موسیقیموسیقی ایران

رونمایی از کتاب خاطرات حاج صادق آهنگران

به گزارش کامینگ سون موزیک: کتاب «آهنگران» خاطرات حاج صادق آهنگران که توسط انتشارات یا زهرا (س) منتشر شده است عصر روز دوشنبه 29 شهریور ماه، در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی برپا شد، حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دفاع مقدس مولفه هایی دارد که براساس آن می شود تمدن سازی کرد.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس حاوی نکاتی است که باید درخصوص آن کتاب های زیادی نوشت .سال های دفاع مقدس باب های زیادی برای ما باز کرد که از آن جمله می توان به فقه جهاد ، پاسداشت مادران و پدران شهید و حاج قاسم سلیمانی که از نشانه های آن است اشاره کرد.

حجت الاسلام امرودی افزود: یکی از ویژگی های حاج صادق آهنگران که خود از مولفه های دفاع مقدس هستند این است که استکبار ستیزی ،‌ منافق ستیزی و جریان های ضد صهیونیستی است که در شعرهایی که می خواند دنبال می کرد و همه آن ها در کتاب آهنگران آمده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: این روزها دل‌های خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) برای زیارت اربعین پر می‌کشد و عده بی شماری دوست داشتند در مسیر عاشقی پیاده‌روی کنند.

وی ادامه داد: شرایط امسال به گونه‌ای رقم خورد که بخشی از عاشقان از پیاده‌روی اربعین بازماندند، مجموعه دولت تمام تلاش خود را انجام داد تا اتفاقات خوبی در این راستا بیفتد، اما معذوراتی پیش آمد که این مهم رقم نخورد و امید است سال‌های آینده با تدابیر بیشتر سیل عاشقان بتوانند در این مسیر بی مانند گام بردارند و از چشمه خروشان اربعین بهره ببرند چرا که همه داشته‌های ما از چشمه همیشه جوشان اربعین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی فاطمیه الحدوث و حسینی البقاست، اربعین و عاشورا نیز سند تدوام انقلاب اسلامی و این مسیر نورانی است و امیدواریم که بتوان تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) این مسیر را ادامه بدهیم.

اسماعیلی با اشاره به سالگرد پیام امام راحل در عرصه هنر، یادآور شد: این پیام منشور فرهنگ و هنر در انقلاب اسلامی است، بنده همیشه تأسف می‌خورم وقتی این پیام را می‌خوانم و می‌بینم که جامعه فرهنگ و هنر ما فاصله زیادی با این مطالبات دارد، در اصل از هنری که باید روایت‌گر دردهای مستضعفین و مطالبه‌گر از مستکبرین باشد فاصله داریم. تا رسیدن به نقطه مدنظر راه زیادی در پیش است و امیدواریم حرکتی که در دولت مردمی آغاز شده به این نقطه طلایی برسد.

وی افزود: در آستانه دفاع مقدس هستیم و ۴۱ سال از دفاع مقدس می‌گذرد، بنده در زمان دفاع مقدس کودک بودم و تمام صحنه‌های اعزام همسایگان و هم‌کلاسی‌های خود را به یاد دارم، در دوران تحصیل مقطع راهنمایی، شاید هفته‌ای نبود که از همکلاسی‌های ما به شهادت نرسند و ما با تأسف و حسرت در تشییع آنها حاضر نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد شخصیت صادق آهنگران گفت: حاج صادق برای همه ما عزیز است و در هیچ جایی از صحنه‌های ۴۰ سال انقلاب غایب نبود، به خاطر دارم در زمان دفاع مقدس رادیو عراق آن زمان از ایشان با عنوان بلبل امام خمینی (ره) یاد می‌کرد، از این رو می‌توان گفت صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است.

اسماعیلی گفت: بعد از جنگ که فضای معنوی قدری تغییر کرد، با تیتراژی که آقای آهنگران در پیشواز برنامه روایت فتح خواند واقعاً فضای معنوی را به جامعه بازگرداند. همان زمان بنده دانشجو بودم و همراه با دوستان نوای ایشان را بارها پخش می‌کردیم و با آن اشک‌ها می‌ریختیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از این موسیقی که در فرم جدید روایت فتح پخش شد حاج صادق آهنگران این فضا را ادامه داد، زیرا با ولایت پیوند خورده بود و عنصر ولایت همیشه نجات‌بخش است، همانطور که در صلوات شعبانیه می‌خوانیم کسانی که با اهل‌بیت (ع) و ولایت هستند و پیوسته حرکت می‌کنند اهل نجات خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حاج صادق از آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است و مسیر نورانی خود را ادامه داده و نمود آن را قصه مدافعان حرم و حاج قاسم (سلیمانی) عزیز می‌بینیم، به همین منظور امروز صادق آهنگران بخشی از حافظه تاریخی مانا و جاودان نسل فعلی و ایران عزیز است.

اسماعیلی گفت: حضور بنده در این جلسه برای تکریم این شخصیت عزیز است و اگر چه وی آرزوی فیض شهادت دارد اما امید است سایه ایشان همچنان مستدام باشد زیرا ما به این شخصیت‌ها نیاز داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=44808

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا