موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

انتخاب «مادرم ایران» برای جشنی بین‌المللی

به گزارش کامینگ سون موزیک: «مادرم ایران» اثر علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی در پکن به مناسبت جشن پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و چین اجرا می‌شود.

مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» مشهور‌ترین سالن اپرا، تئاتر، و کنسرت کشور چین حق اجرا و ضبط ویدیویی ۲ اثر از مجموعه «مادرم ایران» اثر علی رهبری را به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین ایران و چین خریداری کرد.

اثر این آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی قرار است در مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» که به سالن «تخم مرغی» نیز مشهور بوده و یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین معماری و مهندسی روز جهان را داراست، اجرا شود.

این ۲ پوئم سمفونی «مادرم ایران» با ارکستر سمفونیک مرکز ملی هنری در تاریخ سوم و چهارم مرداد اجرا خواهند شد.

علی رهبری تاکنون ۳ آلبوم «مادرم ایران» را توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه کرده و در حال حاضر مشغول ضبط آلبوم‌های چهارم و پنجم این مجموعه به نام‌های «چنین گفت زرتشت» (حدود یک ساعت)، «غمنامه پارسی» (حدود یک ساعت و نیم) و «بلبل‌های پارسی» (حدود۲۵ دقیقه) برای برادران سعیدی ۲ خواننده جوان اصفهانی است.

علی رهبری که در دنیا به عنوان رهبر ارکسترسمفونیک شهرت پیدا کرده در اصل رشته اولش آهنگسازی بوده و موسیقی ملی و از دوران کودکی تا نوجوانی در کنار موسیقی غربی در حوزه موسیقی سنتی نزد استاد رحمت اله بدیعی آموزش کامل ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی را طی کرده و آثار او با بُن مایه موسیقی سنتی ایران نوشته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=38375

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا