بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۱۷ فروردین سینما ، تئاتر و موسیقی؛ سیامک عباسی

به گزارش کامینگ سون موزیک: سیامک عباسی (زاده ۱۷ فروردین ۱۳۶۵) شاعر ، ترانه سرا ، آهنگساز ، تنظیم‌کننده و خواننده ایرانی است.

سیامک عباسی خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز پس از حدود هفت سال فعالیت در شب عید غدیر و در کنسرت دوشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۵  در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران  از ظاهر خود رونمایی کرد. این خواننده در تمام سالهای فعالیتش تصویری از خود منتشر نکرده بود و دلیل آن را هم پرهیز از حاشیه و ارتباط فقط از طریق اثر اعلام کرده بود.

سیامک عباسی خواننده آلبوم «خوشبختیت آرزومه» در این کنسرت برای نخستین بار از چهره‌ی خود رونمایی کرد که همین مسئله باعث جذاب شدن کنسرت برای بسیاری از مخاطبان شد

نام اصلی: سیامک عباسی

تولد: ۱۷ فروردین ۱۳۶۵

ملیت: ایرانی

سبک‌(ها): پاپ

ساز(ها): گیتار و موسیقی الکترونیک

سیامک عباسی در تهران و در خانواده‌ای ادبی به دنیا آمد، پدرش شاعر بود. دوران کودکی وی غرق در دنیای شعر و موسیقی گذشت به‌طوری‌که در طول دوران تحصیلی یک شنوندهٔ حرفه‌ای موسیقی محسوب می‌شد. سلیقه شنیداری او (که تأثیر مستقیم بر خلق آثارش دارد) در همین دوران شکل گرفت.

سیامک عباسی از نوجوانی در دنیای شعر قدم می‌زد، ترانه سرایی را خیلی زود شروع کرده و زبان خود را نیز زود به دست آورد. در ابتدای ورود به دبیرستان، توسط یکی از دوستانش با ساز گیتار آشنا شد و پس از آن به نوازندگی گیتار در گروه‌های موسیقی تلفیقی پرداخت. هم‌زمان با ورود به دانشگاه موسیقی و فراگیری موسیقی آکادمیک؛ به عنوان صدابردار در استودیو‌های حرفه‌ای به صدابرداری مشغول شد. موسیقی الکترونیک را نیز به صورت حرفه‌ای، علمی و عملی دنبال کرد، به‌طوری‌که به مدت دو سال این عنوان درسی را (در رشتهٔ موسیقی) در دانشگاه علمی – کاربردی تدریس کرد.

پس از فراغت از تحصیل در رشتهٔ موسیقی و از آن جا که همیشه مقولهٔ فرهنگ و مشتقاتش یکی از دغدغه‌های اصلی سیامک عباسی محسوب می‌شد، به تحصیل در رشتهٔ مدیریت فرهنگی پرداخت. رشته‌ای که مجموعه‌ای از علایق او، اعم از ادبیات، موسیقی، جامعه‌شناسی، رسانه، مخاطب‌شناسی و… را در خود جای می‌داد.

سرایش شعر و ترانه، آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی؛ زمینه‌های فعالیت هنری وی محسوب می‌شود. سیامک عباسی با تحصیل در رشتهٔ علوم ارتباطات اجتماعی و دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته، فعالیت خود را در زمینه‌های ژورنالیستی نیز به صورت آکادمیک دنبال کرده و با ارائه مقالات علمی – پژوهشی، با موضوعات میان رشته‌ای (اعم از رشته‌های موسیقی، ادبیات، ارتباطات اجتماعی و…)

در نشریات علمی بین‌المللی، در آکادمیزه کردن موسیقی پاپ، و همچنین در یافتن رابطه‌های علمی میان مؤلفه‌های موسیقایی و مؤلفه‌های ارتباطی-اجتماعی کوشیده است.

سیامک عباسی از جمله معدود هنرمندانی ست که شهرت خود را با اولین آثار منتشر شده اش و در کمترین زمان ممکن به دست آورد، او تا نخستین کنسرتش در تهران تصویری از خود ارائه نداده بود و چهره اش از هوادارانش پنهان بود. او بارها در صفحات مجازی خود اعلام کرده بود که برای هوش و گوش مخاطبین خود احترام زیادی قائل است و ترجیح می‌دهد به دور از حاشیه ساز بودن و تنها با کلام، موسیقی و صدای خود شنیده شود. سیامک عباسی با ارائهٔ نمآهنگ‌هایی که تاکنون همواره سبک انیمیشن داشته‌اند، توانسته است سطح نمآهنگ‌های ایرانی را به شکل قابل توجهی ارتقاء دهد.

وی اولین آلبوم مجاز خود را در سال ۱۳۹۵ به نام خوشبختیت آرزومه را منتشر نمود.

او نخستین کنسرتش را در ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌ المللی تهران برگزار کرد. سیامک عباسی در حالی روی استیج نمایشگاه بین‌المللی می‌رفت که خیلی‌ها تصور می‌کردند او در کنسرتش هم چهرهٔ خود را نشان نخواهد داد.

ازدواج 

سیامک عباسی تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

نوشتن کتاب

سیامک عباسی تا بحال دو مجموعه کتاب شعر و ترانه های خودش را منتشر کرده است : خوشبختیت آرزومه نخستین مجموعه از ترانه‌های «سیامک عباسی» با عنوان «خوشبختیت آرزومه» برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

کتاب خاطرات متروک روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ نیز رونمایی شد.

فعالیت علمی و ژورنالی

همچنین وی فعالیت خود را در زمینه‌های ژورنالیستی نیز به صورت آکادمیک دنبال کرده و با ارائه مقالات علمی – پژوهشی، با موضوعات میان رشته‌ای (اعم از رشته‌ های موسیقی، ادبیات، ارتباطات اجتماعی و …) در نشریات علمی بین‌ المللی، در آکادمیزه کردن موسیقی پاپ، و همچنین در یافتن رابطه‌های علمی میان مؤلفه‌ های موسیقایی و مؤلفه‌ های ارتباطی – اجتماعی کوشیده است.

سیر تکامل هنری سیامک عباسی

۱۳۷۸–۱۳۸۸: فراگیری نوازندگی گیتار کلاسیک زیر نظر اساتید بنام همچون استاد کیوان میرهادی و…

۱۳۸۰: فراگیری دوره تئوری موسیقی نزد استاد محسن الهامیان

۱۳۸۱: فراگیری دوره هارمونی و نزد استاد مصطفی کمال پورتراب

۱۳۸۲: فراگیری دوره سازشناسی زیر نظر دکتر هما افسری

۱۳۸۳–۱۳۸۷: ورود به دانشگاه و شروع تحصیل آکادمیک در رشته موسیقی

۱۳۸۴: فراگیری تلفیق شعر و موسیقی نزد استاد حسین دهلوی

۱۳۸۵: فراگیری دوره ارکستراسیون زیر نظر دکتر جعفرزاده

۱۳۸۶: فراگیری مبانی موسیقی الکترونیک نزد استاد محمد پژوتن

۱۳۸۶: فراگیری اصول صدابرداری و فیزیک صوت نزد استاد محمد پژوتن

۱۳۸۷: فراگیری دوره سلفژ و صدا سازی زیر نظر استاد سرژیک میرزائیان

۱۳۸۷: فراغت از تحصیل در رشتهٔ «موسیقی»

۱۳۸۷: شروع تحصیل در رشتهٔ «مدیریت فرهنگی»

۱۳۹۰: فراغت از تحصیل در رشتهٔ «مدیریت فرهنگی»

۱۳۹۰: شروع تحصیل در رشتهٔ «علوم ارتباطات اجتماعی» در مقطع کارشناسی ارشد

۱۳۹۳: فراغت از تحصیل در رشتهٔ «علوم ارتباطات اجتماعی»

۱۳۹۴: شروع تحصیل در رشتهٔ «زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات غنایی» در مقطع دکترا

آلبوم ها سیامک عباسی

خوشبختیت آرزومه (شهریور ۱۳۹۵)

تک آهنگ ها سیامک عباسی

فرشته پاک

فرشته پاک (ریمیکس)

خوشبختیت آرزومه

خوشبختیت آرزومه (ریمیکس)

وقتی دلت شکست

تو که نیستی

جوون تر که بودم

دیوونگی

من انتخاب شدم

رویایی

عشق عمیق

من راهی ام

شبی خوش

شهر بارونی

روزهای خوب

باور

تن سپرده به باد

دچار

آشتی

خوبه حال من

دلفریب

تو رو دوست دارم

اون منم

ترانه ای برای سال ها بعد

بمون با من

عشق

من دیوانه نیستم

ببین چقدر دوست دارم

بهترین وقت

شب قبل بهار

کوه

بگو یادته منو

موزیک ویدیو ها سیامک عباسی

فرشته پاک

خوشبختیت آرزومه

وقتی دلت شکست

جوون تر که بودم

عشق عمیق

روزهای خوب

فلسفه های پوچ

دچار

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36462

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا