موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

رونمایی از ۱۳ اثر تجسمی،یک آلبوم موسیقیایی و رمان بلند ادبی به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

به گزارش کامینگ سون موزیک: مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن تشریح برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت از رونمایی ۱۳ اثر تجسمی، یک آلبوم موسیقیایی اثر هنرمندان اکشور افغانستان و یک رمان بلند ادبی خبر داد.

«سید جواد رفائی»  در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، در خصوص برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)در ایام دهه کرامت گفت: امسال همزمان با این ایام چندین کار مهم در بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) انجام می‌شود. یکی از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه هنرهای تجسمی و رونمایی از ۱۳ اثر در هنرهایی مثل نگارگری، خوش‌نویسی و نقاشی است. تعدادی از این آثار کار هنرمند معروف حسن روح الامین و باقی آثار نیز از آثار برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در سال گذشته است.

مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: در دهه کرامت امسال آلبوم موسیقی آثار هنرمندان افغان مقیم ایران درباره حضرت رضا(ع) ضبط شده و در فضای مجازی منتشر می‌شود. در این آلبوم موسیقی ۱۰ یا ۱۱ هنرمند افغان ساکن مشهد در جایی جمع شده بودند و آلبومی در حدود ۱۲۰ دقیقه در ۱۰ موزیک یک و ۲ دقیقه‌ای ضبط کرده‌اند که آماده انتشار است و در ایام دهه کرامت در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی افزود: در بخش دیگر نیز اثر موسیقیایی هنرمندان شرق خراسان (برادران اهل‌سنت هستند) در ۲۴۰ دقیقه آماده شده که در همین ایام رونمایی می‌شود. همچنین در برنامه‌های مختلف صدا و سیما، تولیدات فرهنگی هنری بنیاد امام رضا(ع) به نمایش در می‌آید.

رفائی یادآور شد: در طی سال گذشته کارگروه فرهنگی بنیاد امام رضا(ع) از ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها خواسته تا از شاعران و اندیشمندان استان‌ها دعوت کنند تا با لهجه‌های محلی خودشان اشعاری را در وصف امام رضا(ع) در حد یک یا دو دقیقه بخوانند. در همین راستا تعداد بیست قطعه در ایام دهه کرامت امسال در فضای مجازی منتشر می‌شود و در جشن‌های دهه کرامت ارائه خواهد شد.

وی افزود: در ایام دهه کرامت امسال در حوزه ادبیات نیز یک رمان بلند منتشر می‌شود که داستان آن در دوره تیموریان می‌گذرد، این رمان نوشته سعید تشکری است که در این ایام رونمایی خواهد شد.

مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام به سازمان‌هایی عضو کارگروه، اعتاب مقدسه مثل آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرداری تهران، سازمان زیباسازی و فرهنگی هنری شهرداری تهران، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و وزارت‌خانه‌های میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته‌ایم آثار هنری مرتبط با امام رضا(ع) را  برای ما ارسال کنند تا برای نمایش در اختیار شهرهای دیگر قرار دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=39928

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا