موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

با نظارت روی آموزش موسیقی به فکر نسل های بعدی باشیم

به گزارش کامینگ سون موزیک: دو تن از داوران کارت صلاحیت تدریس معتقدند برخی مدرسین در آموزش کوتاهی می کنند و توجهی به پیشرفت شاگرد ندارند و باید با نظارت روی آموزش موسیقی به فکر نسل های بعدی بود.
دو تن از داوران کارت صلاحیت تدریس معتقدند برخی مدرسین در آموزش کوتاهی می کنند و توجهی به پیشرفت شاگرد ندارند و باید با نظارت روی آموزش موسیقی به فکر نسل های بعدی بود.

آزمون صلاحیت تدریس از سال گذشته توسط خانه موسیقی ایران برگزار می شود. بهره گیری از چندین استاد مجرب که سال ها نه تنها در حوزه اجرا که در حوزه تدریس موسیقی فعالیت داشته و با زوایای مختلف امر تدریس موسیقی به عنوان یکی از پیچیده ترین فعالیت های موسیقی آشنا هستند، منجر پربار شدن این آزمون ها شده است. همزمان با شیوع ویروس کرونا این آزمون ها بطور مستمر و بصورت آنلاین برگزار می گردد تا خللی در امر صدور کارت صلاحیت تدریس خانه موسیقی ایجاد نگردد. در همین راستا بر آن شدیم تا نظر برخی از استادانی که در ماه های اخیر در آزمون صلاحیت تدریس با خانه موسیقی همکار بودند را جویا شویم.

 

 

همایون رحیمیان: در برخی آموزشگاه ها مسئله آموزش صحیح و آکادمیک انجام نمی شود

همایون رحیمیان، نوازنده و مدرس پیشکسوت ویولن در خصوص وضعیت آزمون های صلاحیت تدریس گفت: با توجه به نظارت خانه موسیقی در مورد دادن مجوز تدریس به مدرسین دارای صلاحیت و دقت عمل داوران بدون شک بهترین راهکار جهت کنترل مدرسین آموزشگاه های موسیقی بوده و خواهد بود. با تجربه ای که طی سال های متمادی در زمینه آموزش موسیقی در آموزشگاه دارم مواردی را مشاهده می کنم که متاسفانه در بعضی از آموزشگاه ها مسئله آموزش صحیح و آکادمیک انجام نمی شود و مدرسین بسیار در آموزش کوتاهی می کنند و توجهی به پیشرفت شاگرد ندارند.

حسین رضایی نیا: باید با نظارت روی آموزش به فکر نسل های بعدی باشیم

حسین رضایی نیا، نوازنده و مدرس ساز های کوبه ای پیرامون وضعیت تدریس موسیقی در کشور گفت: تدریس موسیقی در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد. در ساز دف که با دیگر همکارات صلاحیت تدریس مدرسان را بررسی می کنیم باید بگویم که اکثر افراد در تئوری و ریتم مشکل دارند. بسیاری از اصطلاحات را نمی دانند، نمی شناسند و اصولا معلم هایشان این موارد را آموزش ندادند و در کل باید بگویم درک ریتم خوبی ندارند.

وی درباره راهکارهایی برای بهبود وضعیت آموزش موسیقی نیز گفت: بنظر من باید برای کسانی که متقاضی کارت صلاحیت تدریس هستند باید ورکشاپ هایی در خانه موسیقی برگزار شود تا دوره هایی را بگذرانند. این امروز بسیار لازم است و امیدوارم پس از بهبود شرایط کرونا این ورکشاپ ها برگزار شود.

رضایی نیا در خصوص نقش خانه موسیقی در برگزاری آزمون ها گفت: نقش خانه موسیقی بسیار ارزنده است و باید از دست اندرکاران خانه موسیقی تشکر کرد زیرا اخذ کارت صلاحیت تدریس به مدرسان انگیزه ی بیشتری برای کار می دهد. البته نباید از سر دلسوزی داوران همه افراد کارت صلاحیت تدریس دریافت کنند چرا که باید به فکر نسل های بعدی باشیم که سوادی را درست بیاموزند.

وی افزود: باید جلوی بسیاری از آموزش ها را بگیریم. کسانی هستند که شش ماه یا یک سال دف زده اند و به خودشان اجازه می دهند درس بدهند! با اینکه مدرسان حرفه ای تجربه چندین سال نوازندگی شان را در میان می گذارند. الان می بینیم افرادی بدون هیچ رزومه ی اجرایی -چه در آلبوم چه روی صحنه- اقدام به تدریس می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=38010

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا