کنسرت سنتیموسیقی ایران

کنسرت «تنبورنوازان واله» سیزدهم دی ماه برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: کنسرت «تنبورنوازان واله» به سرپرستی «حیدرکاکی» و با صدای «فواد یاره» سیزدهم دی‌ماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

این کنسرت در دوبخش اجرا خواهد شد. در بخش اول قطعاتی چون پریزاد، آواز شا خوشینی، فریاد، مقام غریبی، نازدار، وه هار، ای لاوه، وصل یار در فضای مقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه اجرا می‌شود. این بخش بر اساس موسیقی کهن تنبور وبا بهره‌گیری از روند ملودیک وریتمیک این موسیقی اجرا می‌شود.

در بخش دوم قطعاتی چون شلیره شاخانی، گردون، آواز سحری و قطار، بارمه که، بیکران، واران، نه که ی ناز، خانه میری از موسیقی تنبور بر اساس مقام‌های قه تار و سحری و قطعاتی فولک از موسیقی منطقه مکریان توسط گروه موسیقی سوارو وبا همراهی تنبورنوازان واله اجرا می‌شود.

این کنسرت درقالب طرح هنر برای همه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. در این طرح، برای ارائه موسیقی های فاخر و حمایت از گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و جهت حمایت از هنردوستان بلیت‌های کنسرت به قیمتی نزدیک به یک سوم قیمت اصلی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی سیدخندان، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4376

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا