موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سفره‌های خالی هنرمندان موسیقی نواحی را دریابید

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از آهنگسازان و فعالان حوزه برگزاری کنسرت‌های مرتبط با موسیقی نواحی با انتشار متنی از رئیس‌جمهور منتخب خواست تا مدیران فرهنگی دولت آینده توجه بیشتری به موسیقی نواحی داشته باشند.

کیوان علی محمدی سرپرست گروه موسیقی «روناک» با انتشار متنی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب آیت‌الله ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده خواستار توجه به سفره‌های خالی هنرمندان به ویژه در زمینه موسیقی نواحی شد.

در متن کیوان علی محمدی خطاب ابراهیم رئیسی آمده است:

جایی که ساز من می‌نوازد صدای توپ و تانک خاموش می‌شود.

عرض درود و احترام خالصانه به پیشگاه ملت شریف ایران خصوصاً هنرمندان موسیقی نواحی ایران

انتخاب به جا و شایسته جنابعالی که نشان از درایت و لیاقت و توانمندی شما دارد را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و یادآور می‌شود حال، موعد خدمت و تلاش برای رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر است. موعد آزمون مسئولان است که با دوستی و صمیمیت، تلاش و پویایی برای دستیابی به افتخارات ملی و بین‌المللی دست‌به‌کار شوند.

از رئیس‌جمهور محترم توقع می‌رود که با گذر از شمار وعده‌های دوره‌های قبل در حیطه عمل، یار و همراه جامعه هنری باشند و با رعایت حقوق هنرمندان، ساماندهی بیمه آنها و تامین زمینه‌های هنری، فرصت خلق آثار ماندگار در موسیقی اقوام و ریشه‌دار ایرانی را فراهم سازند.

لازم به یادآوری است؛ هنرمندان موسیقی نواحی بدون پشتوانه بوده و هیچ ادله‌ای برای دفاع از حقوق این عزیزان وجود نداشته و در بدترین شرایط و مشکلات مالی به سر می‌برند. در دو سال اخیر که شاهد کرونا بودیم، اینان در حالی که بیکار و بی پول شدند، همچنان با سفره‌های خالی به میدان آمدند. هرچند که در مذاکرات و مناظرات به هنر و فرهنگ توجه خاصی نشد ولی به هر روی حال انتظار می‌رود با تحقق وعده‌ها در سامان‌دهی و تأمین رفاه نسبی اهالی فرهنگ تلاش شود.

همچنین از رییس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود با مشورت نخبگان فرهنگی‌هنری به انتخاب وزیر و معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت گمارده و وزیری از جنس فرهنگ و هنر و دغدغه مند هنر برگزینند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=40374

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا