موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

پخش « مژده بهار» با صدای علیرضا افتخاری از رادیو فرهنگ

به گزارش کامینگ سون موزیک: برنامه « باکاروان شعر و موسیقی» با معرفی و پخش « مژده بهار» با صدای « علیرضا افتخاری» از رادیو فرهنگ پخش می شود.

بهار و نوروز از گذشته تاکنون مورد توجه آهنگسازان و خوانندگان موسیقی ایرانی بوده و طی دهه‌ها و سال‌های گذشته آثار متعددی با موضوع و محوریت نوروز ساخته شده‌اند، اما از میان آن آثار تنها برخی ماندگار شده‌اندکه « مژده بهار» که امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در برنامه « باکاروان شعر و موسیقی» پخش می شود یکی از آنها است.

«مژده بهار» یکی از تصانیف نوروزی است که با صدای علیرضا افتخاری و ترانه و آهنگسازی فضل‌الله توکل و تنظیم بهنام خدارحمی تولید و ارائه شده است و در برنامه ۲۷۲ با کاروان شعر و موسیقی این اثر که یکی از قطعات آلبوم «غم زمانه» است پخش و شناسنامه اثر بررسی می شود .این قطعه در سال ۱۳۸۲ منتشر شده است.

در این برنامه صحبت های علیرضا افتخاری درباره این قطعه پخش می شود، البته باید یادآور شد علیرضا افتخاری که بیش از پنجاه آلبوم را در کارنامه دارد، درباره دیگر اعیاد و مناسبت‌های مذهبی نیز آثاری را خوانده، اما در میان آن‌ها تصنیف «مژده بهار» که شعر آن به زبان محاوره است، صرفا به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز ساخته و اجرا شده است. این اثر که با سازهای ایرانی و در قالب اثری سنتی ارائه شده حال و هوایی شاد و امید بخش دارد.

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » هرروز ساعت ۱۲:۳۰تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36433

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا