موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

خواننده مسلمان ایرلندی از دنیای موسیقی خداحافظی می‌کند

به گزارش کامینگ سون موزیک: شینید اوکانر، خواننده سرشناس و مسلمان‌شده ایرلندی اعلام کرد پس از انتشار آخرین آلبوم خود در آینده نزدیک برای همیشه از دنیای موسیقی کناره می‌گیرد.

شینید اوکانر که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام شهدا صداقت را برای خود برگزیده، در صفحه رسمی‌اش در توییتر از بازنشستگی از دنیای حضور در کنسرت و انتشار آلبوم و ترانه در ۵۴ سالگی خبر داد. اوکانر نوشت: «سنم بالا رفته و خسته شده‌ام. پس از انتشار «هیچ کهنه‌کاری تنها نمی‌میرد» در ۲۰۲۲ دیگر کار موسیقی نمی‌کنم و برای معرفی آلبوم آخرم سفر و تور هم نمی‌روم.»

این خواننده قدیمی خود را به مبارزی تشبیه کرد که می‌داند چه زمان باید عقب بنشیند و افزود: «این نه یک خبر بد که خبری بسیار زیباست. ۴۰ سال است پا در این مسیر گذاشته‌ام و حالا وقت آن رسیده کنار بکشم و به رویاهای دیگر خودم فکر کنم.» او در عین حال از شرکت‌هایی که انتظار داشتند در تور معرفی کتاب زندگینامه‌اش «یادآوری‌ها» شرکت کند، عذر خواست. این کتاب اول ژوئن منتشر شد.

شهدا صداقت در ۱۹۶۶ به دنیا آمد و ۲۱ سال بعد با نخستین آلبوم خود «شیر و کبرا» به شهرت رسید. هر چند این بازخوانی ترانه «هیچ چیز شبیه تو نیست» پرینس در ۱۹۹۰ بود که شینید اوکانر را به تمام موسیقی‌دوستان دنیا شناساند. او در این مدت ۱۰ آلبوم انفرادی منتشر و در انبوه ترانه‌ها و آهنگ‌ها با دیگر هنرمندان همکاری کرد.

از جمله ویژگی‌های این خواننده سرشناس می‌توان به سر تراشیده او در اعتراض به درخواست‌های مدیران شرکت‌های موسیقی برای بلند کردن و زیباتر به نظر رسیدن اشاره کرد.

اوکانر در ۲۰۱۷ نام خود را به ماگدا دویت تغییر داد و یک سال بعد با گرویدن به دین اسلام نام شهدا صداقت را برای خودش برگزید. او در «یادآوری‌ها» از بخش‌های تاریک زندگی سخن گفته و حتی به بدرفتاری‌های مادرش هم اشاره کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=39614

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا