آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آلبوم «سرانجام گاهی» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «سرانجام گاهی» مجموعه‌ای با اشعار احمدرضا احمدی است که به مناسبت زادروز این شاعر معاصر منتشر شده است.

آلبوم اشعار احمدرضا احمدی با صدای او و موسیقی اردوان وثوقی به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد این شاعر بزرگ منتشر شد

این آلبوم به تهیه‌کنندگی موسسه مردم نهاد مهرگیتی ساخته شده و چاپ وانتشارآن توسط استودیو صبا صورت گرفته است. تمامی عواید حاصل از فروش این اثر توسط موسسه مهرگیتی به مدرسه‌سازی در مناطق کمتر برخوردار کشور اختصاص خواهد یافت.

ضا اسمعیلی (عضو هیئت مدیره مهرگیتی) در این خصوص اظهار داشت: ضمن تبریک تولد استاد احمدی عزیز باید گفت افتخار بزرگی است که این اثر فاخر فرهنگی توسط مهرگیتی انتشار یافته تا ضمن کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، عواید فروش آن به ساخت مدارس مناطق کمتر برخوردار نیز کمک کند. موسسه مردم نهاد مهرگیتی یک موسسه نیکوکارانه است که با همراهی خیرین عزیز تا کنون بیش از ۳۶۰ مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته است.

اردوان وثوقی (آهنگساز و تنظیم‌کننده) این اثر نیز در خصوص تهیه این آلبوم گفت: ساخت موسیقی بر روی شعر و صدای شاعری همچون احمدرضا احمدی برای من مسئولیتی تاریخی، انتخابی دشوار و بختی بلند بود. از این رو لازم می‌دانم پاره‌ای توضیحات درباره ساخت این آثار ارائه دهم: برای حفظ نقش تاریخی صدای شاعر و اصالت اشعار، تن صدای شاعر و روایت اشعار را موضوع اصلی ساخت موسیقی قرار دادم و از آهنگسازی مستقل فاصله گرفتم. انتخاب بر آن گذاردم که همه امکانات صدا را در خدمت شعر و صدای شاعر بگذارم تا به محصول شنیداری واحدی برسیم و شعر یا موسیقی تحت الشعاع یکدیگر قرار نگیرند و به نوعی به موسیقی شعر دست یابیم». وی در ادامه افزود: «پروژه ساخت موسیقی این اثر بسیار سخت گیرانه و با کیفیت بود، به طوری که ضبط تمامی سازها و گروه کر به صورت زنده انجام شد. یک گروه ۸۰ نفره در تهیه موسیقی این اثر همکاری کردند از جمله گروه کر فلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین گروهای کر در کشور هستند.

احمدرضا احمدی، شاعر معاصر، ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۱۹ در کرمان به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۶ با خانواده به تهران کوچ کرد. او در سال ۱۳۴۳ به همراه نادر ابراهیمی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و چند تن دیگر گروه ادبی «طرفه» را با هدف دفاع از هنر موج نو تأسیس کرد. احمدرضا احمدی مهر ماه ۱۳۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد. تدوین ردیف موسیقی ایرانی، آوازهای محمدرضا شجریان، شعرخوانی و ضبط صدای شاعران مهم و… از جمله فعالیت‌های وی در کانون بوده است. او از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت. نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. احمدی پس از آن به یکی از شاعران تاثیرگذار معاصر بعد از نیما و شاملو در میان شاعران پس از خود مبدل شد. او همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. از احمد رضا احمدی بیش از ۱۸ مجموعه شعر، ۱۵ کتاب برای کودکان، دکلمه اشعار خودش در کاست یادگاری و اشعار حافظ، نیما، سهراب سپهری و شاعران معاصر منتشر شده است. در سال ۱۳۷۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت احمدرضا احمدی، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد. در سال ۱۳۸۵ به عنوان شاعر برگزیده پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد و در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=38815

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا