موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

هلیا فیلم کاشف جدید چهرهای سینمایی ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک: خانه های بی سقف دارای چهار قصه متنوع است از قشرهای مختلف از جامعه. خانواده‌های پولدار ،متوسط رو به بالا و متوسط رو به پایین و پایین شهری ها که هر یک به خاطر انتخاب های غلط زندگی هاشون نابود شدند. این فیلم تلنگری میزند به جوانان ،که قبل از هر کاری به ویژه ازدواج کمی تامل کنند.

هدف اصلی طرح این فیلمنامه آموزش بود به همین خاطر در زمستان ۱۳۹۸ با نویسنده خوبه این فیلم خانم زهرا علی نیا اپیزودیک بودن این فیلمنامه مطرح شد. فیلمی که چهار اپیزود داشته باشه و در هر اپیزود حداقل پنج نفر نقش اصلی بازی کنند.می‌خواستیم یک سبک جدید در آموزش بازیگری را ابداع کنیم و آموزش بازیگری در حین تولید فیلم بود. دوست داشتم که بتونیم پس از آموزش هایی که در کلاس به هنرجویان می دهیم فرصتی را برای آنها فراهم کنیم تا آنها بتوانند هر آنچه را که به صورت تئوری در کلاس یاد گرفته اند را به صورت کاملاً حرفه ای جلوی دوربین در ترم پروژه تجربه کنند.

از همون اوایل طرح بسیاری از عزیزان با این کار مخالفت می‌کردند همه معتقد بودند که برای فیلمسازی باید پول زیاد داشت و همچنین می‌گفتند چرا ما باید این فرصت رو به افرادی بدهیم که تازه کار هستند و کلی هم حرف و حدیث و تفرقه انداختن و که وای این فیلم ساخته نمیشه، اصغری فکر خودشه و فقط میخواد پول بگیره . این‌ها مسائلی بود که من باهاش روبرو بودم، از آنجایی که من معتقدم هر کاری سختی‌های خاص خودش رو داره با همه این حرف‌ها به راه خودم ادامه دادم و نتیجه این خوشبختانه فیلم قابل دفاع شد به نام خانه‌های بی سقف که هنرجویان آموزشگاه سینمایی هلیا فیلم کاملاً حرفه ای در آن نقش های خودشون رو بازی کردند .

در پیش تولید فیلم بحث آموزش در درجه اول قرار داشت. نزدیک به ۳ ماه با هنر جویان تمرین کردم .در کلاس‌های بازیگری دوربین از حضور استاد اسماعیل آقاجانی نیز بهره مند شدم که جا دارد از ایشان تشکر ویژه داشته باشم. در ماه چهارم به هنرجویان فیلمنامه داده شد وبه آنها گفتم که هر نقشی را که دوست دارید بازی کنید .

یک ماه بعد هیئت داورانی تشکیل دادم که این هیئت داوران به هنرجویان نمره دادند و این نمرات معیاری شد برای بازی هنرجویان در نقش های اصلی این فیلم. اما تازه مشکلات منم شروع شد. بعضی از داورها ترس در وجودشان بیدار شده که اینها نمی توانند از پس نقشهای این فیلم بران. اما من اصرار داشتم که هنرجویان من قطعاً جز بهترین ها خواهند بود .بچه ها را بر اساس نقش ها تقسیم بندی کردم به چهار گروه مختلف و تمرینات مجدداً آغاز شد. در ابتدای راه دوست خوبم آقای علی برجی نیز با ما همراه بود که جا داره از ایشون هم کمال تشکر را داشته باشم . بعد از اینکه همه نقشها رو بین هنرجویان تقسیم کردم از هنرمندان برای بازی در دیگر نقشهای فیلم دعوت به همکاری نمودم .

جناب آقای بابک نوری سرکار خانم هیلا اکرانی سرکار خانم هما خاکپاش و جناب آقای فرج الله گل سفیدی از هنرمندان عزیزی هستند که در این فیلم در کنار هنرجویان هنرنمایی نمودند و همه تلاش خود را برای اینکه جوانان تازه وارد بتوانند بهترین بازی را داشته باشند کردند. که جا دارد از این عزیزان نیز تشکر کنم.در ماه آخر فقط من و گروه کارگردانی با بچه ها کار می کردیم و در روز ۳۰ بهمن‌ماه درست مطابق برنامه در شب تولدم فیلم خانه بی سقف کلید خورد.

در نظر دارم برای هنرجویان عزیزم در سال ۱۴۰۰ مراسم فرش قرمز برگزار کنم و علاوه بر اکران خصوصی فیلم برای هنرمندان با هدف معرفی هنرجویانم در این مراسم پایان نامه های هنرجویان و تقدیرنامه های عوامل کاملآ حرفه ای این کار را تقدیم این عزیزان کنم.

اینجا جا داره که تشکر ویژه ای کنم از مدیر تولید عزیزم جناب آقای فرشید مشایخ ومدیر تصویربرداری خوب و با اخلاق جناب آقای پیام نیک منش و مدیر صدابرداری این فیلم جناب آقای علیرضا عباسقلی و همچنین طراح صحنه و لباس خانم فرانک حمزه ای و طراح گریم پروژه جناب آقای سید حجت موسوی لو و همچنین آقای سعید آهنج دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و دستیاران دوم کارگردان آقایان امید سرلک و امیرحسین فولاد سازو همه عزیزانی که در این پروژه منو یاری کردند.

خانه های بی سقف
تهیه کننده و کارگردان: حمید اصغری تتماج
نویسنده: زهرا علی نیا
مدیر تصویربرداری: پیام نیکو منش
مدیر صدابرداری: علیرضا عباسقلی
طراح صحنه و لباس: فرانک حمزه ای
طراح گریم: حجت موسوی لو
برنامه ریزو دستیار اول کارگردان: سعید آهنج
دستیار دوم کارگردان: امید سرلک و
امیر حسین فولاد ساز
دستیار گریم: ارغوان کردی
مدیر صحنه:امید سرلک
دستیار لباس: زهرا شکریانی
دستیاران صحنه: امیر مهدی میرزایی،پوریا مهری
عکاس: امیر حسین فولاد ساز
بازیگران: بابک نوری،هیلا اکرانی،فرانک حمزه ای،عباس بهمنش،حمید اصغری تتماج.
با هنرمندی: هما خاکپاش،فرج الله گل سفیدی

با معرفی:
ماندانا ممهد،نسرین سزاوار،مجید صافدل،مائده جزی ،مریم پوربیدادیان،سجاد شمسینی غیاسوند، ارغوان کردی،سهیل اکبری ،رامبد میرزاده، مجید گلشن، مهشاد بهبودی، امید سرلک،پوریا مهری، فربد میرزاده، زهرا شکریانی ،محمد رضایی شکیب ،ملیکا سهرابی، محمد حسین قدیری.امیر حسین فولاد ساز.طاها پاکزاد، سما امینی، زهرا شهرکی، مینا اینانلو،زهره حسینی،احمد خانلو،مریم ابراهیمی،
سایر بازیگران:
فرشید مشایخ، پیام پیر دیرین،علی آقایی،رحیم خنفری آبادانی،سالار مولاوردی،
هنرمندان خردسال:
پرنیا امرایی،فرهام عباسیان.
کاری از موسسه فرهنگی هنری هلیافیلم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36166

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا