موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

بازگشایی سالن‌های تئاتر و کنسرت در کالیفرنیا

به گزارش کامینگ سون موزیک: سالن‌های تئاتر و کنسرت ایالت کالیفرنیا پس از یک دوره تعطیلی کرونایی از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ۱۴۰۰) فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

سازمان بهداشت عمومی کالیفرنیا از مجاز شدن اجرای تئاتر و کنسرت و برگزاری دیگر گردهمایی‌های خصوصی در سالن‌های سرپوشیده این ایالت خبر داد. افراد برای حضور در این برنامه‌ها، لازم است ثابت کنند واکسینه شده‌اند و یا تست کرونایشان منفی است.

تعداد افرادی که اجازه شرکت در این رویدادها را دارند، به رنگ هر شهر از لحاظ شدت شیوع کرونا بستگی دارد. به عنوان نمونه شهر لس‌آنجلس هم‌اکنون نارنجی است و نسبت به قبل که جزء شهرهای قرمز بود، محدودیت‌های کمتری دارد و بالطبع ظرفیت تماشاچیان مجازش افزایش می‌یابد. از روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین)، اجازه حضور ۱۵۰ تماشاچی که واکسینه شده یا تست کرونایشان منفی باشد در سالن‌های سرپوشیده شهرهای نارنجی وجود دارد. شهرهای قرمز و زرد نیز دستورالعمل‌های خاص خود را دارند.

در شهرهای بنفش که بیشترین محدودیت‌ وجود دارد، تجمع تنها در فضای باز و با حضور حداکثر ۳ خانواده مجاز است.

سازمان بهداشت عمومی کالیفرنیا توصیه می‌کند برای رویدادها یا جلسات خصوصی چون کنفرانس‌ها، بلیت رزرو شود، فهرست میهمانان مشخص باشد و جای نشستن هر میهمان از قبل تعیین شده باشد تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

برگزاری رویدادها، نمایش‌ها و کنسرت‌های زنده در سالن‌های سرپوشیده نیز تنها به شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رزرو بلیت، تخصیص بخش‌های خاص به خوردن و نوشیدن و محدود شدن تماشاچیان به شهروندان بومی مجاز است.

واکسیناسیون شهروندان کالیفرنیایی بالای ۵۰ سال از اول آوریل (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) آغاز شد و از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ۱۴۰۰) تمام شهروندان بالای ۱۶ سال این ایالت واجد شرایط دریافت واکسن کرونا خواهند بود.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۳۱ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36338

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا