بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 14 اکتبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ آشر

به گزارش کامینگ سون موزیک: آشر تری ریموند چهارم (به انگلیسی: Usher Terry Raymond IV) (متولد ۱۴ اکتبر ۱۹۷۸) که با بیشتر با نامِ آشر شناخته می‌شود خواننده آمریکایی می‌باشد. وی در صنعت موسیقی به عنوانِ شاهزاده‌ی آر اند بی شناخته می‌شود.

زندگی هنری

او شهرت خود را در اوایل ۱۹۹۰ و بعد از آن با انتشار آلبوم‌های راه من (۱۹۹۷) و ۸۷۰۱ (۲۰۰۱) به دست آورد. او در ادامه، موفق به انتشار آلبوم اعترافات (۲۰۰۴) شد که بیش از ده میلیون نسخه از این آلبوم در آمریکا فروش رفت. این آلبوم با فروشی بیش از ۲۰ میلیون نسخه یکی از پر فروش‌ترین آلبوم‌های جهان شناخته شده است. آهنگ (آره!) رتبه چهارم را در مجله بیلبورد داراست. تا به امروز ۵۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های او در سراسر جهان فروخته شده‌است و همچنین او برنده هفت جایزه گرمی نیز شده. در سال ۲۰۰۸ در لیست منتشر شده؛ از طرف مجله بیلبورد در مورد ۱۰۰ هنرمند موفق نام او در رتبه ۲۱ قرار داشت. همچنین وی ۱۱ آهنگ نامبر وان در سراسرِ جهان دارد و تاکنون ۲۳٫۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های او در آمریکا فروش رفته‌است که یکی از پر فروش‌ترین خواننده‌های آمریکا محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۰ تک‌آهنگ OMG بیش از ۷ میلیون نسخه فروش داشت و یکی از موفق‌ترین تک‌آهنگ‌های سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود.

زمینه فعالیت خواننده، بازیگر و رقصنده
تولد ۱۴ اکتبر ۱۹۷۸ ‏(۴۲ سال)
چاتانوگا، تنسی
ملیت ایالات متحده آمریکا آمریکایی
سال‌های فعالیت ۱۹۹۰ – اکنون

آشر جوایز متعددی را در زمینهٔ موسیقی دریافت کرده است که از جمله آن می‌توان به هفت جایزه گرمی اشاره کرد. همچنین دریافت ۸ جایزه American Music Awards که از جمله آن‌ها می‌توان به دریافت جایزه American Music Awards در بخش بهترین خواننده مرد سبک Soul/R&B در سال ۲۰۱۲ و همچنین دریافت جایزه American Music Awards در بخش بهترین آلبوم سبک R&B/Soul در سال ۲۰۱۰ و جوایز متعدد دیگر اشاره کرد. دریافت ۲۰ جایزه Billboard Music Awards، همچنین نامزد ۹ جایزه Billboard R&B/Hip-Hop Awards که موفق به دریافت هر ۹ جایزه شده‌است. دریافت ۲ جایزه در مراسم‌های (NRJ Music Awards (France و People Choice Awards, USA

نامزد ۱۲ جایزه Soul Train Music Awards, USA که توانسته ۹ جایزه را از آن خود کند.

دریافت ۳ جایزه Radio Music Awards, USA، نامزد ۳۱ جایزه MTV Awards که رقم قابل ملاحظه‌ای می‌باشد که از آن بین توانسته ۶ جایزه را از آن خود کند.

و بسیاری جوایز و موفقیت‌های دیگر که طی دوران ۱۷ ساله‌ای که پا به عرصه موسیقی گذاشته توانسته آن‌ها را کسب کند.

از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم او همه چیز تمام است اشاره کرد.

زندگی شخصی

آشر در ۱۴ اکتبر سال ۱۹۷۸ در دالاس تگزاس به دنیا آمد. پدر او در زمانی که آشر یک ساله بود او را ترک کرد. او در کودکی به عنوان یکی از اعضای گروه کر کلیسا بود. همچنین آشر معادل هادی در عربی می‌باشد.

آشر در سال ۲۰۰۷ با Tameka Foster مدل آمریکایی ازدواج کرد اما به دلیل برخی مشکلات در سال ۲۰۰۹ از همسرش جدا شد. آشر دو فرزند پسر از Tameka Foster دارد که اسم یکی از آن‌ها Naviyd Ely Raymond و دیگری Usher Raymond V می‌باشد. ازدواج با Tameka Foster مشکلات زیادی را برای آشر به همراه داشت از جمله دادگاه‌های مکرر و شکایت‌های فراوان Tameka از آشر به دلیل ندادن پول سرپرستی نگهداری از فرزندان. Tameka ادعا می‌کند که آشر ریموند چند هزار دلار برای حق سرپرستی و ماهیانه به او بدهکار است و این امر باعث شد مشکلات زیادی برای آشر به وجود آید. هر چند که تمام این ادعاها شایعه بود و سرانجام دادگاه آشر را تبرعه کرد.

ترانه‌شناسی

  • Usher – آشر (۱۹۹۴)
  • My Way – راه من (۱۹۹۷)
  • ۸۷۰۱–۸۷۰۱ (۲۰۰۱)
  • Confessions – اعترافات (۲۰۰۴)
  • Here I Stand – اینجا ایستاده‌ام (۲۰۰۸)
  • Raymond Vs. Raymond – ریموند در برابر ریموند (۲۰۱۰)
  • Versus – مقابله (۲۰۱۱)
  • Looking 4 Myself – به دنبال خودم (۲۰۱۲)
  • UR – یو آر (۲۰۱۴)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45806

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا