موسیقیموسیقی ایران

مجید انتظامی، برای شهید حاج قاسم سلیمانی، موسیقی می سازد

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجید انتظامی، آهنگساز سرشناس کشورمان در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد ساخت یک اثر درباره فداکاری‌های سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی را در برنامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه سه‌شنبه ۶ مهر، هم‌زمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با مجید انتظامی، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: «استاد انتظامی، دارای آثار ارزشمند و ماندگاری در عرصه موسیقی به‌ویژه آثار دفاع مقدس هستند که همواره در ذهن و خاطره ملت ما به عنوان آثاری ماندگار نقش خواهد بست.»

وی افزود: «در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر تولید آثار فاخر و جدیدی از استاد انتظامی هستیم و برای این منظور شرایط و نیازهای تولید این آثار را فراهم خواهیم کرد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «ما دست‌مان را برای یاری گرفتن به سمت هنرمندان ارجمند کشورمان گشاده‌ایم و استاد انتظامی به عنوان یکی از بزرگانِ جریان موسیقی اصیل کشور، همواره توجهشان به رشد و تعالی هنر در جامعه و انتقال ارزش‌هایی چون حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس به علاقه‌مندان به ویژه جوانان بوده و آثار قابل توجهی در حوزه جریانات عمومی از جمله دفاع مقدس پدید آورده‌اند که هرگز از ذهن و ضمیر مردم دور نمی‌شود. آثاری که مردم نسبت به آن تعلق خاطر و حس خوبی دارند و این امری مهم و ارزشمند است.»

در این دیدار، مجید انتظامی با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از مشکلات و دغدغه‌های حوزه موسیقی کشور اشاره و بخشی از خاطرات خود در باره تولید آثارش را بازگو کرد.

این آهنگساز تاکید کرد: «چنانچه شرایط جسمی‌ام اجازه بدهد و در وضعیت مناسبی قرار بگیرم، اولین اثری که خواهم ساخت درباره ارزش‌های والا و معنوی و تعلقات ملت ما به ویژه فداکاری‌های سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.»

در دیدار با مجید انتظامی تعدادی از مدیران فرهنگی از جمله، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی و حمیدرضا نوربخش رئیس خانه موسیقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلد مثنوی به مجید انتظامی اهدا کرد. محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری درباره فلسفه اهدای این کتاب گفت: «از آن‌جا که اشعار مولانا به گونه‌ای است که زمینه‌ساز تولید آثاری مانند آثار استاد انتظامی است و از طرفی مولانا مدافع ارزش‌های متعالی انسانی است، این کتاب را به استاد انتظامی هدیه شده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45276

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا