موسیقیموسیقی ایران

جایگزینی بوق خودروها با نوای موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: وزیر حمل و نقل هند در نظر دارد قانونی را تصویب و به اجرا بگذارد که به موجب آن صدای ناهنجار و ممتد بوق خوردوها در خیابان‌ها‌ی پر ازدحام این کشور با نوای سازهای موسقی هندی جایگزین شود.

نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل هند روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: «من در حال مطالعه روی این طرح هستم و به زودی روند قانونی آنرا پیگیری می‌کنم؛ می‌خواهیم از این پس صدای بوق همه وسایل نقلیه شبیه نوای سازهای موسیقی هندی شود تا برای مردم خوشایند‌تر باشد.»

وی افزود در این طرح همچنین جایگزینی آژیر‌های «تحریک‌ کننده» آمبولانس‌ها و خودروهای پلیس با ملودی‌های آرامبخش، شبیه آنچه صبح‌ها از رادیو هند پخش می‌شود نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر حمل و نقل هند این ملودی‌های می‌تواند شبیه صدای فلوت، سازهای کوبه‌ای، ویولن، سازدهنی و یا هارمونیوم باشد.

هند از لحاظ آلودگی صوتی زبان زد کشورهای جهان است و پر سر و صداترین شهرهای جهان را در خود جای داده است. اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها، خودروهای شخصی، اتوریکشا‌ها یا موتورهای سه چرخه بدون نظم و ترتیب در لابلای یکدیگر در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

رانندگان به اندازه پدال گاز و حتی بیشتر از آینه‌های کناری برای دور زدن از صدای بوق استفاده می کنند تا از این طریق دیگران را به باز کردن راه برای آنها مجاب کنند.

پشت اغلب کامیون‌ها پیام‌هایی با مضمون «لطفا بوق بزن» نوشته شده و در چند رنگ تزئین شده است؛ این پیام‌ها از راننده پشتی می‌خواهد که با بوق حضور خود را اعلام کند و یا نشان دهد که قصد سبقت گرفتن دارد.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلودگی صوتی می‌تواند به کاهش شنوایی، بروز مشکلات قلب و عروقی، اختلالات شناختی، استرس و افسردگی منجر شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45509

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا