موسیقیموسیقی ایران

هفتمین دوره «بر خط ماه و نوا» برگزار شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: هفتمین دوره «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.

در روز سوم اجراها، در ابتدا رضا کدخدا از تهران به روی صحنه رفت و غزلیاتی درباره‌ی امام حسین (ع) را اجرا کرد. سپس قاسم هاشمی به روی صحنه رفت و روایتی از حضرت ابوالفضل (ع) را اجرا کرد.

اجرای دوم به نوحه‌خوانی و یزله باسم حمادی از خوزستان اختصاص یافت. در این اجرا، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، یزله و سنج و دمام زنی عناوین برنامه ی اجرایی بودند.

در اجرای سوم و پایانی روز سوم، در ابتدا حسن علی‌تبار و محسن جوادی از بابل به روی صحنه رفتند و در ابتدا یک قطعه برای حضرت مسلم اجرا کردند که در این قطعه تعدادی از مقام‌های آوازی در مازندران اجرا گردید. پیش‌خوانی تعزیه و تلفیق چند قطعه عباس‌خوانی از دیگر قطعات این اجرا بود.

پس از اجرای عباس‌خوانی، عاشیق حسن اسکندری و علی کریمی به روی صحنه رفتند و در ستایش امام حسین(ع) و دو گفتگو راجع به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) قطعاتی را روایت کردند.

گفتنی‌است؛ این اجراها از تاریخ ۱ تا ۴ مهرماه همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود که تلویزیون اینترنتی تیوا، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی به عنوان بسترهای پخش معرفی شده‌اند و مخاطبان می‌توانند بر اساس زمان بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراها را مشاهده کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=45153

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا