موسیقیموسیقی ایران

ویرایش جدید مبانی «عود نوازی» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: کتاب «مبانی عودنوازی» تالیف حمید خوانساری با ویرایش جدید توسط نشر «نای و نی» انتشار مجدد یافت.

ویرایش جدید «مبانی عودنوازی» تالیف «حمید خوانساری» از سوی نشر «نای و نی» منتشر شد. این کتاب در حال حاضر مِتُد رسمیِ هنرستان موسیقی پسران است. در چاپ جدید موضوعات و نکات تازه‌ای در باب تدریس و نوازندگی این ساز آورده شده که برای اولین بار در شیوه‌ی نوازندگیِ و تدریس عود به‌کار رفته است.

تکنیک‌های عود در این مِتُد، برای اولین بار با اسامی منحصر برای این ساز به میان آمده و کار تدریس و نوازندگی را برای ما علمی‌تر و مشخص‌تر نموده است.

درس‌هایی که مخصوص عود نوشته شده و عودنوازی به صورت جنرال و عمومی را بدون سوق دادن به شیوه و مکتب خاصی پیش می‌گیرد.

این نوازنده درباره‌ی این اثر نوشته است:

«بنده همواره در تدریس این ساز سعی‌ام بر این بوده و هست که شیوه‌ی شخصی خود را به دانش آموزان تدریس و تحمیل نکنم. این روند باید پس از یادگیری توسط خودِ هنرجویان به تدریج و طی سالیانِ متمادی نوازندگی ایجاد شود. امیدوارم مدرسین عزیزی که به بنده اعتماد و لطف داشته و از این مِتُد برای تدریس استفاده می‌کنند، با غوص و دقت در مطالب جدیدی که مخصوصا در قسمت علائمِ اختصاری و اسامیِ تکنیک‌های عود در ابتدای کتاب آورده شده، بتوانند بسیار سهل‌تر مطالب رو به شاگردان خود انتقال دهند.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=44064

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا