موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

روایت‌گری میرجلال‌الدین کزازی در یک آلبوم موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «کیومرس نامه» به آهنگسازی مسیح تحویلداری، روایت میرجلال‌الدین کزازی و خوانندگی حسین علیشاپور در پاسداشت فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی به‌زودی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

«کیومرس نامه» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار تولید شده در حوزه موسیقی است که با استفاده از مضامین شاهنامه فردوسی به آهنگسازی مسیح تحویلداری، روایت میر جلال‌الدین کزازی و خوانندگی حسین علیشاپور در دسترس شنوندگان قرار خواهد گرفت.

مسیح تحویلداری در توضیح این آلبوم نوشته است: «کیومرس‌نامه از شاهنامه می‌گوید، از کیومرس، نخستین شاهِ شاهنامه و نخستین انسان فره‌مند ایرانی. کیومرس‌نامه برآمده از همدلی و عشق پدیدآورندگان آن است به هویت و فرهنگ ایران‌زمین که با حضور فرزند راستین فردوسی، استاد میر جلال‌الدین کزازی، گران‌سنگ گشته است. امید که این اثر که در سالروز بزرگداشت فردوسی بزرگ معرفی می‌شود، قدمی در راستای گسترش فرهنگ و هویت ملی باشد.»

روایت‌گری میرجلال‌الدین کزازی در یک آلبوم موسیقی/«کیومرس» که بود؟

وی پیش از این نیز درباره پروژه «کیومرس نامه» گفته بود: کیومرس در شاهنامه فردوسی نخستین پادشاه ایران است که از داستانی جالب توجه برخوردار است. همین شخصیت برای من دستاویز ارائه طرحی موسیقایی شد که به زودی مراحل تولید آن را در قالب یک آلبوم آغاز خواهم کرد. داستان کیومرس به نوعی اولین داستان شاهنامه است که من تلاش دارم برای موسیقی آن شرایطی را فراهم کنم که طیف گسترده‌تری از مخاطبان با مفاهیم عمیق آن آشنایی پیدا کنند. فضایی که این بار یک راوی در کنار خواننده، داستانی از شاهنامه را روایت می‌کنند. تصور می‌کنم این اثر هم در وجوه موسیقایی و هم در وجوه معنایی می‌تواند برای مخاطبان دارای تفاوت‌های زیادی باشد.

این نوازنده تار که در کارنامه کاری خود همکاری با بسیاری از آهنگسازان و هنرمندان صاحب نام موسیقی کشورمان را به ثبت رسانده، توضیح داد: طی سال‌های اخیر آثار زیادی در حوزه شاهنامه تولید شده اما باید بپذیریم که بسیاری از این آثار در شرایطی به مخاطبان ارائه می‌شوند که شاید فهم آن‌ها کار دشواری باشد. اتفاقاً به همین انگیزه بود که تلاش کردم با استفاده از یک آنسامبل از سازهای ایرانی و ضرب زورخانه شرایط اجرا را به سمتی هدایت کنم که شنونده در مواجهه با این گونه آثار بتواند از اول تا آخر، داستان را با هیجان و لذت پیگیری کند. این فضای فکری در حوزه موسیقایی کار نیز به دقت سنجیده شده است. یعنی ما با در نظر گرفتن یک ارکستر متشکل از سازهای ایرانی و بهره‌مندی از جاذبه‌های موسیقایی کار را در چارچوبی قرار دادیم که امیدوارم بتواند موردتوجه شنوندگان قرار گیرد.

روایت‌گری میرجلال‌الدین کزازی در یک آلبوم موسیقی/«کیومرس» که بود؟

میرجلال الدین کزاری راوی، مسیح تحویلداری آهنگساز، حسین علیشاپور خواننده، فربد یداللهی طراحی و اجرای سازهای کوبه‌ای، پوریا شیوا فرد نوازنده نی، علیرضا دریایی و حسنا پارسا نوازندگان کمانچه، راضیه نظری نوازنده مُراژ، آفرین نظری نوازنده قانون، فاطمه دهقانی نوازنده عود، مسیح تحویلداری و کس را منصور نوازندگان تار و مهدی سالک اردستانی صدابردار گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند که توسط انتشارات «نی داود» در دسترس شنوندگان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=38417

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا