آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

آلبوم «بخشایش»؛ روایت عظمت شعر در موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم موسیقی «بخشایش» به آهنگسازی پیام میرجعفری و حضور تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم موسیقی «بخشایش» به آهنگسازی پیام میرجعفری و حضور تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان توسط نشر «بانگ آوای سارنگ» در دسترس مخاطبان قرار گرفت

سیدمحمد تنکابنی از مدیران تولید پروژه در توضیح این آلبوم گفت: این مجموعه دارای هشت آهنگ به نام‌های بخشایش، نیایش، آسنا، مستان، آوادیس، مهرآمیز، آرامش و یادآورد است. در این آلبوم هنرمندانی همچون جعفر فیض‌اللهی، شاهرخ پورمیامین، پاشا هنجنی، نورایر گاپویان، شهرام پورمیامین، علی فیض‌اللهی، روناک رنجبین، هامون رحیمی فر، الهام رمضان، لرتا سرکیسیان، آنیتا نصیری کیان، پانته آ محمدی و احمد سرتیپی همکاری داشته‌اند. بخش‌هایی از این آثار هم در کشور ارمنستان ضبط شده است.

وی افزود: در چند مقطع زمانی نیز برخی از آثار این مجموعه همچون قطعه «بخشایش» در چندین جشنواره دانشجویی به عنوان بهترین موسیقی تلفیقی مورد تقدیر قرار گرفته است.

پیام میرجعفری، آهنگساز «بخشایش» در توضیح برخی از آثار این مجموعه نیز اظهار کرد: قطعه «بخشایش» به سفارش گروه حنانه و بر اساس آخرین سروده مرحومه سرکار خانم منصوره فِیلی ساخته شده است. ضمن ادای احترام به مرحومه فیلی، در تلاش بودم که به زبان موسیقی روح ایشان را به درگاه ابدیت بدرقه کنم. ساخت قطعه «مستان» نیز سه ماه طول کشیده است که بر اساس دو غزل از شمس تبریزی است و وجه تسمیه این اثر نیز به خاطر بیتی با مطلع «مستان سلامت می کنند» است. به هر حال آنچه برای ما اهمیت داشت این بود که به عنوان آهنگساز سعی داشتم تا عظمت شعر را در موسیقی پیاده سازی کنم.

میرجعفری درباره قطعه «یادآورد» هم توضیح داد: اولین بار تم اصلی قطعه، با شنیدن خبر از دست دادن چندی از دوستان و آشنایانم به ذهنم خطور کرد و این موسیقی را ادای احترامی به آنها می‌دانم.

پیام میرجعفری از ۱۶ سالگی موسیقی را نزد سعید قزاق در رشته کیبورد و پیانو شروع کرد، سپس نزد شاهرخ پورمیامین مقدمات تئوری موسیقی و آکوردشناسی را فرا گرفت و با تنظیم موسیقی الکترونیک آشنا شد.

این هنرمند از سال ۱۳۷۴ تئوری موسیقی، هارمونی، آهنگسازی و تنظیم موسیقی را به صورت آکادمیک نزد هویک اوهانجانیان آغاز کرد که سرآغاز آشنایی وی با دنیای پر رمز و راز موسیقی را فراهم کرد. این در حالی بود که پس از فوت اوهانجانیان و اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق، برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی راهی ارمنستان شد.

میرجعفری در آنجا به مدت ۲ سال به صورت خصوصی به تحصیل آهنگسازی، ارکستراسیون، تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی و پیانو پرداخت. سپس وارد کنسرواتوآر دولتی کمیتاس ایروان-ارمنستان شد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی رشته آهنگسازی کلاسیک با درجه عالی (دیپلم قرمز) شد. این آهنگساز در این سال‌ها نزد هنرمندانی چون مارتون ایسراییلیان (آهنگسازی)، استپان شاکاریان (ارکستراسیون کلاسیک و جز)، رزانا استپانیان (تئوری موسیقی و سلفژ)، گاگیگ هونتس (هارمونی)، گارینه کاراپتیان (پُلی فونی)، ناییرا آبراهامیان (پیانو) استفاده کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=41395

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا