موسیقیموسیقی ایران

۳ روز عزای عمومی در پی درگذشت «میکیس تئودوراکیس» آهنگساز معروف

به گزارش کامینگ سون موزیک: دولت یونان در پی درگذشت «میکیس تئودوراکیس» آهنگساز سرشناس، سه روی عزاری عمومی در این کشور اعلام کرد.

«میکیس تئودوراکیس» آهنگساز برحسته یونانی در حالی روز گذشته در سن ۹۶ سالگی و پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در شهر آتن درگذشت که چهره ای بسیار محبوب نزد یونانی ها بود و به عنوان یک چهره مهم هنری و سیاسی در این کشور شناخته می شود.

دولت یونان پس از درگذشت «تئودوراکیس» سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده و پیکر این هنرمند نیز طی وصیتش در سرزمین اجدادی گالاتاس ، در غرب جزیره کرت به خاک سپرده خواهد شد.

«تئودوراکیس» که در دوران دیکتاتوری نظامی در این کشور بین سال های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۴، نقش مهمی در افزایش آگاهی جهانی درباره شرایط کشورش داشت، نمادی از استقامت در میان یونانی ها محسوب می شد.

او که در ۲۹ ژوئن ۱۹۲۵ در جزیره کیوس در دریای اژه در خانواده‌ای کرت‌تبار متولد شد، حرفه هنری خود را از ۱۷ سالگی شروع کرد و در طول دوران فعالیت هنری خود مجموعه‌ای بسیار متنوع از آثار، از سمفونی‌های اندهبار گرفته تا آهنگ‌های محبوب تلویزیونی را خلق کرد.

«تئودوراکیس» ساخت موسیقی فیلم را از سال ۱۹۵۳ آغاز کرد و برای فیلم‌هایی چون «زوربای یونانی» (۱۹۶۴) ساخته «مایکل کاکویانیس»، «حکومت نظامی» (۱۹۷۲) و «زد» (۱۹۶۹) به کارگردانی «کوستا گاوراس» و «سرپیکو» (۱۹۷۳) ساخته معروف «سیدنی لومت» موسیقی ساخته‌ است که برای مورد آخر در سال ۱۹۷۵ نامزد دریافت جایزه موسیقی گرمی شد.

در کارنامه پربار این آهنگساز برجسته می‌توان به ساخت موسیقی فیلم، سمفونی، اُپرا، موسیقی تئاتر و موسیقی مجلسی اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=43983

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا