موسیقیموسیقی ایران

توضیحات سامان کاظمی خواننده لس‌آنجلسی درباره خروجش از ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک: سامان کاظمی خواننده پاپ به برخی شایعات درباره خروجش از کشور و تراک ایران توضیحاتی ارائه کرد.

امیرارژنگ کاظمی یا همان سامان در ابتدای دهه شصت با خانواده، از ایران مهاجرت کرده و ابتدا در ترکیه اقامت داشت و سپس به دوبی رفت و درنهایت در لس‌آنجلس ساکن شد. سامان در اوایل دهه نود به ایران آمد و امیدوار بود که بسان فریدون آسرایی، بتواند مجوز فعالیت بگیرد ولی بعد از یک دهه بلاتکلیفی و ناتوان از دریافت مجوز، مجبور به ترک ایران شد.

واکنش «سامان» به شایعات درباره خروجش از ایران

سامان در اولین اظهارات خود بعد از ترک ایران گفت:

* من در سال ۹۱ و در زمان دولت دوم احمدی‌نژاد وارد ایران شدم، در حالی که قبل از آن نیز در همان دولت دو بار به ایران رفته بودم. در سال ۹۲ برای اولین بار به دفتر موسیقی ارشاد رفتم و آثاری از خودم را برای دریافت مجوز ارائه دادم و تا سال ۹۷ بلاتکلیف بودم.

* در نهایت روزی از روزها و بعد از مدتها معلق بودن، خودم شخصا مساله را جویا شدم و آنها هم صادقانه گفتند به من مجوز نمی‌دهند و بهتر است بیشتر وقتم را تلف نکنم! همان زمان قصد داشتم از ایران خارج شوم و کارهای موسیقی را خارج ایران دنبال کنم ولی به کرونا خوردیم که چند سالی درگیرمان کرد تا اواسط ۱۴۰۰ که از ایران خارج شدم‌‌.

* (با رد شایعات کذب درباره فرار از ایران): در ده سالی که در ایران زندگی کردم هیچ مشکلی نداشتم و فقط چون نتوانستم از ارشاد، مجوز بگیرم، ایران را ترک کردم. البته یک بار که بدون مجوز در سفره‌خانه‌ای خواندم سراغم آمدند و از بد حادثه، آن سفره‌خانه هم مجوز موسیقی‌اش را تمدید نکرده بود. در هیچ جای دنیا، خواننده نمی‌تواند بدون مجوز، اجرای گسترده داشته باشد؛ در همان امارات مگر می‌شود بدون مجوز خواند؟ در آمریکا و اروپا و کانادا هم باید قبل از برگزاری کنسرت، مجوز گرفت چون دولت‌ها باید مالیات خود را از کنسرتها بردارند.

* من در همان ده سالی که ایران بودم چندین بار از ایران خارج شدم و دوباره برگشتم چون پاسپورت داشتم بدون هر گونه مشکلی هم برای کار و هم به دلایلی مثل فوت پدر و مادر از ایران، خارج شدم و باز هم بی مشکل برگشتم. حتی وقتی برای اجرا به وان ترکیه رفتم بدون دردسر برگشتم. تازه به هنگام حضور در ایران یک بار در قشم هم کنسرت دادم!

* من گله‌مندم فقط به خاطر اینکه چندین سال در صف مجوز ماندم و به من مجوز ندادند. ای کاش زودتر می‌گفتند تو مجوز نمیگیری که لااقل زودتر از ایران خارج شوم و از نظر اقتصادی، ضرر نکنم.

* من سه بار درخواست تجدیدنظر کردم برای دریافت مجوز ولی هر سه بار، رد شدم و گفتند اگر بخواهیم به شما مجوز دهیم باید به همه خوانندگان لس‌آنجلسی مجوز بدهیم و هر وقت همه خوانندگان آن طرفی مجوز گرفتند، شما هم مجازی!

* (با تاکید بر خروج قانونی از ایران): چه کسی گفته، من فرار کردم؟؟ اینکه می‌گویند سامان فرار کرده خیلی حرف خنده‌‌داری است چون من کاملا قانونی و در فرودگاه امام سوار هواپیما شدم و به استانبول آمدم. در فرودگاه هم پاسپورتم مهر خورد و بسیار صمیمانه با من برخورد کردند.

* امیدوارم مجلس قانونی تصویب کند و به دنبال آن همه خارج‌نشینان، مشمول عفو قرار گیرند تا همه هنرمندان خارج بتوانند به ایران بازگشته و در داخل، فعالیت کنند ولی تا تصویب آن قانون، چاره ای نیست جز اینکه کارهای هنری را خارج از ایران، ادامه دهم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45734

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا