موسیقیموسیقی ایران

پنجمین جشنواره کهن آواهای تنبور به ایستگاه آخر رسید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پنجمین جشنواره کهن آواهای تنبور پنجشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

حیدر کاکی، مدرس و نوازنده تنبور شناخته شده کشورمان با توضیحات مختصری در خصوص اختتامیه پنجمین جشنواره کهن آواهای تنبور گفت: «این رویداد هنری امثال نیز همچون سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شد. با این تفاوت که برگزیدگان جوائز خود را حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از هیئت داوران و مسئولین فرهنگی استان کرمانشاه و شهرستان دالاهو دریافت کردند.»

وی افزود: «در راستای سیاستهای فرهنگی و فرهنگ سازی خانه تنبور و ( استاد علی اکبر مرادی) امسال نیز همچون سال گذشته جوایز برگزیدگان صرفاً کالای فرهنگی بود.»

کاکی همچنین توضیح داد: «کالاهای فرهنگی این دوره از جشنواره شامل ۱۰عدد تنبور و چندین دوره از کتابهای نفیس بود که توسط خانه تنبور (استاد علی اکبر مرادی) تهیه گردید و اساتید محمدعلی سلطانی نویسنده شهیر کرمانشاهی، قاسم براخانی و رضا براخانی از هنرمندان سازنده تنبور در این امر جشنواره کهن آواهای تنبور را یاری کردند.

این موسیقی دان و نوازنده تنبور در پایان خاطر نشان کرد: «خوشبختانه سطح کیفی جشنواره باوجود بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی قرار داشت و شرکت کنندگان از نظر کلاس نوازندگی و تکنیک و پیچیدگی اجراها و مهم تر از هرچیز از لحاظ استایل و شیوه نوازندگی پیشرفت های قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته داشته اند. امیدوارم مسئولان محترم فرهنگی این رویداد فرهنگی هنری را نه در حد سخنرانی بلکه با تمام وجود درک کنند و در راستای حفظ و نشر این فرهنگ غنی موسیقایی حمایت جدی‌تر داشته باشند.»

شایان ذکر است که اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی کهن آواهای تنبور، روز پنجشنبه در شهرستان دالاهو برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=42124

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا