بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 10 اکتبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ هولیا افشار

به گزارش کامینگ سون موزیک: هولیا افشار (ترکی استانبولی: Hülya Avşar‎ زادۀ ۱۰ اکتبر ۱۹۶۳)، بازیگر ، خواننده فولکلور و پاپ ، بازرگان ، مقاله‌نویس ، طراح مد ، سردبیر مجله، بازیکن تنیس حرفه‌ای، اهل ترکیه و دارندهٔ عنوان ملکهٔ زیبایی ترکیه می‌باشد.

اوشار یکی از فیلم هایی که بازی کرد ماه پیکر بود نقش او به عنوان والد سلطان بزرگ مادر سلطان محمد و همسر احتمالا عقدی سلطان مراد را بازی کرد وی با بازی در ماهپیکر نیز شهرت زیادی یافت

زمینه فعالیت هنرپیشه، خواننده، مدل، ورزشکار، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون
تولد ۱۰ اکتبر ۱۹۶۳ ‏(۵۷ سال)
ادرمیت، استان بالیکسیر
والدین اِمرال و جلال آوشار
محل زندگی استانبول
ملیت ترکیه (اصالتا کرد)
پیشه خوانندگی و بازیگری
سال‌های فعالیت ۱۹۸۳-اکنون

زندگی‌نامه

او در ادرمیت، بالیکسیر ترکیه به دنیا آمد. وی فرزند نخست اِمرال و جلال آوشار است. مادر او اهل استان بالیکسیر و از ترک‌های آناتولی و پدرش از اهالی شرق ترکیه است.

او از لیسهٔ جمهوریت آنکارا فارغ‌التحصیل شده‌است و از سال ۱۹۸۲ به عنوان شناگر حرفه‌ای کار می‌کرد. او به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۸۲ به استانبول نقل مکان کرد. نخستین کار بازیگری خود را در سال ۱۹۸۳، در فیلم حرم آغاز کرد. در سال‌های بعد، او در بیش از ۷۰ فیلم مطرح بازی کرد و برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هیجدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی مسکو را از آن خود نمود. افزون‌بر این، او به عنوان یک خوانندهٔ حرفه‌ای هشت آلبوم و دو تک‌آهنگ را منتشر کرده‌است.

هولیا آوشار در سال ۲۰۰۰، از سوی تلویزیون کرال موفق به کسب جایزهٔ بهترین خوانندهٔ زن توسط ترکیه شد. در همان سال، او برای روزنامهٔ گون‌آیدین به عنوان یک ستون‌نویس فعالیت نمود. آوشار همچنین سردبیر هولیا (یک مجلهٔ ماهانه) بود.

آوشار همچنین به عنوان داور برنامهٔ استعدادهای درخشان ترکیه (به ترکی استانبولی: Yetenek Sizsiniz TURKIYE) در سال ۲۰۰۹ بود. وی به مدت ۸ سال سردبیر و ویرایشگر مجلهٔ هولیا بوده‌است. هولیا آوشار بنیان‌گذار نام تجاری byH است.

او همچنین به عنوان داور و مربی مسابقهٔ آوازخوانی او سس ترکیه از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بوده‌است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45627

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا