موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

تیتراژهای رمضان، راهکاری برای فرار خواننده ها از قرنطینه

به گزارش کامینگ سون موزیک: تلویزیون همواره در مناسبت‌های خاص همانند نوروز و رمضان برنامه‌هایی را تدارک می بیند که تیتراژهای آنها به علت گسترده بودن بینندگانشان، موقعیت‌ خوبی را برای خواننده ها فراهم می کند. اکنون هم که فعالیت‌های موسیقایی همچون برگزاری کنسرت به دلیل شیوع کرونا بیش از یک سال است که تقریبا تعطیل شده، تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی عرصه مناسبی برای برقراری ارتباط دوباره با مخاطب یا معرفی چهره‌های جدید است.

در برنامه های رمضان ۱۴۰۰، ترکیبی از خواننده های قدیمی با چهره هایی که در پی شناساندن خود به مخاطبان هستند را مشاهده می کنیم. در میان قدیمی ها، خواننده هایی چون محسن چاوشی، سالار عقیلی، حجت اشرف زاده و حمید حامی دیده می شوند که پیشتر هم کارهایی را برای تیتراژها و سریال‌های رمضان ارائه داده‌اند.

حجت اشرف زاده و سالار عقیلی؛ همچنان پُرکار

برنامه «دعوت» با صدای دو خواننده پرکار که پیش از این نیز تجربه حضور در برنامه‌های رمضان را داشته‌اند به روی آنتن می‌رود؛ حجت اشرف زاده در تیتراژ اولیه و صدای سالار عقیلی به صورت مناجاتی عارفانه‌.

قطعه‌ای که حجت اشرف زاده اجرا کرده است، در قالب یک عاشقانه ساخته شده که با شعری از احمد امیرخلیلی، آهنگسازی حجت اشرف‌زاده و تنظیم کمال صداقت همراه شده است.

حجت اشرف زاده در سال ۹۸ نیز تیتراژ سریال رمضانی «از یادها رفته» را با غزلی از شفیعی کدکنی اجرا کرده است. اشرف زاده سال ۹۷ تیتراژ برنامه «جشن رمضان» را برای شبکه تهران خوانده است. او همچنین در سال ۹۵ تیتراژ ویژه برنامه‌های رمضان «عقیق» از شبکه پنج سیما و «شب‌های شیدایی» از شبکه دوم سیما را برعهده داشته است.

صدای سالار عقیلی هم بارها در تیتراژ سریال ها شنیده شده است. این هنرمند در رمضان سال ۹۸ تیتراژ سریال «برادر جان» را خواند.

صدای محسن چاوشی بر ۲ برنامه رمضان ۱۴۰۰

محسن چاوشی دیگر خواننده پرکار کشور در حوزه تیتراژ است که صدای او در سریال «شهرزاد» هنوز در خاطرها باقی مانده است.

او رمضان امسال با برنامه های «مثل ماه» در شبکه سه سیما (تیتراژ پایانی) و «پس از زندگی» برای شبکه چهار سیما همکاری دارد.

این خواننده سال ۹۹ هم تیتراژ ویژه برنامه افطار شبکه سوم ـ «مثل ماه» ـ را خوانده بود و در سال ۹۸ هم تیتراژ سریال «دلدار» که از شبکه دو سیما پخش شد را اجرا کرد.

حمید حامی؛ خواننده ای که از تیتراژ شروع کرد

سریال رمضانی «بچه مهندس» با صدای حمید حامی و آهنگسازی و تنظیم سعید رضایی و شعر حسین غیاثی به روی آنتن می‌رود.

از جمله عوامل موسیقی این سریال می‌توان به محمدرضا اعتقادی فلوت، وحید فرجی پور هارمونیکا، رسام لردکانی گیتار، فرهاد شفیع زاده دودوک، سهیل بهنام و اشکان فخاری ویولا، حامد قائم مقامی و محسن قهرمانی ویولن اشاره کرد.

حمید حامی در سال‌های فعالیت در حوزه خوانندگی علاوه بر آلبوم‌های مستقلی که ارائه داده است، همواره در تیتراژها حضوری فعال داشته؛ او آثاری را در فیلم‌های سینمایی نظیر سام و نرگس، گل یخ، هدف اصلی و در مجموعه‌های تلویزیونی مردان کوچک، جوانی، سلام و با من حرف بزن خوانده‌ است.

در حقیقت می توان گفت حامی خوانندگی را با اجرای تیتراژ برنامه های تلویزیونی آغاز کرده است. او در سال ۷۷ با قطعه‌ای برای جشن عاطفه‌ها و سپس فیلم سینمایی فالگیر خود را به عنوان خواننده به مخاطب معرفی کرد و پس از آن اولین آلبوم رسمی خود را با نام «حامی» به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی در سال ۱۳۷۹ روانهٔ بازار کرد.

گرشا رضایی در کنار چاوشی برای افطار می خواند

ویژه برنامه افطار شبکه سه با عنوان «مثل ماه» علاوه بر محسن چاوشی یک خواننده دیگر ه دارد، صدای گرشا رضایی در تیتراژ ابتدایی این برنامه شنیده می شود.

این خواننده که در سال‌های اخیر خود را به جامعه موسیقی معرفی کرده است و سابقه همکاری با برنامه‌هایی چون سریال های «شرم» و «دولت مخفی» و همچنین برنامه «سریالیست» را دارد.

امین بانی و «آدم‌های خوب شهر»

این روزها برنامه «آدم‌های خوب شهر» با صدای امین بانی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این خواننده در سال ۹۷ و پس از اجرای قطعه ای در سریال «شهرزاد» به شهرت رسید و پس از آن بیشتر در اجرای تیتراژهای برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی شنیده شد. بانی اجرای تیتراژ سریال «از سرنوشت» را عهده دار بوده است و خواندن در سینمایی «شبی که ماه کامل شد» نیز در پرونده کاری او دیده می شود.

دست در دست و حامد فقیهی

شبکه دو سیما برنامه شبانگاهی «دست در دست» را با صدای حامد فقیهی ـ خواننده شیرازی ـ روانه آنتن می کند.

حامد فقیهی از خوانندگان کمتر شناخته شده‌ای است که امسال با تلویزیون همکاری داشته است و این حضور در برنامه ماه رمضان می‌تواند فرصتی برای معرفی بیشتر او باشد. فقیهی پیشتر با موزیک خنده در برنامه خندوانه و همچنین برنامه های فرمول یک، حالا خورشید، ساعت ۲۵ و … اجرا کرده است. صدای او در برنامه های تلویزیونی شبکه فارس هم شنیده شده است.

صدای خواننده‌ای جوان بر روی «یاور»

سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی این روزها از شبکه سه سیما، پخش می شود و قطعه تیتراژ آن با عنوان «رفیق» توسط خواننده ای جوان و تازه کار به نام رئوف مکرم با ترانه‌ای از مهرزاد امیرخانی خوانده شده است؛ آهنگساز این قطعه هم علیرضا افشار و معین طیبی هستند.

فریدون شهبازیان آهنگساز موسیقی متن سریال یاور است.

رعد و برق و خواننده محلی ترکمن

موسیقی تیتراژ سریال «رعد و برق» با آهنگسازی سید محمد میرزمانی و صدای یک هنرمند ترکمن به نام محمد ایری پخش می شود.

همچنین دیگر عوامل موسیقی این سریال شامل حسین میرزمانی دستیار آهنگساز، شهرام رکوعی فلوت، مهدی مرتضایی سنتور، هورن حسین میرزایی، مرتضی عابدی سازهای کوبه‌ای، میثم مروستی و علیرضا دریایی و محمد امین اطایی ویولن، بهنام صبوحی پیانو، گیتار، گیتار باس هستند.

احضار؛ سریالی بدون خواننده

موسیقی بی کلام «احضار» را آریا عظیمی نژاد ـ آهنگساز مجموعه سریال های «پایتخت» ـ ساخته است. او تاکنون آهنگساز حدود ۴۰ سریال تلویزیونی بوده است که در میان آنها کارهای ماورایی از جایگاه ویژه ای هم برخوردار بوده است.

دستیار آهنگساز محمد جعفری، ویولن علی جعفری پویان و رابین نورانی وطنی، ویولا دانیال جورابچی و ویولنسل مهرداد عالمی دیگر عوامل موسیقی این سریال بوده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36963

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا