موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

هشدار نسبت به کم‌رنگ شدن موسیقی کلاسیک و موسیقی سنتی

به گزارش کامینگ سون موزیک: حسن ریاحی، آهنگساز و موسیقی‌دان، در دیدار با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به کم‌رنگ شدن موسیقی کلاسیک و موسیقی سنتی در کشور، هشدار داد.

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، با حضور در خانه دکتر حسن ریاحی، با خالق سرود جمهوری اسلامی ایران، دیدار کردند.

در بخشی از این دیدار، حسن ریاحی به فراموشی سازهای موسیقی اشاره کرد و گفت: «در عصر فناوری قرار داریم و بیشتر فعالیت‌ها از طریق سیستم‌ها انجام می‌شود. هر سازی را می‌توان زد و ضبط کرد. پس شاهد کاهش نوازندگی هستیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنیم، ارکسترها در دنیا نیز کم شده است. اما این ماشینی شدن جذابیت را کم می‌کند. امروز هر نوع موسیقی با بهترین کیفیت در دسترس جوانان قرار دارد. در دوران جوانی ما تنها نیم ساعت موسیقی کلاسیک از رادیو پخش می‌شد، در حالی که این روزها شاهد کم‌رنگ شدن موسیقی کلاسیک و حتی موسیقی سنتی کشورمان هستیم.»

او افزود: «آموزش در دانشگاه‌ها مشکل دارد، این مراکز اندیشیدن را یاد نمی‌دهند و تنها تئوری و قوانین آموزش داده می‌شود. برای تربیت آهنگسازان توانمند، نیاز به راه‌اندازی کانون داریم تا جوانان خلاق را دور هم جمع کند. البته باید بودجه‌ای به این کار اختصاص داد تا الگوهای موفق دنیا و موسیقی محلی خودمان را بررسی کنند.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36535

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا