موسیقی جهان

اسپاتیفای از سال ۲۰۲۰ تبلیغات سیاسی را ممنوع می‌کند

به گزارش کامینگ سون موزیک: در نوامبر سال ۲۰۲۰ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. اسپاتیفای سرویس پخش استریم موسیقی با ممنوع کردن تبلیغات سیاسی قصد دارد جلوی پخش اخبار و اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده را در این انتخابات بگیرد.

گسترش اطلاعات و اخبارغلط و نادرست پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ نگرانی‌ها را برانگیخته است.

اسپاتیفای Spotify تبلیغات سیاسی را در سال آینده میلادی به دلیل این نگرانی‌ها قطع می‌کند. مسئولین اسپاتیفای گفتند این شرکت در حال حاضر قادر به بررسی و تایید محتوای تبلیغات سیاسی نیست، بنابراین فروش تبلیغات سیاسی در اوایل سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق در خواهد آمد.

هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد میزان درآمد اسپاتیفای از طریق تبلیغات سیاسی در دسترس نیست اما دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه و سناتور برنی ساندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات‌ها در این سرویس موسیقی تبلیغات سیاسی کرده‌اند.

اسپاتیفای یک شرکت سوئدی است و در سراسر دنیا ۱۳۰ میلیون عضو دارد. این سرویس استریم موسیقی به ویژه بین جوانان آمریکایی شناخته شده است و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند از طریق این سرویس به رای‌دهندگان جوان آمریکایی دسترسی پیدا کنند. بسیاری از کاربران در ایالات متحده آمریکا از تبلیغات رایگان این سرویس استفاده می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ اینترنتی واکنش متفاوتی به تصمیم اسپاتیفای مبنی بر قطع تبلیغات سیاسی در سال ۲۰۲۰ نشان داده‌اند.

سرویس پیام کوتاه توییتر تا حد زیادی تبلیغات سیاسی را محدود کرده است. گوگل هم در ماه نوامبر اعلام کرد که به تبلیغات سیاسی هدفمند فقط بر اساس معیارها و مشخص شدن سن‌، جنس یا آدرس کدپستی اجازه داده می‌شود.

اما فیس‌بوک می‌خواهد همچنان به پخش تبلیغات سیاسی اجازه بدهد. این شبکه آنلاین استدلال می‌کند که کاربران و روزنامه‌نگاران باید تبلیغات را بر اساس واقعی بودن نشان دهند.

اسپاتیفای به‌طور رسمی در ۷ اکتبر ۲۰۰۸ در سوئد راه‌اندازی شد.

کاربران با پرداخت هزینه‌عضویت ماهانه می‌توانند از خدمات این سرویس استفاده کنند. این سرویس استریم در اکثر کشور‌های اروپایی، آمریکای شمالی و برخی کشور‌های آفریقایی و آسیایی فعال است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3816

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا