بیوگرافیهنرمندان

بیوگرافی سامی یوسف

به گزارش کامینگ سون موزیک: سامی یوسف یکی از خوانندگان و آهنگساز محبوب ایرانی می باشد وی توانسته با ترانه هایش یکی از افتخار آفرینان کشورمان باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی سامی یوسفی و همراه با تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

در این مطلب از مجله آرگا قصد داریم به بیوگرافی سامی یوسف خواننده و ترانه سرای کشورمان بپردازیم. سامی یوسف خواننده ۳۹ ساله کشورمان با نام اصلی سیامک رادمنش فرزند بابک رادمنش با لقب هنری (فیروز برنجان) از آهنگسازان و ترانه سرا های معروف زمان انقلاب هستند. سامی مدت ها علاقه ای به اینکه هویت اصلی خود را علنی کند نداشت، تا اینکه در سال ۱۳۹۲ بعد از ۱۰ سال مشخص شد او اهل تهران است.

آشنایی با بیوگرافی سامی یوسف
نام اصلی: سیامک رادمنش
محل تولد: تهران – ایران
تاریخ تولد: ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۵۹
ملیت: بریتانیایی
شغل: خواننده، ترانه سرا،آهنگ ساز
سبک: راک، پاپ فولک سنتی
شرح زندگی سامی یوسف

سامی یوسف خواننده محبوب و موفق ایرانی متولد ۳۰ تیرماه سال ۱۳۵۹ ( ۲۱ ژوئیه ۱۹۸۰) در تهران چشم به جهان گشود. ولی اصالتا خانواده او آذری هستند. او فارغ التحصیل کنسرواتوار رویال موسیقی لندن است.

خانواده سامی یوسف
پدر سامی یوسف آقای بابک راد منش یکی از آهنگ سازان و ترانه سرا های مشهور زمان انقلاب بود که معروف ترین اثر وی در آهنگسازی و ترانه سرایی سرود خلبانان، ملوانان می باشد. تنها یک برادر بزرگ تر از خودش به نام بارون دارد که تنظیم کننده های مشهور موسیقی الکترونیک است و همچنین دو پدر بزرگش اهل باکو آذربایجان بودند که بعد مدت ها به شهر تبریز نقل مکان کردند.

مهاجرت به انگلستان
وی در زمان کودکی اوسط سال ۶۴ برای درمان عود بیماری جهاز هاضمه پدرش از ایران به انگلستان در منطقه sout لندن مهاجرت کردند. پدرش دلیل این بیماری را اعلام کرده که طبق نظر پزشک متخصص ،مادرم دچار سرطان شده بود و سه ماه بیشتر فرصت زنده ماندن نداشت. با شنیدن این خبر ناگوار شوکی به من وارد نمود و باعث شد که بیماری جهاز هاضمه ام عود کند. در ایران با چند پزشک متخصص مشورت کردم ولی بیشتر آنها پیشنهاد کردند که این بیماری در انگلستان بهتر است. بخاطر طول درمانم که سال ها طول کشید ولی هنوز بهبودی تمام پیدا نکردم همان جا ساکن شدیم.

بیوگرافی سامی یوسف و همسرش

ازدواج و همسر
سامی یوسف سال ها پیش با یک دختر آلمانی به نام مریم که اصالتا اهل کشور مصر است ازدواج کرده و همچنین همسرش در کنار خودش به کار موسیقی مشغول است.

ولی تا به امروز هنوز عکسی از همسرش منتشر نشده.

آغاز فعالیت
سامی یوسف از سن ۶ سالگی با موسیقی و ساز زدن تار آشنا شد و در سن ۱۳ سالگی به ایران رفت و با ایده گرفتن از تار استاد جلیل شهبازی اولین فعالیت خود را پس از بازگشت به انگلستان برای پدرش سرود. در نتیجه در سال ۱۳۷۷ سن ۱۸ سالگی در مدرسه معروف به نام فرهنگستان سلطنتی رویال موسیقی انگلستان رفت تا به صورت تخصصی وارد موسیقی شود.

در ادامه بیوگرافی سامی یوسف آمده که وی در سال ۱۳۸۲ در سن ۲۳ سالگی اولین آلبوم خود به نام المعلم و امت من روانه بازار کرد که جزو پرفروش ترین های خاورمیانه و اروپا شد. اولین کنسرت موسیقی اش را در مصر بر گذار کرد که بعد از آن به شهرت رسید و همچون در کشور های زیادی از جمله هند، آلمان، ترکیه، اسپانیا، قطر، عربستان، تاجیکستان، لبنان، سنگاپور، دانمارک، سوریه، نروژ، آفریقای جنوبی، فرانسه، مصر، یونان، کانادا، بوسنی و امارات متحده عربی و .. برای اجرای برنامه از او دعوت به عمل آمد.

کنسرت در ایران
در سال ۱۳۹۳ خبرهای جدیدی از برگزاری کنسرت سامی در شهرهای مختلف ایران منتشر شد، اما این خبر توسط شرکت مدیریت و انتشار آثار سامی یوسف ( شرکت اندانته رکوردز) به صورت رسمی انکار شد. دقیقا یک ماه قبل از انتشار این خبر توسط شرکت اندانته رکوردز، پدر او نیز این خبر را انکار کرده بود. سامی یوسف طی انتشار ویدئویی از مردم ایران خواسته که بلیط چنین کنسرت هایی را خریداری نکنند.

سامی یوسف تا کنون با ترکیب نواهای اصیل شرقی با موسیقی کلاستیک غربی و شعر هایی با مضمون دین اسلام و در وصف پیامبر اکرم توانسته طرفداران زیادی را در اکثر نقاط دنیا پیدا کند. از دیگر ویژگی های سامی این است که به زبان های عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، اردو، فارسی، هندی، ترکی آذربایجان و کردی سورانی ترانه هایی سروده است.

آلبوم امت من
سامی در سال ۸۴ ( ۲۰۰۵) آلبوم دیگرش را به نام امت من به صورت مفهومی و شعر های قوی با درون مایه های آرمان گرایانه، اجتماعی عدالت خواهانه منتشر کرد. و این ویژگی سبب تمایز سامی یوسف از بیشتر خواننده های مسلمان جهان که متاسفانه به اسلام نگاهی شبه مسیحی دارند شده است.

ممنوع التصویر سامی یوسف در ایران
در سایت های مختلفی گفته شده که سامی به سرزمین های اشغالی یهودیان و اماکن مقدس همچون مکان غسل تعمید حضرت مسیح (ع) سفر نموده است و این امر سبب ممنون التصویر شدن آثار او در صدا سیما شده است.

کارنامه هنری وی
آلبوم
آلبوم معلم در سال ۱۳۸۲

آلبوم امت من در سال ۱۲۸۴

آلبوم هر کجا که هستی در سال ۱۳۸۹

آلبوم سلام در سال ۱۳۹۱

آلبوم مرکز در سال ۱۳۹۳

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4477

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا