موسیقیموسیقی ایران

شهرام صارمی برای هفتاد سالگی حسین علیزاده نوشت

به گزارش کامینگ سون موزیک: شهرام صارمی نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی به بهانه سالروز تولد حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی یادداشتی را منتشر کرد.

شهرام صارمی از نوازندگان و پژوهشگران حوزه موسیقی، روز دوشنبه اول شهریور به بهانه هفتادمین سالروز تولد حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی یادداشتی را منتشر کرد.

در بخشی از متن یادداشت شهرام صارمی آمده است:

بیش از چهار دهه است که با موسیقی حسین علیزاده همراهیم. آثاری که هر یک بیانگر نگاه والای اجتماعی و هنری او به جامعه و موسیقی است. نغماتی که هر یک برای ما دنیایی از خاطره، شادمانی، لذت و غم را در بر داشته، با آن ها زیسته ایم و بخش عمده‌ای از خاطرات موسیقی ما را رقم زده است. آثاری که هر یک به نوبه خود تحول و شوقی را در دوستداران موسیقی هنری برانگیخته است.

هیچگاه نتوانسته ام به طور کامل احساسم را نسبت به او بیان کنم. احساسی را که هرچه زمان پیش می رود و هرچه او را بیشتر می شناسم، عمیق تر می شود. احترام به او، احترام به حقانیت فرهنگ و هنر کشورمان، احترام به موسیقی ایران، احترام به پایمردی و ایستادگی در برابر هجمه های ضد فرهنگ و هنر، و احترام به شخصیت و فداکاری او در این ارتباط است. احترام به او، احترام به شخصیتی است که در قامت رفیق، تمام و کمال است.

این نوشتار، نه در خور ارزش‌های والای فرهنگی و هنری او و نه درخور تحلیل علمی آثارش است، فقط یادآور این نکته است که دوستش دارم و همیشه دوستش خواهم داشت و در این روزهای تلخ، پرماتم و نا بسامان که هر روزمان با خبرهای جانسوز، دردناک و ناگوار از جای جای میهن آغاز و به پایان می بریم، آنچه ره توشه ماست، امید است. درس بزرگی که از او فراگرفته ایم …

به کجاها برد این امید ما را؟ … به هوایت همه جا در همه حال/ به امیدی بگشایم شب و روز، پر و بال

زادروزش خجسته و مبارک، از آن روزهایی است که شادمانی را دوباره به یادمان می آورد. اول شهریور … .»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=43261

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا