رویدادموسیقی ایران

رکوردداران سیمرغ

به گزارش کامینگ سون موزیک: در سومین لیست رکورد داران سیمرغ جشنواره به بررسی بهترین صداگذاری، بهترینصدابرداری، بهترین موسیقی متن فیلم، بهترین طراح صحنه و لباس، بهترین طراح چهره پردازی در کل ادوار برگزاری این جشنواره مهم سینمایی کشور در ادامه خواهیم پرداخت.

سرویس فرهنگ و هنر : در بررسی رکورداران سیمرغ بهترین های سومین لیست جشنواره فیلم فجر چهره های شاخصی از قبیل : «محمدرضا دلپاک»، « جهانگیر میرشکاری»، «مجید انتظامی»، «محمدرضا علیقلی»، «حسین علیزاده»، «امیر اثباتی» و «ایرج رامین فر» در صدر رکوردداران سیمرغ قرار دارند.

بیشتر بخوانید :
رکوردداران سیمرغ / دوره اول

لقب رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به نام «محمدرضا دلپاک» ثبت شده است، وی با دریافت ۱۰ سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری در این زمینه رکورددار است.

لقب رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به نام «جهانگیر میرشکاری» ثبت شده است، وی با دریافت ۵ سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری در این زمینه رکورددار است.

بخش جذاب موسیقی همواره یکی از مهم ترین بخش های جشنواره فیلم فجر بوده و هنرمندان بسیاری برای کسب سیمرغ این بخش آثار خود را راهی جشنواره کرده اند، در این میان سه تن از موسیقیدان های بزرگ کشور یعنی «مجید انتظامی»، «محمدرضا علیقلی» و «حسین علیزاده» هر کدام با 4 سیمرغ رکوردداران این بخش از فجر محسوب می شوند.

بخش طراحی صحنه و لباس از جمله بخش هایی است که همواره لزوم تربیت هنرمند را در خود احساس می کند، «امیر اثباتی» و «ایرج رامین فر» هر کدام با 4 بار برنده شدن سیمرغ رکوردداران بخش طراحی صحنه و لباس جشنواره هستند.

بخش «چهره پردازی» که یکی از تخصصی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر است و عبدالله اسکندری و سعید ملکان هر کدام با ۶ بار دریافت این جایزه رکورددار هستند.

بیشتر بخوانید :
رکوردداران سیمرغ / دوره دوم / بازیگران

۱- بهترین صداگذاری
رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری : محمدرضا دلپاک ۱۰ بار

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری و میکس جشنواره فیلم فجر جایزه‌ای است که هر ساله طی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به بهترین صداگذار و میکس یک اثر بلند سینمایی، اهدا می‌شود.

لقب رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به نام «محمدرضا دلپاک» ثبت شده است، وی با دریافت ۱۰ سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای فیلمهای «تولد یک پروانه»، «رنگ خدا»،‌ «باران»، «سفر به فردا»،‌ «زمان می‌ایستد»،‌ «قاعده بازی»،‌ «درباره الی»،‌ «خرس»،‌ «برلین ۷-»،‌ «لانتوری» در این زمینه رکورددار است و همچنین وی اولین طراح صدای سینمای ایران نیز می‌باشد.
اسحاق خانزادی با 4 بار دریافت این جایزه رتبه دوم را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید :
جشنواره فجر از ابتدا تا به امروز / دوره اول / آزمون و خطا

۲- بهترین صدابرداری
رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری : جهانگیر میرشکاری ۵ بار

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری جشنواره فیلم فجر جایزه‌ای است که هر ساله طی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به بهترین صدابردار یک اثر بلند سینمایی، اهدا می‌شود.

لقب رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به نام « جهانگیر میرشکاری» ثبت شده است، وی با دریافت ۵ سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای فیلمهای «خانه دوست کجاست؟»، «زیر بام‌های شهر»،‌ «متولد ماه مهر»، «سرزمین خورشید» و «هنرپیشه» در این زمینه رکورددار است.
یدالله نجفی دیگر هنرمند این عرصه با دریافت 4 سیمرغ در رتبه بعدی قرار دارد.

۳- بهترین موسیقی
رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری : مجید انتظامی، محمدرضا علیقلی و حسین علیزاده هر کدام ۴ بار

سیمرغ بلورین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر جایزه‌ای است که هر ساله طی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به «بهترین موسیقی نوشته شده برای یک اثر بلند سینمایی» اهدا می‌شود، این جایزه را می‌توان یکی از مهم‌ترین جوایز رسمی تعلق گرفته به آهنگسازان از آغاز نظام جمهوری اسلامی در ایران به شمار آورد.

مجید انتظامی ۹ بار نامزد جشنواره فیلم فجر شده است و برای فیلم های «بایسیکل‌ران»، «روز واقعه»،«آژانس شیشه‌ای» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» برنده سیمرغ بهترین موسیقی متن فیلم شده است.

محمدرضا علیقلی ۱۵ بار نامزد جشنواره فیلم فجر شده است و برای فیلم های «نرگس»، «قدمگاه»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «امکان مینا» برنده سیمرغ بهترین موسیقی متن فیلم شده است.

حسین علیزاده ۵ بار نامزد جشنواره فیلم فجر شده است و برای فیلم های «زشت و زیبا»، «گبه»،«آواز گنجشک‌ها» و «ملکه» برنده سیمرغ بهترین موسیقی متن فیلم شده است.

۴- بهترین طراح صحنه و لباس
رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس : امیر اثباتی و ایرج رامین‌فر هر کدام ۴ بار

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس جشنواره فیلم فجر جایزه‌ای است که هر ساله طی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به بهترین طراح صحنه و لباس یک اثر بلند سینمایی، اهدا می‌شود.

امیر اثباتی برای فیلم های «سرزمین خورشید»، «بانوی اردیبهشت»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «دوئل» برنده سیمرغ بهترین طراح صحنه و لباس فیلم شده است.

ایرج رامین‌فر برای فیلم های «سگ‌کشی»، «شاهزاده ایرانی»، «وقتی همه خوابیم» و «جرم» برنده سیمرغ بهترین طراح صحنه و لباس فیلم شده است.

۵- بهترین طراح چهره پردازی
رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین طراحی چهره پردازی : عبدالله اسکندری و سعید ملکان هر کدام ۶ بار

سیمرغ بلورین بهترین طراحی چهره پردازی جشنواره فیلم فجر جایزه‌ای است که هر ساله طی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به بهترین طراح چهره پردازی یک اثر بلند سینمایی، اهدا می‌شود.

عبدالله اسکندری برای فیلم های «مادر»، «ناصرالدین شاه اکتور سینما»، «بلندی‌های صفر» و «روز واقعه»، «ساحره»، «مسافر ری» برنده سیمرغ بهترین طراح چهره پردازی فیلم شده است.

سعید ملکان برای فیلم های «آواز گنجشک ها»، «وقتی همه خوابیم»، «ملک سلیمان» ، «تنگه ابوقریب»، «ابد و یک روز» و «فرزند صبح» برنده سیمرغ بهترین طراح صحنه و لباس فیلم شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4130

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا