جشنواره موسیقیموسیقیموسیقی ایران

چند اثر به جشنواره تک‌نوازان دف رسید؟

به گزارش کامینگ سون موزیک: مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره سراسری تک‌نوازان دف با ارائه گزارشی آماری از تعداد آثار ارسال شده به این رویداد موسیقایی از ارتقای سطح کیفی نوازندگی هنرمندان شهرستانی سخن گفت.

آیدا امیری مقدم نوازنده و مسئول دبیرخانه هشتمین جشنواره سراسری تک‌نوازان دف ضمن ارائه گزارشی آماری از روند فعالیت‌های انجام گرفته در دبیرخانه این رویداد موسیقایی بیان کرد: بر اساس تازه‌ترین آماری که از فیلم‌های ارسالی هنرمندان متقاضی شرکت کننده در این دوره از جشنواره به دست آمده ۴۸۳ هنرمند خانم و آقا برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۲ نفر هنرمند خانم و ۱۵۱ نفر هنرمند آقا بودند.

وی با ارائه توضیحاتی درباره آمار هنرمندان شرکت کننده در رده‌های سنی مورد نظر جشنواره گفت: در رده سنی «الف» که شامل هنرمندان هفت تا دوازده سال می‌شود، ۹۷ هنرمند، در رده سنی «ب» شامل هنرمندان گروه سنی سیزده تا نوزده سال ۱۸۸ هنرمند و رده سنی «ج» شامل هنرمندان بیست سال به بالا ۱۹۸ هنرمند فیلم آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که طی روزهای آینده آمار شرکت کنندگان پذیرفته شده در بخش نهایی توسط دبیر هنری جشنواره اعلام می‌شود.

امیری مقدم با اشاره به تنوع اقلیمی هنرمندان متقاضی در جشنواره اظهار کرد: علاوه بر حضور هنرمندان تهرانی، امسال اتفاق بسیار خوبی هم افتاده که بر اساس آن شاهد افزایش محسوس هنرمندان شهرستانی هستیم که با رشد قابل توجهی رو به رو بوده که بیشترین آثار ارسالی از استان‌های اصفهان و اراک مربوط است. این در حالی است که هنرمندانی از شهرهای نیمروز، همدان، آباده، شیراز، آمل، ساری، گرگان، کرمان، ارومیه و سایر شهرهای استان آذربایجان غربی، تبریز و سایر شهرهای استان آذربایجان شرقی، مشهد، زنجان، خرم آباد و سایر شهرهای استان لرستان، مشهد، رفسنجان، ساوه، بندرعباس، کردکوی، بروجرد، الشتر، ایلام، یزد، قزوین، بیرجند، قائمشهر، پاکدشت، اسلامشهر، کردستان، فولاد شهر، علی آباد کتول، صحنه، بروجرد و سایر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، نورآباد و تعدادی دیگر از شهرهای کشورمان آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

این نوازنده و مدرس ساز دف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با قدردانی از تلاش‌های دبیر هنری، مدیریت فرهنگسرای بهمن، هیات بازبینی و هیات داوری جشنواره برای ارتقای سطح کیفی این رویداد گفت: یکی از نکاتی که توجهم را در این دوره از جشنواره جلب کرد، تلاش هنرمندان برای ارائه آثار با کیفیت بود که نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار بود. البته بهتر این بود که مربیان این هنرمندان هنرجویان را مجاب می‌کردند تا آثار سخت‌تری را برای رپرتوار انتخابی خود در نظر می‌گرفتند، اما کیفیت همین آثار نیز نشان دهنده تلاش و انگیزه‌ای است که می‌تواند در آینده دف نوازی نقش موثری ایفا کند.

هشتمین جشنواره سراسری تک‌نوازان دف به دبیری هنری مهدی غلامی تابستان امسال با حضور هنرمندان مختلف عرصه دف نوازی به میزبانی فرهنگسرای بهمن و همراهی امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش روی مخاطبان قرار داده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=42137

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا