موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

استعدادهای افغان چطور به «نواهنگ» رسیدند؟

به گزارش کامینگ سون موزیک:  تهیه‌کننده مسابقه «نواهنگ» با اشاره به جزئیات این مسابقه از پخش اختتامیه آن در امروز ۱۸ خردادماه خبر داد.

«نواهنگ» عنوان مسابقه‌ای است که شبکه آی‌فیلم ۲ برای افغانستانی‌های مقیم ایران به نیت کشف استعدادها در خوانندگی ترتیب داد و فرشید محمودی تهیه کننده این مسابقه با پایان آن درباره ساز و کار انتخاب استعدادها و اختتامیه برنامه توضیحاتی ارائه کرد.

فرشید محمودی تهیه کننده مسابقه درباره ایده تولید این مسابقه بیان کرد: «نواهنگ» که برای افغانستانی‌های مقیم ایران طراحی شده و هدفش علاوه بر سرگرم سازی، کشف استعدادها در زمینه خوانندگی بود. خوشبختانه این طرح در شبکه آی‌فیلم تایید شد و به جمع بندی نهایی رسیدیم و ساخت مسابقه کلید خورد.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در مسابقه از طریق سایت شبکه آی‌فیلم ۲ و رسانه‌های گروهی منتشر شد. پوستری هم برای برنامه طراحی و در اماکن و نقاطی که رفت و آمد مهاجرین افغان در آنها زیاد است، نصب شد تا کسانی که به رسانه‌های جمعی و مجازی دسترسی کمتری دارند هم شانس شرکت در «نواهنگ» را داشته باشند. پس از انتشار فراخوان، ۱۵۰ نفر برای شرکت در مسابقه، ویدیو و صوت به همراه رزومه فرستادند، البته با توجه به لزوم حضور در استودیو در مراحل نهایی مسابقه، یکی دیگر از شروط شرکت در «نواهنگ»، اقامت در ایران بود.

استعدادهای افغان چطور به «نواهنگ» رسیدند؟/ پایان مسابقه خوانندگی

این تهیه کننده درباره سختی انتخاب آثار نیز عنوان کرد: عارف جعفری آهنگساز و خواننده افغانستانی، محمدرضا چراغعلی آهنگساز و مهرداد هویدا خواننده و آهنگساز اهل افغانستان به عنوان داوران بخش راستی آزمایی اولیه، تمام نمونه کارهای ارسال شده را دیدند و راستی آزمایی های لازم را هم انجام دادند و حتی برخی از شرکت کنندگان را برای اجرای حضوری دعوت کردند و در نهایت، ۴۸ نفر برای رقابت اصلی «نواهنگ» انتخاب شدند. در بخش اصلی رقابت‌ها هم علاوه بر دکتر چراغعلی و مهرداد هویدا، از امیر تاجیک خواننده سرشناس ایرانی که افغانستانی‌ها هم او را خوب می‌شناسند و جزو خواننده‌های مورد علاقه‌شان است، دعوت کردیم.

داوران و مجری مسابقه افغانستانی چطور انتخاب شدند

وی درباره انتخاب داوران عنوان کرد: مهرداد هویدا و امیر تاجیک هم از جمله چهره‌های شناخته شده در میان موسیقی دوستان افغانستانی بوده و مردم افغانستان با کارها و آثارشان آشنا هستند. این سه هنرمند را به شبکه آی‌فیلم ۲ پیشنهاد دادیم و پس از بررسی‌ها و جمع بندی‌های لازم، به عنوان داوران مسابقه انتخاب شدند. برای اجرا هم گزینه‌های زیادی در نظر داشتیم. هادی کریمی قبلاً به آی‌فیلم ۲ آمده و برای مجری گری تست داده بود. کارش را دیدیم و پسندیدیم، شبکه هم نظر مثبتی داشت و در نهایت قرار شد اجرای مسابقه به او محول شود. وقتی صحبت اجرای آقای کریمی در مسابقه جدی شد، با این مجری که در افغانستان سکونت داشت، صحبت کردیم تا نمونه‌های دیگری از اجرای خود را برای ما بفرستد. در آخر و پس از توافقات نهایی، خود را به ایران رساند و حدود یک ماهی را برای اجرای مسابقه در ایران ساکن شد.

استعدادهای افغان چطور به «نواهنگ» رسیدند؟/ پایان مسابقه خوانندگی

محمودی درباره بازخوردها نیز بیان کرد: نظرات و بازخوردها مثبت و امیدوارکننده بوده است. جمعیت افغانستانی‌های مقیم ایران از مسابقه استقبال کرده‌اند و نواهنگ در میان آنها از محبوبیت فراوانی برخوردار است. البته در کشور افغانستان هم بینندگان زیادی داریم که تمام ۱۴ قسمت مسابقه را پیگیری کردند. نه تنها مخاطبان نواهنگ، که شرکت کنندگان هم از مسابقه رضایت داشتند و از کلیت کار راضی بودند.

وی با اشاره به اینکه تماشاگران به دلیل کرونا نتوانستند در مسابقه حضور داشته باشند، اظهار کرد: ما خانه کتاب را به عنوان لوکیشن برگزاری مسابقه در نظر گرفتیم تا برای تماشاگران هم جذابیت داشته باشد. برنامه‌های زیادی داشتیم و متاسفانه  کرونا همه نقشه‌های ما را به هم ریخت و مجبور شدیم «نواهنگ» را بدون حضور مردم برگزار کنیم.

امروز مراسم اختتامیه مسابقه خوانندگی

این تهیه کننده در بخش دیگر درباره آرای مردم نسبت به انتخاب خوانندگان یاداور شد: این امکان فراهم شده است تا بینندگان از طریق سایت آی‌فیلم ۲ یا اپلیکیشن مسابقه یکی از شرکت کنندگان را به عنوان منتخب مردمی انتخاب کنند. از این خواننده برگزیده مردمی در مراسم اختتامیه که روز ۱۸ خرداد برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

استعدادهای افغان چطور به «نواهنگ» رسیدند؟/ پایان مسابقه خوانندگی

محمودی درباره چالش‌های تولید این برنامه نیز عنوان کرد: ما «نواهنگ» را در شرایط سخت و فشرده‌ای ضبط کردیم اما موضوعی که برای خودم جالب به نظر می‌رسید حضور به موقع شرکت کنندگان در مسابقه بود. خیلی از آنها شاغل بودند و در شهرستان زندگی می‌کردند اما همیشه سر وقت خود را به تهران و سر ضبط می‌رساندند. اشتیاق آنها، ما را هم به عنوان گروه تولید برنامه ذوق‌زده می‌کرد.

تهیه کننده «نواهنگ» گفت: این برای اولین مرتبه است که در ایران مسابقه خوانندگی برای مهاجران افغانستانی ساخته می‌شود تا بتوانند توانایی‌های خود را محک بزنند. از این منظر، «نواهنگ» کار تازه و ویژه ای است که قبلاً مشابهش را نداشته‌ایم، برای خودمان هم ساخت چنین برنامه‌ای واقعاً تجربه خوب و ماندگاری بود.

روز سه شنبه ۱۸ خرداد، در مراسم اختتامیه ای که کانال آی‌فیلم ۲ شبکه آی‌فیلم برگزار می‌کند، با حضور ۴۸ شرکت کننده مسابقه و مقاماتی از نهادهای فرهنگی مرتبط با مهاجرین افغانستانی در ایران، جوایز سه برگزیده اول تا سوم اهدا می‌شود و البته برنامه‌های هنری جذابی هم با تهیه کنندگی خانم عاطفه خالدی آماده شده که حسن ختام این رویداد مهم هنری آی‌فیلم ۲ خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=39640

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا