آلبومآلبوم ایرانموسیقی

آلبوم اینسترومنتال “سرآغاز” از حسین رودگر آملی منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیکحسین رودگر آملی متولد ۱۳۶۶ در شهرستان آمل است و موسیقی را از سال ۱۳۸۴ به طور حرفه‌ای آغاز کرده است. وی از محضر استادانی چون حسن رنجبر در گیتار اسپانیش و فرهاد مجذوب در گیتار الکتریک بهره جست. در رزومه این مدرس و نوازنده گیتار، همکاری در آلبوم‌های “خلوت دل”، “روزهای تردید” و “مرا ببوس” محسن مرعشی؛ به عنوان آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده گیتار پاپ و الکتریک نیز دیده می‌شود. رودگر پیش از این چند قطعه ترانه در ژانر پاپ نیز با صدا و آهنگسازی خود منتشر کرده است.

این آهنگساز جوان در مورد آلبوم “سرآغاز” توضیح داد: این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است و به صورت بی‌کلام یا اینسترومنتال ضبط شده که محوریت تمامی قطعات آن را ساز گیتار برعهده دارد.

وی افزود: آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی گیتار تمامی قطعات آلبوم را خودم بر عهده داشتم که امیدوارم رضایت مخاطب امروز را جلب کند.

این مدرس گیتار ادامه داد: در تهیه قطعات این آلبوم سعی شده تا بدون محدودیت در سبکی خاص، گیتار در کنار سازهای مختلف قرار گیرد و ایده‌های صاحب اثر را بدون هیچ کم و کاستی بیان کند.

آهنگساز آلبوم “سرآغاز” در مورد محتوای آثارش بیان داشت: در انتخاب موضوع آهنگ‌ها، طیف وسیعی از سلایق و دیدگاه‌ها در نظر گرفته شده که خود می‌تواند نشان‌دهنده نوعی احترام به شنونده و مخاطبین باشد.  موضوعاتی نظیر حس حرکت، سر زندگی و شروعی رویایی، حس عاشقانه و رمانتیک، حس شادی و خوشحالی، مرور خاطرات خوب و بد گذشته، روبرو شدن و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره زندگی و امید به آینده و حتی خود را در عالم برزخ تصور کردن را می‌توان در قطعات این آلبوم شنید.

رودگر قطعات آلبوم خود را اینگونه تشریح کرد: اولین قطعه این آلبوم “سرآغاز” است که ریتمیک، پر سر و صدا و با سرعتی نسبتاً بالا است و بیان‌کننده شروعی طوفانی، پر جنب و جوش و رویایی است. در ادامه قطعاتی چون “شادی”، “پرواز” و “تابستان”؛ حسی مثبت همراه با خوشحالی را بیان می‌کنند. قطعاتی مانند “دلتنگی” و “خاطرات”، حسی عاشقانه را همراه با مرور اتفاقات گذشته و حسرت گذشتن آن بیان می‌کنند. قطعه “روزهای سخت” و “امید به …” ، به ترتیب روایت‌گر زندگی روزمره انسان‌ها، مواجه شدن با مشکلات و سختی‌ها، ناامید نشدن و ادامه دادن است. ادامه به آینده‌ای بهتر. قطعه “بزم عاشقانه” که آهنگی با ریتم شش هشتم است، تم و لهجه‌ای ایرانی دارد که رقص و پایکوبی را به سبک ایرانی اصیل و با وقار به نمایش می‌گذارد. در پایان قطعه “برزخ” که ورود نوازنده از این دنیا را به عالم برزخ به تصویر می‌کشد، همراه با اتفاقات درون آن و انتهایی نامعلوم.

آلبوم “سرآغاز” توسط شرکت آوای برگریزان منتشر شده و حامد محمدی؛ نوازندگی پیانو و سازهای الکترونیک، ابراهیم اکبری صدابرداری، میکس و مسترینگ و امید حامدی عکس و طراحی کاور آلبوم را بر عهده داشته‌اند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3836

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا