موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سوغاتی علی قمصری از تبریز شنیدنی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: علی قمصری آهنگ معروف «کوچه‌لر» را در خانه حیدرزاده‌ شهر تبریز نواخت.

علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که در قالب پروژه‌ «تار ایرانی» به تبریز سفر کرده است، آهنگ معروف «کوچه‌لر» را در خانه حیدرزاده‌ این شهر نواخت.

پروژه «تار ایرانی» به همت و ایده‌ علی قمصری و با محوریت تارنوازی طراحی شده است. قمصری در این پروژه به استان‌های مختلف کشورمان سفر می‌کند و در هر کدام از این سفرها در یکی از مکان‌های تاریخی به تارنوازی می‌پردازد که حاصل هر کدام از این سفرها و اجراها به صورت تصویری ضبط و منتشر می‌شود.

علی قمصری در تازه‌ترین سفر خود به تبریز رفته و در خانه حیدرزاده آهنگ معروفِ «کوچه لر» را نواخته است.

قمصری درباره اجرا در تبریز اینچنین نوشته است:

«اجرای تبریز را نمی‌توانستم با قطعه دیگری شروع کنم. به نظرم این ملودی و شعرش یکی از لطیف‌ترین عاشقانه‌های موسیقایی است. در لهجه‌ زیبای تبریزی‌ها ظرافت و کشش آواها به سمت نت های بالاتر وجود دارد. چیزی که با ریزها در ملودی «کوچه لر» ایجاد کردم.

در ادامه، پس از بداهه نوازی، چهارمضرابی از استاد بیگجه خانی نواختم که به نظرم یکی از دشوارترین قطعات مکتب تبریز است. الگوهای متنوع مضرابی آن با هر سبک دیگری در تارنوازی تفاوت دارد و اجرای تکیه‌ها همزمان با الگوی مضرابی برای هر نوازنده‌ای چالش زاست. اعتراف می‌کنم که خیلی آن را تمرین کرده‌ام.

عزیزان همراه در تبریز خیلی برای هماهنگی ضبط در بازار زحمت کشیدند. با وجود داشتن مجوز نیروی انتظامی ما را منع کردند تا تار ایرانی، سهمش از تبریز، خانه زیبای حیدرزاده باشد.»

برای تماشای قطعه «کوچه لر» اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=39572

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا