موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«چهارمضراب بهاری» اثری از مجید اخشابی شنیدنی شد/صوتی

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجید اخشابی از خوانندگان و نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود یک تک آهنگ متفاوت در حال و هوای روز طبیعت را منتشر کرد.

تک آهنگ «چهارمضراب بهاری» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی مجید اخشابی خواننده و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان است که به مناسبت فرا رسیدن روز طبیعت پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

هادی اسماعیلی شاعر، پژمان پرنیا نوازنده تمبک و دف، سارا علی میرزایی سازها و ادوات کوبه‌ای، امیرعباس سخایی، مهدیار صالحی، نرگس صدقی و فتانه رافتی خوانندگان گروه کُر «همراز»، ناصر گلشنی صدابردار، احسان احمدی میکس و مستر گروه اجرایی این اثر موسیقایی را تشکیل می‌دهند.

مجید اخشابی در یادداشتی به مناسبت انتشار این قطعه با حال و هوای بهار نوشته است:

در آخرین روزهای سال گذشته تصمیم گرفتم برای آغاز و بهار سال مبارک ۱۴۰۰ که به نظر بنده (فارغ از آرا و عقاید مختلف) مصادف با شروع قرن جدید است اثری موسیقایی جدیدی تقدیم محضر شریف شما عزیزان بنمایم. به حمد پروردگار قطعه‌ای شکل گرفت که نسبت به سایر آثار اندکی متفاوت‌تر است.

این اثر در گام سه گاه ایرانی براساس تلفیق شعر و چهارمضراب (که اساساً فرمی است سازی نه آوازی!) با خوانشی تند، پیوسته و درهم تنیده با گروه کر در تمپوی بالا ساخته و پرداخته و اجرا شده است.

در سازبندی این اثر نقش‌آفرینی توامان ملودیک و اکمپانیمنت تنها به ساز سنتور سپرده شده است ضمن همراهی ریتمیک تنبک و دف و سایر سازها و ادوات کوبه‌ای و البته بهره‌گیری از گروه کر به جهت رنگ‌آمیزی متفاوت صوتی و بیان موکد شعری که به توصیف متفاوتی از حال و هوا، زیبایی و نوشوندگی بهار می‌پردازد.

از آنجا که از دیر باز تا کنون تولید آثار تالیفی، نوآورانه، هدفمند، متفاوت و فاقد شباهت همیشه برایم در اولویت و دستورکار قرار داشته و هرچه بیشتر می‌گذرد به انجام و اجرای دقیق آن مصمم‌تر و مسلط‌تر میشوم؛ امید دارم در تولید این اثر موسیقایی توانسته باشم در راستای هدف فوق گامی چند برداشته باشم و در تامین نظر شما همراهان هنردوست، هنرشناس و فهیمم توفیق حاصل نمایم؛ یقیناً خوشحال میشوم از نظراتتان آگاه شوم.

روز طبیعت و بهار زیبای ۱۴۰۰ بر یکایک شما نازنینان مبارک باد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36284

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا