رویدادموسیقی ایران

کتاب«دایره المعارف ساز قانون» منتشر می شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: ملیحه سعیدی از تالیف جدیدترین اثر متنی خود در قالب کتاب خبر داد و با اعلام این خبر گفت: تالیف سومین کتاب خود در زمینه ساز قانون را در دست انجام دارم. در نگارش و بخش پژوهش این کتاب احمد وعلیرضا ستوده با من همکاری کرده اند.

این نوازنده و پژوهشگر گفت: در این کتاب تمام آنچه درباره ساز قانون طی این همه سال توسط کسی نگاشته و مکتوب نشده، به نگارش در آمده است. هم اکنون نیز مشغول انجام یک سری خرده کاری های آن هستیم تا در بهترین زمان ممکن نسبت به انتشار آن اقدام کنیم.

وی با تاکید بر حجیم بودن این کتاب گفت: کتاب « دایره المعارف ساز قانون» یک کتاب هزار صفحه ای متشمل برهمه بایدها و نبایدهای این ساز است که طی مدتها گردآوری و مکتوب شده است. هم اکنون نیز در مرحله ویرایش و ادیت نهایی است و به امیدخدا به زودی منتشر و دردسترس علاقمندان به ساز قانون قرار خواهد گرفت.

سعیدی افزود: آنچه در این کتاب به نگارش در آمده تاکنون در جایی نوشته و به آن پرداخته نشده است. با به پایان رساندن مراحل نهایی فکر می کنم پیش از سال جدید این کتاب وارد بازار شود ال بلکه بتواند راهگشای هنرجویان این ساز باشد.

ملیحه سعیدی پس از ۲۲ سال تحقیق در سال ۱۳۶۹ کتاب «آموزش ساز قانون» را با نظر و همکاری حسین دهلوی به چاپ رسانید. این کتاب در سال ۱۳۹۰ در ۳ جلد به چاپ رسید و در سال ۱۳۹۷ با تغیراتی به همراه سی دی منتشر شد.

هم‌چنین کتاب «ردیف میرزا عبدالله برای ساز قانون» به همراه شش سی دی با تنظیم و نت نویسی ملیحه سعیدی در سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4333

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا