موسیقی ایران

انزابی‌پور: وضعیت فعالیت‌ گروه‌های موسیقی راک همچنان نامشخص است

به گزارش کامینگ سون موزیک: خواننده و سرپرست گروه تندر به تشریح فعالیت‌های جدید این گروه پرداخت و از انتشار یک تک‌آهنگ در هفته‌ آتی خبر داد.

اردوان انزابی‌پور خواننده و سرپرست گروه راک تندر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه گفت: در حال حاضر چند کار در حال تولید داریم. یک موزیک‌ویدئو برای یکی از آهنگ‌های آلبوم فارسی‌ گروه به اسم “قهرمان” آماده می‌کنیم که به‌صورت کامپیوتری و دیجیتال تولید شده است ولی انیمیشن به‌حساب نمی‌آید.

او ادامه داد: همچنین دی‌وی‌دی آخرین کنسرت گروه تندر که آذر سال 97 در ایوان شمس برگزار شد در حال آماده شدن است و آخرین مراحل ادیت را طی می‌کند. فکر می‌کنم دی‌وی‌دی این کنسرت حداکثر تا سه هفته آینده آماده باشد و بعد دنبال کار مجوز این دی‌وی‌دی می‌رویم که ببینیم امکان دریافت مجوز هست یا نه.

سرپرست گروه تندر درباره وضعیت انتشار آلبوم فارسی‌زبان “منهای صفر مطلق” که قبلاً از انتشار آنلاین آن پس از ماه صفر خبر داده بود، بیان کرد: کار آلبوم جدید را تمام کردیم و زمستان پارسال مجوز شعر و موسیقی‌اش را هم گرفتیم، منتها یک مرحله سوم هم هست که آلبوم در آن مرحله گیر کرد. همان‌طور که می‌دانید از یک زمان کل پروژه‌های موسیقی راک متوقف شد و پرونده آلبوم ما نیز گیر کرد. بعضی از دوستان حتی سی‌دی‌شان چاپ هم شده بود ولی پروسه انتشار اثرشان متوقف شد. در آخرین تماسی که من داشتم دوستان گفتند دستور جدیدی نیامده است و ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم تکلیف وضعیت فعالیت‌های موسیقی راک چه می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: متأسفانه وقتی یک آلبوم تهیه و تولید می‌شود و به مرحله‌ای می‌رسد که باید بیرون بیاید ولی نمی‌آید و یک سال هم می‌گذرد، دیگر اصطلاحاً می‌ماسد و برای همه عوامل آلبوم، از نوازنده و آهنگساز گرفته تا ترانه‌سرا و بقیه دوستان، یک حالت دل‌زدگی به وجود می‌آید. حداقل اگر آلبوم مشکل مجوز داشت و مثلاً می‌گفتند بخشی از آلبوم با موازین نمی‌خواند، ما می‌گفتیم کاری کرده‌ایم که در چارچوب و خطوط نبوده است ولی وقتی مجوز آلبوم هم اخذ می‌شود و آلبوم به دلایلی دیگر بیرون نمی‌آید، آدم واقعاً آدم دل‌زده می‌شود. ضمن این‌که آلبوم ما انگلیسی هم نیست و یک آلبوم فارسی است. به هر حال ما منتظریم تا ببینیم چه می‌شود.

این هنرمند در ادامه خبر از انتشار یک قطعه از آلبوم “منهای صفر مطلق” خبر داد و گفت: ما یکی از آهنگ‌های آلبوم را یک سال و نیم پیش منتشر کردیم و یکی دیگر از قطعات هم هفته دیگر به‌صورت اینترنتی منتشر می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط فعلی انتشار یک آلبوم به لحاظ مالی یک ریسک محسوب می‌شود یا خیر، بیان کرد: قطعاً ریسک است و شما می‌بینید که این روزها هیچ‌کس سراغ آلبوم نمی‌رود. البته یک سری هنرمندان هستند که کارشان فروش می‌رود که بحث آن‌ها با ما جداست. ما دنبال این قسمت قضیه نیستیم و همین‌ که ضرر نمی‌دهیم خوشحال هستیم.

انزابی‌پور درباره انگیزه گروه تندر از انتشار آلبوم گفت: فرمتی که دوستان استفاده می‌کنند یا برای فروش است یا برای بیشتر شنیده شدن ولی فرمت ما متفاوت است. شما اگر بخواهید در یک کمپانی یا شبکه رسمی ثبت آثار هنری در سطح جهان حرکتی انجام بدهید، آنجا نیاز دارید که آلبوم رسمی داشته باشید. درواقع ارزش یک آلبوم رسمی بیشتر از تک آهنگ‌ است و کمپانی‌ها معمولاً آلبوم را ملاک قرار می‌دهند و مسئله ما هم همین است.

این خواننده و آهنگساز درباره دوری از فضای کنسرت نیز گفت: ما از خدایمان است که کنسرت بگذاریم. ما که آماده‌ایم. اتفاقاً چون دیدیم فعلاً نمی‌توانیم کنسرت بدهیم یک ایده دیگر به خرج دادیم. هفته پیش به استودیو شهر صدای پارسیان رفتیم و آنجا به‌صورت زنده اجرا کردیم و آن را به‌صورت صوتی و تصویری هم ضبط کردیم تا به‌صورت Live In Studio دربیاوریم و منتشر کنیم. ضمن این‌که ما یک ایده دیگر هم داریم. آهنگ‌ها را تا جایی که ممکن است سعی می‌کنیم دوباره تک‌تک معرفی کنیم. مثلاً برایشان موزیک ویدئو می‌سازیم یا ورژن‌های مختلفی از آن‌ها عرضه می‌کنیم که باعث شود بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. ما صفحه یوتیوب هم داریم که فیلم‌ها را آنجا آپلود می‌کنیم.

او اظهار داشت: به هر حال سعی می‌کنیم کارمان را بکنیم. آهنگ‌های جدید هم می‌سازیم. در حال حاضر چهار، پنج آهنگ از آلبوم بعدی تندر را که آن هم یک آلبوم فارسی است تولید کرده‌ایم. ضمناً یکی دیگر از آلبوم‌های انگلیسی قدیمی‌‌ گروه را که همه آهنگ‌هایش را در کنسرت‌هایمان زده بودیم و به‌صورت دموی کیفیت بالا در سایت گروه قرار دارد با کیفیت بالا “فول رکورد” می‌کنیم تا یک ورژن ریمستر با کیفیت از آن داشته باشیم و روی سایت بگذاریم. اگر این آلبوم مجوز گرفت آن را عرضه می‌کنیم وگرنه آلبوم را روی سایت می‌گذاریم تا هر کس خواست دانلود کند.

انزابی‌پور در پایان صحبت‌هایش گفت: ما نباید متوقف شویم و نباید هیچ‌ کاری نکنیم و فقط غصه بخوریم. یک دنیای مجازی هست که 20 سال پیش نبوده است و امروز می‌شود از آن استفاده کرد و کمترین امکانش این است که کار را به گوش مخاطب می‌رساند. از دوستان و همکارانم می‌خواهم که در این شرایط همه کار کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4176

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا