موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سالار عقیلی از تازه‌ترین آثارش در سال 1400 خبر می‌دهد

به گزارش کامینگ سون موزیک: خراسان نوشت: در طول یک‌سال و چندماه گذشته که کرونا کنسرت‌های موسیقی را به تعطیلی کشانده، سالار عقیلی متوقف نشده است.

او با انتشار آلبوم موسیقی، تک‌آهنگ و اجرای چندین کنسرت آنلاین در سالی که گذشت، جزو پرکارترین خواننده‌های کشور به شمار می‌آید. خواننده آثار به‌یادماندنی «معمای شاه»، «تبریز در مه» و… در سال جدید نیز، در تدارک انتشار یک آلبوم جدید و یک اثر دوصدایی است. در این مطلب، با سالار عقیلی درباره تاثیر کرونا بر وضعیت موسیقی کشور و آثار جدید این خواننده برجسته گفت‌وگو کردیم که در ادامه خواهید خواند.

یک اثر دوصدایی با علی زندوکیلی

سالار عقیلی خبرهای هیجان‌انگیزی از آثار جدیدش در سال پیش‌رو دارد و در توضیح این آثار می‌گوید: «یک آلبوم جدید که میکس آن به پایان رسیده دارم که ان‌شاءا… در سال جدید به دست مخاطبان عزیز خواهیم رساند. آهنگ‌سازی این آلبوم برعهده ابوالفضل صادقی‌نژاد و اشعارش از محمدرضا یار است. قرار بود این آلبوم را که احتمالا نامش «خداحافظی مکن» باشد، قبل از نوروز 1400 منتشر کنیم، اما به دلیل کرونا کارهای ما عقب افتاد.» خواننده «سرو زیر آب»، درباره تیتراژ جدیدی هم که قرار است به‌زودی روی آنتن برود، می‌گوید: «به‌تازگی کار تیتراژ سریال «صبح آخرین روز» را به پایان رساندم. این سریال به کارگردانی حسین تبریزی و با مشارکت صداوسیمای زنجان و سازمان انرژی اتمی ساخته شده‌است و فکر می‌کنم روزهای آخر تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد.» سریال «صبح آخرین روز» روایت کننده زندگی شهید دکتر مجید شهریاری، از شهدای هسته‌ای کشور است که با حضور بازیگرانی مانند مهران رجبی و سپیده خداوردی مراحل ساخت را طی می‌کند و در این مجموعه، کاوه خداشناس بازیگر نقش شهید در دوره جوانی است. عقیلی تولید آلبوم و اثر مشترک با دیگر خواننده‌ها را یک کار مثبت می‌داند و درباره تولید یک اثر دوصدایی با علی زندوکیلی، یکی از خواننده‌های موفق موسیقی تلفیقی و پاپ کشورمان، این‌طور توضیح می‌دهد: «آهنگ‌های دوصدایی برای مردم جذاب است. به‌زودی با علی زندوکیلی یک تک‌آهنگ در فضای موسیقی پاپ و سنتی منتشر خواهیم کرد. ابوالفضل صادقی‌نژاد آهنگ‎ساز و محمدرضا یار شاعر این اثر است.»

نگرانی برای اهالی موسیقی

سالار عقیلی با اشاره به تاثیر کرونا بر موسیقی کشور و آرزوی بازگشت مجدد آرامش و سلامتی به مردم می‌گوید:«فکر می‌کنم یک‌سال تا یک سال‌ونیم دیگر، درگیر این ویروس باشیم. البته امیدوارم این ویروس منحوس از دنیا برود و مردم مجدداً آرامش و سلامتی‌شان را به دست بیاورند. در هر جایی از دنیا، وقتی یک بحران گریبان‌گیر آن کشور می‌شود، اولین ضرر به بخش فرهنگی و هنری جامعه می‌خورد و این بخش بیشترین ضربه را از هر بحرانی متحمل می‌شود. کار ما به طور مستقیم با روحیه، احساسات و عواطف مردم سروکار دارد. بنابراین، زمانی که مردم ناراحت باشند و در آرامش نباشند، ما هم نمی‌توانیم کارمان را درست انجام دهیم؛ چون غم مردم، غم ما و شادی آن‌ها، شادی ماست. مردم باید در آرامش و آسایش خاصی باشند تا بتوانند به موسیقی بپردازند. چون به هر حال موسیقی اولویت اول هر شخصی نیست. موسیقی در گذشته، اولویت پنجم و ششم بود؛ ولی الان با این وضعیت کرونا، شاید به اولویت پانزدهم تبدیل شده باشد. متاسفانه، در طول این مدت، خبرهای ناگواری درباره وضعیت اهالی موسیقی و موزیسین‌ها شنیدم که ناراحت و نگرانم کرد. خیلی از آن‌ها مجبور شدند برای امرار معاش و گذران زندگی، دست به کارهایی بزنند که در شأن‌ آن‌ها نبوده است.»

گذران این روزها با فکر به آینده

وقتی مشکلی پیش می‌آید، برای همه است. این را سالار عقیلی می‌گوید و درباره تاثیر کرونا بر زندگی‌ شخصی‌اش می‌گوید: «ما سعی کردیم در رشته خودمان در این یک‌سال و چندماه تلاش کنیم. ما هم مشکلات این بحران را کشیدیم، ولی به هر حال اگر مثلا دو خودروی شخصی داشتیم، یکی را فروختیم. اگر چیز اضافه‌ای داشتیم، فروختیم تا این یک‌سال را به نحوی بگذرانیم. گفتن این چیزها درست نیست، ولی باید به فکر این روزها می‌بودیم. حتی شاید روزهای سخت‌تر از این در راه باشد، ما نمی‌دانیم. به هر حال هر کسی در شغلش باید این روزها را ببیند.» سالار عقیلی به‌شدت دلتنگ صحنه و مردم است و با اشاره به خلأ بزرگی که کرونا به وجود آورده است، می‌گوید: «دلم برای مردم و صحنه تنگ شده است. ما در این مدت چند کنسرت آنلاین اجرا کردیم، ولی هیچ‌کدام مرا راضی نکرد. ما انرژی‌مان را از وجود مردم می‌گیریم. ما باید مردم را رو در رو ببینیم تا یک بده‌بستان حسی بین ما ایجاد شود. واقعاً برای مردم و مخاطبان‌مان دلتنگیم، ولی فعلا با این شرایط باید بسازیم. پر کردن این خلأ خیلی سخت است. در خلوت خودم آواز می‌خوانم، تمرین می‌کنم و با فکر کردن به کارهای جدیدی که قرار است بعد از کرونا برای مردم اجرا کنم، این روزها را می گذرانم.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36632

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا