موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

به وضعیت هنرمندان موسیقی رسیدگی کنید

به گزارش کامینگ سون موزیک: پیمان بزرگ‌نیا (پژوهشگر موسیقی نواحی و سرپرست گروه سازینه) با انتشار نامه‌ای، از وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به وضعیت معیشتی هنرمندان موسیقی نواحی رسیدگی کند.

پیمان بزرگ‌نیا (پژوهشگر موسیقی نواحی و سرپرست گروه سازینه) با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ارشاد از او و دیگر مسئولان خواست به اوضاع معیشتی هنرمندان موسیقی نواحی رسیدگی کنند.

متن نامه پیمان بزرگ‌نیا به قرار ذیل است:

«جناب آقای عباس صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام

موسیقی نواحی یا موسیقی اقوام ایرانی، بخش جدایی‌ناپذیری از فرهنگ ایرانی است که با گذر از هزارتوی زمان و با وجود همه تنگناهایی که در دوره‌های گوناگون با آن روبه‌رو بوده، این سرمایه ملی را نسل‌ به‌ نسل و سینه‌ به‌ سینه نگاه داشته است.

هنرمندان موسیقی نواحی که به دلیل بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان از بخت چهره شدن و آوازه یافتن همچون دیگر چهره‌های موسیقی امروز برخوردار نیستند، غریبانه و بدون پشتیبانی درخور، همچنان پاس‌دار نغمه‌های موسیقی بومی در جای‌جای ایران‌زمین هستند. این هنرمندان بی‌ادعا اکنون در شرایط دشوار اقتصادی با تنگنای نیازهای نخستین همانند دارو، درمان، خوراک و پوشاک روبه‌رو شده‌اند. از این رو خواستار توجه بیشتر مسئولان برای گذران زندگی خود هستند.

دغدغه‌های روزمره چند سالی است که انتقال هنر موسیقی نواحی به نسل‌های آینده را با خطر روبه‌رو ساخته است. اکنون خطر از میان رفتن این نسل هنرمند و نابودی هنر ملی موسیقی نواحی احساس می‌شود. از این رو از شما و سایر مسئولان درخواست می‌شود بی‌درنگ به وضعیت زندگی این هنرمندان رسیدگی کنند.»

گفتنی است هنرمندان موسیقی نواحی کشور که همواره از محدودیت‌ها و مشکلات بسیار رنج می‌برند، با شیوع بیماری کرونا از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون وضعیت بغرنج‌تری پیدا کرده‌اند و این در حالی است که حمایت‌های جدی و مثمر ثمری از آن‌ها صورت نگرفته است.

این نامه در قالب کارزاری برای امضای نامه درخواست ارائه شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر به آن بپیوندند:

https://www.karzar.net/musicians

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=39187

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا