجات دهنده دریا و مادرش به عنوان یک رقاص و خواننده مشغول به کار بود. به عنوان یک کودک، اینا به ورزش شناگر با دیگران رقابت کرد و به ورزش‌های دیگر مانند فوتبال و بسکتبال و همچنین موسیقی علاقه‌مند شد.او به سبک‌های مختلف موسیقی به عنوان یک نوجوان گوش می‌داد، از جمله الکترو هاوس و یوروپاپ و هنرمندانی مانند بیانسه، کریستینا آگیلرا، سلین دیون و ویتنی هیوستون.

اینا در مدرسه ابتدایی نپتون مشغول به تحصیل بود. به دنبال این، خواننده در کالج اقتصادی Colegiul (اقتصاد کالج) در منگلیا ثبت نام کرد، بعداً در رشته علوم سیاسی در دانشگاه vidius در شهر کونستانسا تحصیل کرد. او همچنین درس های آواز خواندن و شرکت در جشنواره‌های موسیقی را گذراند. مراسم اولیه در صنعت موسیقی برای گروه رومانیایی A.S.I.A ناموفق بود.

وقتی اینا در دفترش کار می‌کرد، مدیر او آواز خواندن او را شنید و با تیم تولید کننده پلی اند وین که با آنها چندین ترانه ضبط کرده بود، تماس گرفت. او با پذیرش نام هنری الساندرا (alessandra) در سال ٢٠٠٨، وارد “خداحافظی” و “ببخشید” شد تا نماینده رومانی در مسابقه آواز یوروویژن ٢٠٠٨ را انتخاب کند. هیچ کدام انتخاب نشده اند. این خواننده نخستین حضور تلویزیونی خود با آهنگ “خداحافظ” را به طور زنده در برنامه تلویزیون پرایم، Teo! اجرا کرد.

بعداً در همان سال، او نام هنری خود را به اینا تغییر داد زیرا از آن آسان بود به خاطر بیاورد و نامی بود که پدربزرگش در هنگام جوانی او را صدا زد. در اوایل کار خود اینا، آهنگ های پاپ راک را منتشر کرد، ولی به موسیقی “تجاری” موسیقی مینیمال موسیقی هاوس با حداقل تزریق تبدیل شد و نام هنری خود را تغییر داد. اینا در مصاحبه ای با نیوز آو د ورلد، سوئدیش هاوس مافیا، بلک آید پیز و جسی جی را الگو خودش عنوان کرد و دیگران شامل پینک، هیوستون و دیون هستند.

۲۰۰۸–۲۰۱۱: داغ و من خواننده باشگاه هستم

اولین آهنگ اینا “داغ” در اوت ۲۰۰۸ به ایستگاه‌های رادیویی رومانی فرستاده شد. این بالاترین ١٠٠ تای برتر رومانیایی در زمستان است، باعث شد او در کلیساهای شبانه رومانیایی رزرو شود. این آهنگ نیز در سراسر اروپا موفق بوده است، و در بیلبورد پخش رقص داغ نمودار در اوایل سال ۲۰۱۰ است. “عشق” (۲۰۰۹) به عنوان دومین کارنامه اینا، رسیدن به شماره چهار در رومانی.خواننده اولین نامزدهای حرفه خود را در ۲۰۰۹ Eska جوایز موسیقی در لهستان برای “داغ” دریافت کرد. او رومانیایی برچسب، roton، امضا قرارداد با آمریکا برچسب Ultra Records در آوریل ۲۰۰۹.

اینا همکاری با موسیقیدان رومانیایی باگدن کرویتر در پی پیگیری او “دژاوو” (۲۰۰۹) که تحت نام مستعار (باب تیلور و آنی) قبل از افشای هویت واقعی خود پس از یک دوره حدس و گمان. آهنگ به عنوان پیش شرط‌های تجاری موفقیت‌آمیز بود. اینا دومین شماره خود را با عنوان “شگفت انگیز”، در سال ۲۰۰۹، به عنوان آهنگ چهارم خود را در ۱۰۰ رومانیایی برتر به ثمر رساند. این آهنگ در اصل توسط پلی اند وین برای خواننده رومانی Anca Baidu نوشته شده‌است، که بعداً شکایت کرد که “آن را دزدیده”.

اینا اولین آلبوم استودیویی، داغ، در اوت ۲۰۰۹ منتشر شد. و همچنین شامل تاریخ و زمان آخرین آهنگ “۱۰ دقیقه” (۲۰۱۰).این رکورد به صورت تجاری موفقیت‌آمیز بود و طلایی در رومانی و پلاتین در فرانسه بود. در دسامبر ۲۰۱۱، ۵۰۰/۰۰۰ نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌است. اینا بود ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بهترین هنرمند رومانیایی اولین هنرمند رومانیایی است که در دو سال متوالی برنده جایزه شده‌است. او در سال ۲۰۱۰ نیز برای Best Act of Europe نامزد شد.

پنجمین آهنگ اینا، “خورشید طلوع کرده”، در اکتبر ۲۰۱۰ منتشر شد. و بالاترین رقم رومانیایی در رتبه دوم قرار از ۱۰۰ برتر قرار گرفت. این کار در تعدادی از کشورهای اروپایی انجام شد و طلا را در سوئیس و ایتالیا به دست آورد و نقره در انگلستان. “خورشید طلوع کرده” در سال ۲۰۱۰ جایزه Eurodanceweb را به دست آورد، اولین بار که رومانی جایزه را کسب کرد. در آن سال، اینا نیز جایزهٔ حرفه ای خود را در جایزه ده برای رومانی دریافت کرد.

او در سپتامبر ۲۰۱۱، دومین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد: “من خواننده باشگاه هستم”. شامل یوروپاپ، دنس پاپ، تکنو و موسیقی هاوس است، این رکورد به عنوان یکی از بهترین آلبوم سال‌های خود توسط Roton برچسب افتخار بود و طلا در لهستان تأیید شد. این آلبوم توسط تور من خواننده باشگاه هستم (٢٠١١–١٢) از اروپا و ایالات متحده آمریکا حمایت شده بود. در طول مراسم مکزیکی، اینا چندین مصاحبه و نمایش رادیویی داشت. او اولین کنسرت بزرگ رومانیایی خود را در آرنه رومن (روم آرنا) در بخارست، جایی که توسط هلیکوپتر “مانند یک دیا” وارد شده بود.

با عنوان “کلاب راکر” (٢٠١١)، شامل فلو رایدا، دومین آهنگ از من خواننده باشگاه هستم نسبتاً موفق بود. این موضوع پرونده دعوی بود که رابرت رامیرز خواننده اسپانیایی پلی اند وین را برای کپی کردن مجوز آهنگش، “یک دقیقه زندگی”، مورد تقاضا قرار داد. پلی اند وین در سال ٢٠١٨ در دادگاه پیروز شد.

سه آهنگ متعاقب “یک لحظه ” (٢٠١١)، بی پایان (٢٠١٢) و واو (٢٠١٢) از آلبوم منتشر شد. “بی پایان” در رتبه پنجم در ١٠٠ رومانیایی برتر به ثمر رسید،در حالی که “واو” به ده تای برتر رسید. در دسامبر ٢٠١١ اینا نقش اصلی در یک فیلم فرانسوی ارائه شده بود اما به دلایلی ناخوشایند آن را رد کرد. با توجه به “Libertatea”، اینا به عنوان رومانیایی با بالاترین دستمزد و در شرق اروپا در سال ٢٠١١ به عنوان هنرمند تبدیل شد.

٢٠١٢–٢٠١۶: مهمانی بی انتها و اینا

او در ماه مارس سال ٢٠١٣ سومین آلبوم استودیویی خود، مهمانی بی انتها را منتشر کرد، شامل تک آهنگ های تجاری موفقیت آمیز است “بالاتر از دوستی ” (٢٠١٣) با ددی یانکی و “توی چشمات ” (٢٠١٣) با یاندل. “بالاتر از دوستی” بحث برانگیز بود، از آنجایی که نویسندگان آن متهم به ساخت و سرقت شده بودند از طرف پیت‌بول، ایکان و David Rush آهنگ “همه fucks” (٢٠١٢). “مهمانی بی انتها” در اوج شماره ده در مکزیک، و برای بهترین آلبوم در سال ٢٠١٣ و ٢٠١۴ جوایز موسیقی رومانیایی نامزد دریافت جایزه شد. در مارس ٢٠١٣، اینا خواننده مهمان ” P.O.H.U.I. ” توسط پروژه موسیقی مولداوی رویاهای کارلا بود، که در رومانی به رتبه سوم رسید، و به عنوان بهترین ترانه سال در جوایز بالا رومانیایی در رومانی باعث افتخار شد. در اواخر سال ٢٠١٣، اینا در آلبوم چندآهنگه در آهنگ بحران به پیت‌بول “همه چیز ها” کمک کرد.

“آهنگ کولا”، همکاری با جی بالوین در آوریل ٢٠١۴ تحت آتلانتیک رکوردز منتشر شد، در اروپا موفق شد و پلاتین توسط سازنده‌های موسیقی اسپانیا (PROMUSICAE) تأیید شد. این آهنگ را در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ تبلیغ کرد، و در بازی ویدیویی رقص Just Dance ٢٠١٧ استفاده شد.

در سال ٢٠١۴، اینا دومین بار با پیت‌بول برای آهنگ “وقت خوشی” همکاری کرد، و بر روی رپر پویا “Strigga!” برجسته شد، که در شماره دوم در رومانی به اوج خود رسید. او اینا (آلبوم) چهارمین آلبوم استودیویی خود را در ژوئیه سال ٢٠١۵ منتشر کرد. نسخه دیگری از آلبوم، بدن و خورشید، در ژوئیه ٢٠١۵ در ژاپن منتشر شد. یکی از تک آهنگ های از رکورد “همه‌چی‌تموم” (٢٠١۴)، سومین شماره آن در رومانی منتشر شده.

بر اساس پخش، جایزه بهترین رقص در جوایز رسانه های موسیقی برنده شد. تک آهنگ بعدی اینا، “رقص رقص” (٢٠١۵)، در رتبه دوم در رومانی قرار گرفت، و “قرار ملاقات” (٢٠١۶) طلا در لهستان تایید شد. همچنین در سال ٢٠١۵، اینا بهترین قانون رومانیایی بود و برای بهترین قانون اروپا در جوایز موسیقی MTV اروپا نامزد شد. الکساندرا استن “ما می خواهیم”، با اینا و ددی یانکی،یک ضربه متوسط ​​بود. اینا همچنین خوانندگان نامنظم را به رویاهای کارلا “Te rog” کمک کرد، که در رومانی به رتبه اول رسید. اینا در عربی و انگلیسی تک آهنگ یالا را خواند. در حال حاضر تنها در یوتیوب +٣۴٠ میلیون نفر این آهنگ را بازدید کرده‌اند.

٢٠١۶–تاکنون: نیروانا و من

در ماه اوت سال ٢٠١۶، اینا در مراسم افتتاحیه جشنواره Untold. او همچنین عضو ابرگروه، دختران جی شد و با این کار دو آهنگ را منتشر کرد: (“زنگ بزن پلیس” و “شیر و عسل”). در اوایل سال ٢٠١٧، اینا به عنوان مربی در Vocea României Junior با آندرا و Marius Moga اعلام شد، و در ماه مه همان سال، کانال یوتیوب بیش از دو میلیارد بار مشاهده شده است.

پنجمین آلبوم استودیوی این خواننده، نیروانا، در دسامبر ٢٠١٧ منتشر شد. تک آهنگ ها بر روی رکورد شامل “Gimme Gimme” (٢٠١٧)، Ruleta (٢٠١٧) و نیروانا (٢٠١٧)، که موفقیت تجاری در چندین کشور اروپایی از جمله رومانی و ترکیه را به دست آورد. “Ruleta” و “نیروانا” به ترتیب سوم و دوم در کشور خودشان بود.یکی دیگر از ده ها آهنگ در رومانی، “Nota de plată” و “Pentru că”، در اواخر سال ٢٠١٧ و ٢٠١٨ با گروه مولداوی دنبال می شود The Motans.

اینا ششمین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد، من، در ماه مه ٢٠١٩. اینا شامل آهنگ هایی است که صرفاً به زبان اسپانیایی نوشته شده است، اینا کنترل کامل خود را بر روی رکورد و به طور گسترده ای با تهیه کننده رومانیایی دیوید سینت کار کرد. او تجربی و کولی را تحت عنوان “من” توضیح داد و از کار قبلیش تحت تاثیر قرار گرفت. “Ra” در سپتامبر ٢٠١٨ به عنوان آهنگ رکورد منتشر شد.

توسط چندین نمایش عمومی در مکزیک و ایالات متحده آمریکا، از جمله ٢٠١٨ Telehit Awards و ١٩ جایزه گرامامی لاتین، و همچنین توسط اینا در مجلات مانند رولینگ استون و Vogue México y Latinoamérica. خواننده همچنین قراردادی را با رکورد جی-زی و راک نیشن امضا کرد. “ایگوانا”، تک آهنگ دنبال کنندگانش، در رومانی چهارم شد. در ماه اوت، اینا مجله دیجیتالی خود را با نام InnaMag (مجله اینا) راه اندازی کرد.

بشردوستی و جوایز

در اواخر نوامبر ٢٠١١، اینا کمپین مبارزه با مواد مخدر Durerea nu este iubire (درد غیر عشق) است که زنان را قادر به سوء استفاده می کند و تقاضای دولت رومانی برای تقویت قانون خشونت خانگی را بیشتر کرد. او فعال در حمایت حقوق کودکان در رومانی است، او در سال ٢٠١٢ یونیسف مبارزات انتخاباتی بیشتر نامرئی را تأیید کرد. اینا شروع به آوردن خورشید به مبارزات انتخاباتی من برای افزایش آگاهی عمومی از خشونت علیه زنان کرد. او همچنین “Tu tens la força” (“شما قدرت دارید”)، نسخه پوششی زبان کاتالان در گالا ریزاتو “آزاد از تمایل” (١٩٩۶)، برای سال ٢٠١۵ Marató دی TV3 telethon. اینا در کارتون نت‌ورک در سال ٢٠١٠ میلادی ضد شورش در رومانی CN Clubul Prieteniei (باشگاه دوستی CN) در سال ٢٠١۶ شرکت کرد، و یک موضوع جدید باز برای نسخه زبان رومانیایی در کارتون سریالی The Girls Powerpuff را ضبط کرد.

در آن سال، او و دیگر افراد مشهور رومانی، در پاسخ به کلیسای ارتدکس رومانیایی یک نامه باز از حمایت جامعه دگرباشان جنسی امضاء کردند. حمایت از اقدام برای اصلاح قانون اساسی تعریف یک خانواده بود.این توسط گروه های حقوق بشر رومانی و بین‌المللی به عنوان محدود کردن حقوق همجنس‌گرایان مورد انتقاد قرار گرفت.

اینا بر اساس فروش و محبوبیتش “یکی از بزرگترین صادرات رومانی است” توسط گاردین نام‌گذاری شد. او همچنین تعدادی از فهرست جوایز و نامزدی دریافت شده توسط جوایز و نامزدی های اینا دریافت کرده است، از جمله پنج جایزه های موسیقی بالکان، و جایزه اروپای مرزهای شکنجه، سه جایزهٔ موسیقی ام‌تی‌وی اروپا برای بهترین قانون رومانیایی را گرفته است. و سیزده جوایز موسیقی رومانیایی. ارزش خالص اینا در سال ٢٠١١ از €٨/٠٠٠/٠٠٠ (تقریباً ٩/٣ میلیون دلار آمریکا) تخمین زده شد، و تا ماه مارس ٢٠١۶ او چهار میلیون نسخه از اولین سه آلبوم استودیویی خود را فروخت. در سال ٢٠١۵، آنتنا ٣ گزارش داد که اینا پر فروش‌ترین هنرمند در خارج از کشور است.

زندگی شخصی

اینا برای ده سال، با مدیر خود Lucian Ștefan تا سال ۲۰۱۳ رابطه داشت ولی به دلیل خیانت جنسی او را ترک کرد. در همان سال، این خواننده رابطه مداوم با عکاس آمریکایی جان پرز (John Perez) برقرار کرد. یک دختر به نام کالیا (Kaliah) که ازدواج قبلی داشت را آغاز کرد.اگر چه او این موضوع را انکار می‌کند، ولی چندین ناظر اظهار کردند که او جراحی پلاستیک بر روی صورتش داشته و ایمپلنت سینه دارد.در ماه مه ۲۰۱۸، اینا در طول تور او در ترکیه در بیمارستان بستری شد؛ این سفر تحت تأثیر این رویداد قرار نگرفت. او از مارس ۲۰۱۷، با مادرش و مادربزرگش در ویلا که در بخارست خریداری کرده‌است، زندگی می‌کنند. او در بارسلون، اسپانیا عمارت دارد.

ترانه‌شناسی

  • داغ (۲۰۰۹)
  • من خواننده باشگاه هستم (۲۰۱۱)
  • مهمانی بی‌انتها (۲۰۱۳)
  • اینا (۲۰۱۵)
  • نیروانا (۲۰۱۷)
  • یو (۲۰۱۹)
  • هارت‌بریکر (۲۰۲۰)

تورهای جهانی

  • ۲۰۱۱: INNA en Concert
  • ۲۰۱۱: INNA: Live la Arenele Romane
  • ۲۰۱۲: I Am the Club Rocker Tour
  • ۲۰۱۳: Party Never Ends Tour
  • ۲۰۱۴: INNA Concert Tour
  • ۲۰۱۶: INNA Tour

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45870

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا