آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«هشت رود» به بازار موسیقی رسید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  آلبوم موسیقی «هشت رود» با هنرمندی «راویان سنتور» مشتمل بر هشت آهنگ بی کلام از دو نوازی سنتور، سازهای کوبه ای و تک نوازی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «هشت رود» اولین آلبوم رسمی گروه «راویان سنتور» شامل هشت آهنگ بی کلام از دو نوازی سنتور، کوبه‌ای و تک نوازی سنتور منتشر شد.

«دستگاه ماهور»، «دستگاه همایون»، «مخالف چهارگاه»، «دستگاه نوا»، «آواز افشاری»، «دستگاه نوا»، «دستگاه ماهور»، «دستگاه سه گاه» قطعات تشکیل دهنده این اثر موسیقایی را تشکیل می‌دهند.

گروه «راویان سنتور» از جمله مجموعه‌های فعال در حوزه موسیقی ایرانی است که سال ۱۳۹۶ با گرد هم آمدن تعدادی از نوازندگان سنتور به منظور اجرای تک نوازی و نقد و بررسی موسیقایی شکل گرفت. هدف اصلی این گروه ایجاد تشکلی منظم و خصوصی برای غلبه بر موانع موجود برای ارائه موسیقی دستگاهی در قالب تک‌نوازی است.

این گروه ضمن احترام به تمامی شیوه‌ها، مکاتب و سلیقه‌های موجود در موسیقی ایرانی، در صدد است تجربه‌ها و آثار هنری اعضا را که در بستر موسیقی دستگاهی ایرانی شکل گرفته، به صورت کنسرت، آلبوم، جلسات پژوهشی و غیره، به جامعه موسیقی و علاقه‌مندان این حوزه ارائه کند. این گروه تا کنون سه کنسرت برگزار کرده است.

مرجان راغب، مهدی یسری، حمیدرضا برزویی، احمد رضاخواه، کژوان ضیاء‌الدینی، یاسمین رحمتی، مهدی رستم‌مظاهری و کوروش شاهانی اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36417

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا