موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آثار زنده یاد استاد محمدرضا لطفی منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجموعه آثار زنده‌یاد محمدرضا لطفی (موسیقیدان و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی) در قالب یک کتاب همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

مجموعه آثار زنده‌یاد محمدرضا لطفی همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند برجستۀ موسیقی ایران منتشر شد.

این مجموعه شامل تمامی پیش‌درآمدها، رنگ‌ها، چهارمضراب‌ها، تصانیف و قطعات ضربی است که توسط هوشنگ فراهانی، گردآوری، آوانگاری شده‌اند.

هوشنگ فراهانی در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب در توضیحی در جزئیات و انتشار این اثر می‌نویسد:

«نگارش این آثار از سال ۱۳۸۵ به درخواست استاد محمدرضا لطفی و زیر نظر ایشان آغاز و تا سال ۱۳۹۲ به پایان رسید. درگذشت نابهنگام استاد محمدرضا لطفی در آستانه انتشار این اثر، موجب تأخیری طولانی در انتشار این کتاب گردید.

این مجموعه هم اکنون با اضافات و توضیحاتی در مورد چندین دهه فعالیت‌های مستمر گروه موسیقی شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شده است. آثاری که در قالب سرودها و تصانیفی تحت عنوان «چاووش» یادآور بخش‌هایی از تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی ایران بوده است که به نوعی دگردیسی تازه‌ای در بیان موسیقی ایران پدید می‌آورد.

نگارش برخی قطعات نایاب و منتشرنشده و نظارت محمدرضا لطفی بر روند نگارش تا سال ۱۳۹۲ از ویژگی‌های مهم این مجموعه مکتوب به شمار می‌رود. »

«مجموعه آثار استاد محمد رضا لطفی» در ۵۵۲ صفحه در قطع رحلی به کوشش و آوانگاری هوشنگ فراهانی توسط انتشارات چکاد هنر منتشر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=37583

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا