موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

هنرمندان موسیقی اولین حامیان کادر درمان

به گزارش کامینگ سون موزیک: آهنگساز کشورمان‌ معتقد است: سال ۹۹ در قرن گذشته موسیقی به سمت پویایی و جنبش درونی حرکت کرده و توانست از ظرفیت‌های متفاوتی برای عرضه آثارش در عرصه جدیدی بنام فضای مجازی بهره ببرد و اتفاق بی سابقه ای در حوزه موسیقی در این قرن رقم بخورد.

پیروز ارجمند با تشریح مسائل مختلف پیرامون موسیقی ایران و در سال کرونایی گذشته، گفت: طی یک قرن گذشته، نخستین سالی بود که موسیقی به سمت پویایی و جنبش درونی حرکت کرد و توانست از ظرفیت‌های متفاوتی برای عرضه آثارش در عرصه جدیدی بنام فضای مجازی بهره ببرد. تعطیلی سالن‌های کنسرت به معنای تعطیلی آهنگسازی، نوازندگی و پویایی موسیقی‌دانان خصوصاً موسیقی‌دانان سنتی و آهنگسازان ایرانی نبود.

سال تبادلات بین‌المللی هنرمندان

مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: سال ۹۹ نخستین سالی بود که بسیاری از مراودات و تبادلات هنرمندان موسیقی ایران با هنرمندان موسیقی جهان شکل گرفت و بسیاری از آثار به صورت مشترک تولید و نخستین گام برای فراگیری ارتباطات بین‌المللی موسیقی‌دانان ایرانی با موسیقی‌دانان جهانی ایجاد شد که این اتفاق تنها به دست پدیده‌ای بنام کرونا و عصر کرونا می‌توانست رقم بخورد.

ارجمند گفت: موسیقی، هنری خلاق و تأملی است و در صورتی که این فضای آرامش و آسایش برای خلق وجود نداشته باشد، موسیقی روبه فنا و نابودی می‌رود و این دوره توانست یک مسیر جدیدی برای پویایی موسیقی و موسیقی‌دانان و تفکری بیشتر و عمیق‌تر برای خلق آثار ایجاد ‌کند.

این هنرمند عرصه موسیقی ادامه داد: هرچند نشر موسیقی از شکل کاغذی به شکل دیجیتال انتقال پیدا کرد، اما توانست سطح وسیع‌تری از مخاطبان را پوشش دهد و در عرضه آثار موسیقی به شکل وسیع در مدیای جدید، موسیقی توانست گامی بسیار بزرگ بردارد به گونه‌ای که بعضی از آثار در این سال هر روز ده‌ها میلیون بار دیده و شنیده شد.

هنرمندان موسیقی اولین حامیان کادر درمان

ارجمند گفت: همدلی و همراهی موسیقی با کادر درمان و خدمات کرونا، در سال ۱۳۹۹ شکل گرفت. موسیقی از اولین هنرهایی بود که توانست در خدمت کادر درمان قرار بگیرد و به توصیف و قدرشناسی از خدمات آنان بپردازد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ شاهد جهش و تحولات شگفتی در عرصه صدا و صدابرداری و خروج از فضای بسته استودیویی بودیم. به گونه‌ای که بسیاری از آثار به طور همزمان در استودیوهای مختلف و حتی در منازل هنرمندان ضبط و میکس و مستر شد.

به گفته وی، این تحول در کنار اجراهایی که به صورت آنلاین برگزار شد، نوید یک بازار جدید و یک تحول در فناوری‌های صدابرداری و تکنولوژی صدابرداری ایجاد کرد.

مدیر کل سایق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اگرچه بازار کنسرت‌ها کساد بود و کنسرتی با حضور مخاطبان برگزار نشد، اما عرضه موسیقی در فضای مجازی و کنسرت‌های آنلاین توانست طیف وسیع‌تری از مردم را تحت پوشش کنسرت‌ها قرار دهد.

ارجمند افزود: هرچند اجرای کنسرت و تماشای آن به صورت زنده از مزیت‌ها و حال و هوایی برخوردار است که در کنسرت‌های آنلاین مشاهده نمی‌شود، اما شروع مناسبی برای تحولات برگزاری کنسرت‌های آنلاین محسوب می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36274

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا