موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

قاسم افشار از حال ناخوش موسیقی گفت

به گزارش کامینگ سون موزیک: قاسم افشار معتقد است که فضای موسیقی در رادیو و تلویزیون خیلی رضایت بخش نیست و به همین دلیل هم سال‌هاست که با این رسانه‌ها همکاری ندارد.

قاسم افشار از خوانندگان سرشناس موسیقی پاپ که قطعه “آی آدما” و ” خلیج فارس” او برای همگان آشناست، درباره فعالیت‌های خود در این روزها گفت: آهنگی آماده کرده‌ایم که بعد از ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی منتشر خواهد شد‌. همچنین در تلاشیم تا ریمیکسی ۶ دقیقه‌ای از بهترین آثار نوستالژی خودم آماده کنیم.

وی در ادامه درباره اوضاع موسیقی در این روزها بیان کرد: متأسفانه حال موسیقی این روزها خوب نیست و روز به روز هم بدتر می‌شود. این حال بد شامل تنظیم‌ها، صداها، ترانه‌ها و ملودی‌هاست. شعرها بسیار شبیه هم شده‌اند، ملودی‌ها دم دستی‌اند و محصول نهایی، موسیقی سالمی نیست.

این خواننده پیشکسوت اظهار کرد: اگر فضای مجازی وجود نداشت و اگر آنالوگ‌ها به دیجیتال تبدیل نمی‌شدند، شاید دیگر ۸۰ درصد از آثار فعلی را در بازار نمی‌شنیدیم.

وی راهکارهای کمک به این مشکل را اینگونه تشریح کرد: موسیقی خوراک روح است؛ متأسفانه موسیقی‌های الان ضعیف و بی‌دفاع‌اند. خوراک فرهنگی را باید مدیریت کلان فرهنگی به جامعه منتقل کند. این به همت مدیران بستگی دارد تا کاری کنند که همه آثار شنیده شوند. وقتی بهترین کار تولید، اما شنیده نشود، اتفاق خاصی برای آینده آن هنرمند نمی‌افتد. بنابراین باید به سلیقه و گوش مردم احترام گذاشت و به آنها کمک کرد تا آثار فاخر بشنوند.

افشار که به تازگی در ویژه برنامه «جشن رمضان» حضور یافت و اجرای قطعات خلیج فارس، هم قسم و خورشید او در این برنامه بسیار مورد استقبال قرار گرفت، درباره دعوت به جشن رمضان و حضور در آن گفت: من هرسال در برنامه جشن رمضان اجرا کرده‌ام. پیشنهاد می‌کنم که برای شادکردن مردم روزه‌دار، هر خواننده را با گروهش دعوت کنند تا او هم بتواند زنده اجرا کند.

وی افزود: در کشورهای دیگر این کار مرسوم است. به نظرم در جشن رمضان یا برنامه‌های مناسبتی دیگر می‌توانند برای خوشحالی مردم خواننده را با گروهش دعوت کنند.

افشار در پاسخ به اینکه اجرا در جشن رمضان استودیویی با اجرا در جشن رمضان‌های سال‌های گذشته که مردم حضور داشتند، چه تفاوت‌هایی داشت، گفت: زمانی که با مردم رو به رو هستیم طبیعتاً اجرا لذت بیشتری دارد. ما سال‌های گذشته به صورت یکجا از ۲ هزار نفر و شاید هم بیشتر، انرژی مثبت دریافت می‌کردیم. همچنین ابتدا اجرای تلویزیونی را به اتمام می‌رساندیم و بعد از آن به مدت چند دقیقه برای مردم می‌خواندیم. امسال این اتفاق نیفتاد که البته این جدایی به نفع خود مردم و ما بود.

این خواننده در ادامه با انتقاد به وضعیت کنونی شورای موسیقی سازمان صدا و سیما بیان کرد: متأسفانه فضای رادیو و تلویزیون خیلی رضایت بخش نیست، اصول ارزیابی و رصد آثاری که مجوز دریافت می‌کنند شفاف و توجیه کننده نیست به همین دلیل سال‌هاست که با تلویزیون همکاری ندارم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=37630

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا