بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲۴ اوت سینما ، تئاتر، ادبیات و موسیقی؛ آلن واکر

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلن واکر (انگلیسی: Alan Walker‎؛ زادهٔ ۲۴ اوت ۱۹۹۷) که قبلاً با نام DJ Walkzz (دی جی واکز) شناخته می‌شد تهیه‌کننده و دی‌جی متولد انگلیس و اهل نروژ است. در سال ۲۰۱۵، واکر پس از انتشار تک آهنگ “محو شده” که در ۱۴ کشور گواهینامه‌های پلاتینی را دریافت کرده مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفت. او اولین آلبوم استودیویی خود را با عنوان Different World (دنیای متفاوت) در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.

اگرچه او ترانه‌های مشهوری نظیر: تنها، برایم آواز بخوان تا بخوابم، تاریکی، در راه خودم، قلب الماس و خسته داشته، اما بزرگ‌ترین موفقیت او در سال ۲۰۱۵ و با ساختن ترانه محو شده[و ۷] به دست آمد. این ترانه ۳ میلیارد بازدید و ۲۳ میلیون لایک در یوتیوب داشته است، همچنین این ترانه در چارت‌های ده کشور در رتبه اول قرار گرفت و در چند کشور گواهی‌نامه فروش موسیقی ضبط‌شده را نیز دریافت کرده است.

او در سال ۲۰۱۶ در رتبه پنجاه و پنجمین دی جی برتر سال قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷، عنوان هفدهمین دی جی برتر را به دست آورد، در سال ۲۰۱۸ رتبه سی و شش و در سال ۲۰۱۹، در بین فهرست ۱۰۰ دی جی برتر سال در رتبه بیست و هفتم قرار گرفت. و در سال ۲۰۲۱ در فهرست ۱۰۰ دی جی برتر سال، در رتبه بیست و ششم با پیشرفت یک رتبه نسبت به سال قبل حضور دارد.

ارزش دارایی وی سی میلیون دلار تخمین زده شده است، اما حقوق او هنوز مشخص نشده‌است.

زندگی

اوایل زندگی

آلن واکر ۲۴ اوت ۱۹۹۷ در نورث‌همپتون انگلستان متولد شد و در دو سالگی به همراه والدین و برادر و خواهر خود به برگن در نروژ مهاجرت کرد. وی فرزند هیلده امدال واکر، نروژی و فیلیپ آلن واکر، انگلیسی است. او در نروژ و انگلستان به خاطر والدینش تابعیت دوگانه دریافت کرد. واکر با خواهری بزرگتر، کاملی، متولد انگلیس و یک برادر کوچکتر، آندریاس که در نروژ متولد شده، بزرگ شد و تاکنون ازدواج نکرده و فرزندی ندارد.

او با ویوی نیمی (زادهٔ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۹، در هِلسینکی فنلاند) رابطه عاشقانه دارد.

او از کودکی علاقه فراوانی به کار با رایانه داشته و به همین سبب برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک را فرا گرفته‌است.وی همچنین موسیقی را نیز با آمورش‌هایی که از یوتیوب دیده آموخته‌است.

اوایل فعالیت

واکر در ۱۴ سالگی با استفاده از نرم‌افزار اف‌ال استودیو شروع به آهنگسازی بر روی لپ تاپ کرد. او در ابتدا نام مستعار (دی جی واکز) را برای خود انتخاب کرده بود. از اولین کارهای او می‌توان به ترانه «جشن» اشاره کرد، این ترانه در ۷ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد. واکر در ۱۷ اوت ۲۰۱۴ نسخه اولیه و بی کلام ترانه محو را منتشر کرد، این ترانه بازخورد خوب مردم را دریافت کرد و در ۱۹ نوامبر دوباره با برچسب بدون کپی رایت صدا منتشر شد. او در سال ۲۰۱۵ با همین برچسب دو ترانه دیگر با نام‌های «شبح»و «نیرو» منتشر کرد.

حرفه

۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵: اوایل کار در آلبوم بدون کپی رایت صدا و «محو شده»

در سال ۲۰۱۲، واکر به آهنگ‌های «دیوید سیست» — که قبلاً با نام «دی جی نس» معروف بود — گوش می‌داد. او همچنین تحت‌تاثیر تولیدکنندگان سبک الکترونیک مانند K-391 و اهریکس آهنگسازانی نظیر هانس زیمر و استیو جابلونسکی قرار گرفته‌است. از اولین آهنگ های او میتوان به memorise , celebrate و perry اشاره کرد.

واکر در سال ۲۰۱۵ قراردادی با شرکت سونی میوزیک امضا کرد. اولین ترانه ترانه این قرارداد نسخه بازسازی شده ترانه محو بود. نسخه اولیه این ترانه در ۱۷ اوت ۲۰۱۴ منتشر شد و نسخه بازسازی شده که با خوانندگی آیسلین سولهیم همراه بود در ۳ دسامبر ۲۰۱۵ و با برچسب بدون کپی رایت صدا منتشر شد. موزیک ویدیوی این ترانه در شهر تالین کشور استونی فیلمبرداری شده‌است. این تک‌آهنگ در چارت‌های ایتالیا، والونیا، فرانسه، نروژ، اسپانیا، لهستان، فنلاند، سوئد، سوئیس، اتریش در رتبه اول و در چارت‌های فلاندرز، ایرلند، دانمارک، استرالیا، نیوزلند، بریتانیا، جزو ۱۰ ترانه اول قرار گرفت، و رکورد بیش از ۳ میلیارد بار مشاهده را به دست آورد.[ این ترانه همچنین در بین ۱۰ ویدیوی برتر یوتیوب قرار دارد. و یک ریمیکس رسمی از دش برلین، تییستو و هاردول دریافت کرده است. پس از موفقیت جهانی ترانه محو شده واکر در حالی که دبیرستانی بود ترک تحصیل کرد. او در حال حاضر به آهنگسازی و برگزاری کنسرت مشغول است.

۲۰۱۶: اجراهای زنده، ترانه‌های «برایم آواز بخوان تا بخوابم» و «تنها»

در ۲۷ فوریه، نخستین اجرای زنده خود را در بازی‌های زمستانی اسلو انجام داد. او ۱۵ آهنگ را همراه با آیسلین سولهیم اجرا کرد. او تا ماه مارس، حدود ۳۰ تا ۴۰ ترانه تولید کرد اما بیشترین موفقیت وی توسط ترانه محو کسب شد. در مارس ۲۰۱۵، برای اولین بار در رتبه اول جایزه ۳۰ موزیک داغ ان‌آرجی یورو قرار گرفت، او پس از کیگو دومین هنرمند نروژی بوده که برندهٔ این جایزه شده است. چهار هفته بعد از کسب رتبه اول و گرفتن جایزه ان‌آرجی او با همکاری زارا لارسون به برگزاری کنسرت مشغول شد و چندین کنسرت اجرا کرد. تک‌آهنگ «برایم آواز بخوان تا بخوابم» در ۳ ژوئن منتشر شد، این ترانه نیز توسط آیسلین سولهیم خوانده شد. موزیک ویدیو این ترانه در هنگ کنگ فیلمبرداری شد، این موزیک ویدیو در یوتیوب دارای بیش از ۶۳۰ میلیون نمایش و در اسپاتیفای دارای ۲۵۰ میلیون پخش است. «برایم آواز بخوان تا بخوابم» رتبه خوبی در چارت‌های مختلف به دست آورد، این موسیقی همچنین گواهی‌نامه فروش کشور سوئد را به دست آورد. تک‌آهنگ «تنها» در ۲ دسامبر منتشر شد و توسط نونی بائو خوانده شد. موزیک ویدیو این آهنگ در یوتیوب بیش از یک میلیارد بیننده داشته است. در ۲۱ و ۲۲ دسامبر آلن واکر کنسرتی به نام “Alan Walker is Heading Home” در شهرش برگن برگزار کرد. او در این کنسرت ۱۶ ترک را با خوانندگان بسیاری از جمله آنجلینا اردن، ماریوس ساموئوزن، الکساندرا روتان، مدکن و تاو استایرک همکاری کرد. این کنسرت به صورت رسمی در یوتیوب پخش شد. او یک روز بعد از اجرایش در نروژ ترانه معمولی را منتشر کرد. او این ترانه را با همکاری «دیوید سیست» که قبلاً با نام «دی جی نس» معروف بود ساخت. این ترانه بیش از ۶۰ میلیون بازدید در یوتیوب و بیش از ۳۷ میلیون بازدید در اسپاتیفای داشته‌است.

۲۰۱۷ تاکنون: آلبوم دنیای متفاوت و ترانه‌های دیگر

در هفت آوریل، واکر نسخه بی‌کلام آهنگ «آتش زدن» را منتشر کرد که توسط سازنده موسیقی نروژی و آهنگساز K-391 پخش شد. این آهنگ به عنوان تبلیغی برای راه‌اندازی تلفن هوشمند سونی Xperia XZs منتشر شد.

در ۱۹ مه، واکر اولین آهنگ خود با صدای مرد را با عنوان «خسته» با صدای خواننده و آهنگساز ایرلندی گاوین جیمز منتشر کرد. این ترانه بیش از ۱۴۵میلیون بازدید در یوتیوب داشت. در ۹ ژوئن به همراه الکس اسکریندو ترانه “آسمان”را منتشر کرد که بیش از ۶۰ میلیون بازدید در یوتیوب داشت.

در ۱۵ سپتامبر، او «شبح» را منتشر کرد، نسخه تجدید شده با آواز همین آهنگ در ۲۰۱۵ منتشر شد. این ویدیو بیش از ۹۰۰ میلیون بازدید داشته است.

در ۲۷ اکتبر، واکر آهنگ «همه سقوط می‌کند» منتشر کرد که در آن خواننده آمریکایی نواه سایرس و دی جی انگلیسی (Digital Farm Animals (Juliander حضور داشتند. خط داستانی این ویدیو ادامه ای برای آهنگ قبلی خود “خسته” است. ویدیو یوتیوب این موزیک بیش از ۲۲۰ میلیون بار مشاهده شده‌است.

آلن واکر در سال ۲۰۱۸ با داشتن بیش از ۱۵ میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب به رتبه یوتیوبر اول نروژ دست پیدا کرد. آلن واکر در ۱۶ ژانویه، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی Fuse، اعلام کرد که در حال ساخت یک آلبوم موسیقی جدید است، او گفت: «این آلبوم هنوز در حال پیشرفت است و آماده نیست و من نمی‌توانم دربارهٔ ویژگی‌هایش صحبت کنم، با این حال بسیار هیجان زده هستم.»

در ۱۱ مه، واکر و تولیدکننده موسیقی نروژی K-391 نسخه آوازی «آتش زدن» را منتشر کردند که توسط خواننده و ترانه‌سرا نروژی جولی برگان و خواننده اهل کره جنوبی، سونگری خوانده شده بود. این ویدیو موسیقی در تاریخ ۱۲ ماه مه در کانال یوتیوب K-391 منتشر شد و بیش از ۳۹۰ میلیون بار مشاهده شد. او همچنین در ۲۷ ژوئیه ترانه «تاریکی» را با همکاری آئورا و خواننده نروژی تومنی هارکت منتشر کرد. ویدیو این ترانه بیش از ۵۶۰ میلیون بازدید داشته است.

وی در ۲۱ آگوست، مجموعه سریالی ‘Unmasked’ vlog را منتشر کرد که حاوی فیلم‌هایی از پشت صحنه کنسرت ها و زندگی شخصی‌اش است. واکر در ۳۰ اوت، یک نسخه بازسازی (ریمیکس) شده از ترانه «گوسفند» را منتشر کرد. این ترانه توسط لی خوانده شده و گروه اکسو آن را منتشر کرده‌است.

واکر در در ۲۸ سپتامبر ترانه ای را با نام «قلب الماس» منتشر کرد. این ترانه توسط سوفیا سومجو خوانده شده است.

وی در ۳۰ نوامبر، تک آهنگ “دنیای متفاوت”را از نخستین آلبوم استودیویی خود با همین نام منتشر کرد. این آلبوم در ۱۴ دسامبر منتشر شد که شامل آهنگ‌های جدیدی بوده است.

واکر در ۲۲ فوریه، تک آهنگ “آیا تو تنهایی” را منتشر کرد که در آن دی جی آمریکایی استیو آئوکی و ایزاک حضور داشتند. این یک ریمیکس از آهنگ اصلی “تنهایی”است که در اولین آلبوم خود قرار دارد.

وی در ۲۱ مارس، تک آهنگ “در راه خودم”خود را با همکاری پابجی منتشر کرد که در آن سابرینا کارپنتر و فروکو حضور داشتند. موزیک ویدیوی آن بیش از ۳۸۰ میلیون بار مشاهده شده است.

در ۲۵ ژوئیه، آلن واکر تک آهنگ جدید خود را با نام “سریع زندگی کن” به همراه ایسپ راکی با همکاری پابجی موبایل منتشر کرد.

در ۳۰ اوت، آلن واکر آهنگ جدید خود “نواختن” را با همکاری K-391، تونگواگ و مانگو منتشر کرد. دو روز بعد، آنها مسابقه ای برای ریمیکس کردن این ترانه برای همه تولیدکنندگان موسیقی در سراسر جهان برگزار کردند تا ریمیکس خود را با استفاده از هشتگ #PRESSPLAY در یوتیوب بارگذاری کنند و برندگان می توانستند به استودیو آلن واکر و دوستانش بروند.

در ۱۷ اکتبر، آئورا تک آهنگ جدید خود “شبح” را با همکاری آلن واکر منتشر کرد.

در اول نوامبر، واکر تک آهنگ بی کلام جدید خود را با نام “ما” منتشر کرد و تور Aviation Tour و بازی موبایل Aviation خود را راه اندازی کرد. این ترانه بازسازی ترانه “Norwegian Sunset” است. آهنگی که در فیلم معروف نروژی Flåklypa Grand Prix در دهه ۱۹۷۰ به نمایش گذاشته شد.

در تاریخ ۲۷ دسامبر، آلن واکر آهنگ جدید خود را با نام “تنها، قسمت دوم” را با ایوا مکس منتشر کرد. این آهنگ دنباله آهنگ قبلی وی “تنها” است و ادامه موزیک ویدیو “در راه خودم” است. موزیک ویدیوی آن بیش از ۱۷۰ میلیون بار مشاهده شده است.

در تاریخ ۶ مارس، آلن واکر به همراه K-391 و اهریکس آهنگ جدید خود را با نام “پایان زمان” منتشر کردند. این آهنگ نسخه جدید و بازسازی شده از ترانه “جدید” از اهریکس است.

در اول آوریل ، آلن ترانه ای به نام “به سمت خانه رفتن” را با صدای روبن منتشر کرد که ویدیو آن پایان کار ویدیوهای سه گانه “در راه خودم” و “تنها ، قسمت دوم” است.

در تاریخ ۱۵ مه، آلن ریمیکس ترانه “زمان” را منتشر کرد ، ترانه ای که موسیقی متن فیلم تلقین ساخته هانس زیمر می باشد.

در سال ۲۰۱۹ موزیک ویدیوی ترانه قلب الماس، نامزد بهترین فیلمبرداری در جوایز موزیک ویدیویی برلین شد. او در سال ۲۰۲۱، آهنگ های sorry, fake a smile و believer را منتشر کرد که با موفقیت های زیادی همراه بودند.او همچنین یک رویداد مرتبط با بازی ویدیوئی the avivation game ترتیب داد که دارای ۴ قسمت بود و در یوتیوب بارگزاری می شد. جدیدترین آهنگ او، رویاهای شیرین نام دارد که با همکاری imanbek، دی جی قزاقستانی ساخته شده است. این آهنگ تاکنون در یوتیوب بیش از ۱۴ میلیون بازدید خورده است. واکر هم اکنون در یوتیوب نزدیک به ۴۰ میلیون دنبال کننده دارد و یوتیوبر اول نروژ است و. بعد از مارشملو (۵۰ میلیون دنبال کننده)دومین یوتیوبر برتر حوزه آهنگسازی الکترونیک است.

تصویر عمومی

واکر در اصل با عنوان “دی جی واکز” شناخته شده بود، اما از آنجا که در برخی آهنگ‌ها به عنوان تولیدکننده بود نه دی جی نامش به “واکز” تغییر کرد. او با استفاده از نام واقعی خود، آلن واکر، لوگویی با واژه‌های “A” و “W”، (که حروف اول نامش هستند) در سال ۲۰۱۳ طراحی کرد. او در کنسرت‌ها و ویدیوهای خود نیز چهره‌اش را با ماسک می‌پوشاند. واکر در مصاحبه‌ای با ان‌آرکا گفت: «همان ابتدا، ما در مورد ایده‌هایی فکر می‌کردیم که چگونه می‌توانیم با آن، آلن واکر را به عنوان یک هنرمند مشهور معرفی کنیم، و سپس یک نماد را ایجاد کردیم که تقریباً همه می‌توانند شبیه آن باشند، بنابراین شما می‌توانید با یک ماسک یک آلن واکر شوید. بدون اینکه مشخص شود چه کسی هستید و بدین صورت همه باهم برابر هستیم.»

در اولین عکس‌های تبلیغاتی و فیلم‌های ویدیویی، چهره آلن واکر به سختی قابل مشاهده بود. چهره او در موزیک ویدیوی «تنها» به صورت سیاه و سفید و به سختی نمایان می‌شود. وی اذعان داشت که حفظ مشخصات و نمایان نکردن آن‌ها کار سختی است. او همچنین گفت: «وقتی برای اولین بار حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کردم، هیچ عکسی از خودم در طبیعت یا مکان‌های دیگر نداشتم و این سخت است، بسیار دشوار است که شما ناشناس بمانید.»

واکر، در پشت صحنه موزیک «تنها» در خصوص ماسکی که بر روی صورتش می‌زند گفت: «بسیاری از مردم از من می‌پرسند چرا من صورتم را با ماسک پوشانده‌ام. ماسک بیشتر علامت و نشانه‌ای از یکپارچگی و یکسان بودن یکدیگر است، نه اینکه من متفاوت باشم.»

وی در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۲۹٬۱۰۵ دلار به بنیاد کودکان سرطانی نروژ اهدا کرد. واکر همچنین جزو آهنگسازان بدون جنجال است و تاکنون خود را از هر گونه شایعه و اقدام جنجالی مصون نگاه داشته‌است.

آلبوم‌

  • دنیای متفاوت (Different World) (۲۰۱۸)

تورها

عضو اصلی تور
  • تور واکر (۲۰۱۶–۲۰۱۸)
  • تور جهان واکر: بخش اول (۲۰۱۸)
  • تور دنیای متفاوت (۲۰۱۸–۲۰۱۹)
  • تور Aviation (۲۰۱۹)
همکاری در تور
  • ریانا– تور ضد جهان (۲۰۱۶)
  • جاستین بیبر – تور جهانی هدف (۲۰۱۷)
  • مارتین گریکس – پنج شنبه‌ها در اوسوایا

جوایز و نامزدها

جایزه ها

سال سازمان جایزه جایزه برای نتیجه منبع
۲۰۱۶ Gullsnutten جایزه موسیقی سال آلن واکر برنده
جایزه موسیقی ام‌تی‌وی اروپا بهترین آلبوم نروژ برنده
P3 Gull Årets Nykommer
(Newcomer of the Year)
نامزدشده
ترانه سال «محو» نامزدشده
Cannes Lions International Festival of Creativity جایزه کن لئون برنده
Eska Music Awards بهترین ترانه بین‌المللی برنده
NRJ Music Awards Norge ترانه سال نروژ «برایم آواز بخوان تا بخوابم» برنده
EBBA Awards ’17
توسط Eurosonic Noorderslag
European Border Breakers Award آلن واکر برنده
۲۰۱۷ بهترین ترانه به انتخاب مردم نامزدشده
Spellemannprisen ترانه سال «محو» برنده
Brit Awards تک آهنگ سال بریتانیا نامزدشده
KKBox|KKBox Music Awards Best Western Artist of the Year آلن واکر برنده
Best Western Single of the Year «محو» برنده
WDM Radio Awards بهترین استعداد آلن واکر برنده
Gullsnutten جایزه موسیقی سال برنده
Echo Music Prize|Echo Awards بهترین نوازنده بین‌المللی نامزدشده
ترانه سال «محو» نامزدشده
Swiss Music Awards بایگانی‌شده در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۸ توسط Wayback Machine Best International Hit برنده
Berlin Music Video Awards بهترین ویرایشگر «برایم آواز بخوان تا بخوابم»
(موریک ویدیو)
نامزدشده
Spellemann و Music Norway Eksportprisen ’16
(The Export Prize ’16)
آلن واکر برنده
جایزه موسیقی ام‌تی‌وی اروپا بهترین آلبوم نروژ برنده
۲۰۱۸ Spellemannprisen ’17 ترانه سال تنها نامزدشده
WDM Radio Awards بهترین ترانه باس «همه سقوط می‌کند»
(با همکاری با نوآ سایروس و دیجیتال فارم انیمالز)
نامزدشده
Best Trending Track «خسته» نامزدشده
بهترین ریمیکس «مسائل» نامزدشده
International Dance Music Awards Best Breakthrough Artist آلن واکر برنده
MTV Europe Music Awards Best Norwegian Act برنده
۲۰۱۹ Spellemannprisen ’18 Årets Låt (Song of the Year) «تاریکی» نامزدشده
«آتش زدن»| style=”background: #FDD; color: black; vertical-align: middle; text-align: center; ” class=”no table-no2″|نامزدشده
Årets Spellemann (Spellemann of the Year) آلن واکر| style=”background: #99FF99; color: black; vertical-align: middle; text-align: center; ” class=”yes table-yes2″|برنده

 

۱۰۰ دی جی برتر جهان

 
سال مقام Notes منابع
۲۰۱۶ ۵۵ New Entry
۲۰۱۷ ۱۷ Up 38
۲۰۱۸ ۳۶ Down 19
۲۰۱۹ ۲۷ Up 11
۲۰۲۰ ۲۶ Up 1

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=43299

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا