آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» با صدای وحید تاج رونمایی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: همزمان با روز شعر وادب فارسی، آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج رونمایی شد.

آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» روز شنبه ۲۷ شهریور ماه همزمان با روز شعر و ادب فارسی در کافه باغ کاریز واقع در خانه شاعران ایران برگزار شد.

در این مراسم مجید عسگری آهنگساز، وحید تاج خواننده، مهسادامرودی همخوان، حمیدقنبری نوازنده تنبک و مشاور هنری پروژه و علیرضا دریایی هماهنگ کننده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه این آلبوم و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی حضور داشتند.

در آغاز این مراسم مجید عسگری آهنگساز اثر درباره چگونگی شکل‌گیری آلبوم «بی‌فاصله» گفت: بعداز کنسرتی که در سال ۱۳۹۳داشتم، حمید قنبری پیشنهادکرد که این قطعات را ضبط و منتشر کنیم. صحبت‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و در خرداد ۱۳۹۴ضبط را آغاز کردیم. پس از صرف نزدیک به۶ سال، بالاخره در زمستان ۱۳۹۹ ضبط آلبوم «بی‌فاصله» به پایان رسید.

وی ضمن قدردانی ازوحید تاج به عنوان خواننده اثر و پویاسرایی، شهرام غلامی، شروین مهاجر، پاشاهنجنی، علیرضادریایی و حمید قنبری نوازندگان آلبوم، گفت: تلاش کردیم در این آلبوم کار نویی انجام دهیم که یکی از این نوآوری‌ها، فضای چند صدایی آلبوم است.

عسگری در ادامه توضیحاتی درباره هفت قطعه آلبوم «بی‌فاصله» ارائه کرد و گفت: قطعه‌ها وآلبوم «رهگذار» نام دارد که از دوبخش اورتور و اصلی تشکیل می‌شودوهردو بخش، هفت ضربی است. نگاه من در زمان ساخت این قطعه، تجسمِ راه رفتن دریک بازار قدیمی و صداهایی بود که در چنین موقعیتی به گوش انسان می‌رسد. قطعه دوم «تک‌نوازی عود» توسط شهرام غلامی است که به معرفی تم آغازی نقطه سوم یعنی «سرگشته» می‌پردازد. «سرگشته» روایتی از زندگی مولاناست؛ اززمانی که در سرگشتگی و ناامیدی درجست‌وجوی معشوق است، تا زمانیکه شمس از راه می‌رسدومولانارقص‌کنان و پای‌کوبان سماع می‌کند.

و ی ادامه داد: «رقص باد» قطعه چهارم آلبوم است که عود در آن قوی‌تر از سازهای دیگراست و به یاداستاد منصور نریمان ساخته شده است.

قطعه پنجم «بی‌فاصله» نام داردکه یک قطعه‌سازی محسوب می‌شودو به عنوان یک اثر آوازی برای چند صداو چند خواننده تنظیم شده است.

قطعه «بازگشت» را روی بستر آوایی همایون جدید بنا گذاشتم که بعدازآن به همایون قدیم بازگشت می‌یابد. آخرین قطعه آلبوم نیز «صبح‌خیزان» نام دارد که بر اساس شعر حصار استاد هوشنگ ابتهاج، روی گام تعدیل شده همایون ساخته و برای ارکستر بزرگ تنظیم شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که آلبوم «بی‌فاصله» مورد توجه اهالی موسیقی و مخاطبان قرار گیرد. :

انتشار آلبوم موسیقی بی‌حامی مالی؛ تنها با عشق

همچنین حمید قنبری مشاور هنری و نواز نده تنبک این آلبوم عنوان کرد: برای تولید «بی‌فاصله» با مشکلات پر شماری روبه‌رو بودیم، اما جای خوشحالی است که مجید عسگری همه این مشکلات را پشت سر گذاشت و این آلبوم را به سرانجام رساند.

علیرضادریایی هماهنگ کننده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه در این آلبوم نیزگفت: اینکه چنین آلبومی در این شرایط بدون حامی مالی منتشر می‌شود، اتفاق بزرگی است و به اعتقاد من این امر فقط باعشق و علاقه میسر شد.

«بی‌فاصله» تجربه تازه‌ای برای من بود

در ادامه وحید تاج خواننده آلبوم «بی‌فاصله» ضمن تشکر از حاضران عنوان کرد: این آلبوم برای من تجربه متفاوتی بود، چراکه در آلبوم‌های دیگر تصانیف و آوازها را تک‌صدایی می‌خواندم، امادراین آلبوم مجیدعسگری قطعات را چه در سازها و چه برای خواننده چند خطی نوشته بود. بنابراین قطعات را با مهسادامرودی اجرا کردیم و این برایم تجربه جالبی بود، چراکه تابه حال آلبومی که چندخطی باشد، درکارنامه‌ام نداشته‌ام.

وی افزود: من در ضبط بسیار وسواسی هستم و آقای عسگری هم نت به نت را بادقت نوشته بودند. ایشان علاوه بر هنر آهنگسازی و نوازندگی، شاعر بسیار خوبی است و از همکاری باایشان لذت بردم.

مهسادامرودی همخوان این آلبوم نیز بیان کرد: همکاری بااستادان موسیقی برایم باعث افتخار بود. به اعتقاد من آهنگسازانی که قطعات خود را چند صدایی می‌نویسندو به خوانندگان زن فرصت می‌دهند، کار مهمی می‌کنند. از آقای عسگری برای این همکاری تشکر می‌کنم وامیدوارم صدای زنان در فضای موسیقی ایران بیشتر شنیه شود.

آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در هفت قطعه تولید و منتشر شده است. سه قطعه ازاین آلبوم بی‌کلام و قطعات دیگر بر اساس اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج و مجید عسگری ساخته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=44604

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا