موسیقیموسیقی ایران

آلبوم موسیقی «دلبرانه»؛ اثر موسیقایی با موضوع فرهنگ شفاهی ایرانیان

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم موسیقی «دلبرانه» مشتمل بر اجرای چند قطعه موسیقایی از موسیقی نواحی نقاط مختلف کشورمان با هنرمندی مسعود نکویی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«دلبرانه» عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های منتشر شده در بازار موسیقی است که با روایت مسعود نکویی در در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

مسعود نکویی درباره این آلبوم توضیح داده است:

»مجموعه «دلبرانه» از هم آورد «کماج»، «لیل لیل»، «مشکوله»، «یه پول خروس»، «شهرخالی»، «سردار گل محمد» و«سراومد زمستون» جان گرفته است.

«کماج» برگرفته از نام خوراکی و شیرینی اصیل و مقوی کرمانی است که قدمتی هزارساله دارد .این قطعه آکاپلا با نغمه ای ایرانی و به شیوه موسیقی جز و در یکی از انواع گام بلوز نوشته و تنظیم شده است. «لیل لیل» از حرکات نمایشی کودکانه روستای جوشان کرمان است که سینه به سینه از اجداد ما به عنوان میراث ناملموس ایرانی و کرمانی به ارث رسیده است. این قطعه نیز با نغمه های خاص اصیل خود به شیوه جز آکاپلا تنظیم شده است.

«مشکوله» نیز از زبان بانوی کوچ نشینی است که مشک می زند و محصولات درون مشک را بین خانواده و دیوان تقسیم می کند و در آن از نام آواهای مشک زنی نیز در تنظیم استفاده شده است. «یه پول خروس» هم روایت نغمه ای معروف از کوچه و بازار تهران قدیم است که به شیوه آکاپلا تنظیم شده است.

«شهرخالی»به زبان پارسی دری از زبان یک افغانستانی در وصف شهر و دیار خویش است. «سردارگل محمد» هم ترانه خراسانی در مورد سردار گل محمد است که به شیوه آکاپلا تنظیم شده است. این در حالی است که در پایان آثار این آلبوم موسیقی قطعه «سراومد زمستون» به صورت آکاپلا برای گروه کر تنظیم شده است.

گروه «مهر وطن» با تولید بیش از ۵۰۰ اثر جدید آکاپلا در خصوص فرهنگ شفاهی و ناملموس، آداب و رسوم، بازی های محلی، آواهای کار، زندگی، آثار باستانی با لهجه ها و گویش های متنوع ایرانی در قالب آلبوم های موسیقی سعی دارد گوشه ای از اصالت و فرهنگ عظیم ایران را به نمایش بگذارد.»

مسعود نکویی آهنگسازی – میکس و مسترینگ، مهرانا نکویی – وحیده قاسمی، آیدا ایرانمنش – فاطمه یارمند (سوپرانو)، حبیبه هادی مقیم زاده – سمانه وزیری (آلتو)، مسعود نکویی – برسام صباغ – علی الهامی (تنور)، محسن نظری زاده – یاسین فیروزی (باس)، برسام صباغ مدیر نشر، حسین طهرانی گرافیک، مجید صباغ خط، کیانا سعید هماهنگی نشر گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=40909

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا