رویدادموسیقی ایران

سه‌تارهای دست‌سازِ «نیما ناظمی» رونمایی می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: سومین نمایشگاه ساز و آلات موسیقی با حضور «نیما ناظمی» و با تمرکز بر سه‌تارهای دست‌ساز او از تاریخ 9 تا 13 دی‌ماه در خانه‌ی هنرمندان ایران برپاست.

نیما ناظمی هنرمند جوان متولد 1368 که نوازنده‌ی کمانچه، تنبک، دف و سازنده‌ی سه‌تار است از 5 سالگی تنبک نوازی، نت‎خوانی و نویسی را فرا گرفت از سال 1375 به مدت هفت سال شاگرد استاد شکارچی بود و بعد از آن با موسیقی کلاسیک و نوازندگی گیتار کلاسیک آشنا شد. در تمام این سالها از دوران کودکی در کارگاه پدر خود احمد ناظمی، رییس کانون سازندگان ساز خانه‌ی موسیقی که امروز بیش از سه دهه از فعالیت او می‌گذرد به ساخت سه‌تار با مهر نیما مشغول بود.

او در سن ۲۱سالگی بعد از دوسال فعالیت در بهارستان در زمینه کارشناسی و فروش سازهای سنتی، مجموعه شخصی خودرا با نام سکوت که شامل آموزشگاه، استودیو، یک فروشگاه و کارگاه کوچک می‌شد را افتتاح کرده و به تدریس تنبک دف و کمانچه،آهنگسازی،نوازندگی وسه تار سازی حرفه ای پرداخت.

این نمایشگاه مجموعه‌ای دیدنی و نفیس از سازهای دست ساز این جوان هنرمند از جمله سه تار«زیر عبایی» و سه تار «کدویی» و… است که از 9 تا 13 دی هر روز از ساعت 13 الی 21 در خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان علاقمندان و هنردوستان حوزه‌ی موسیقی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4309

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا